Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje wrażenia po 2 miesiącach użytkowania nowego lancera
Autor Wiadomość
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-01-2014, 12:08   

Jeżeli jedno koło gdzieś np na lodzie zacznie buksować to zostanie przyhamowane ABS-em. Może to to ?
Sam tak miałem na parkingu wielopoziomowym pod galerią. Jak mocno skręciłem koła na błocie pośniegowym to przyhamował mi buksujące koło terkocząc tak charakterytycznie.
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19-01-2014, 13:13   

prosto napisał/a:
Cytat:
Przy skręcie w prawo słyszę pod maską cos co można określić jako "terkotanie".


nie jestem fachowcem ale troche wyglada mi to na "cos" z dyferencjałem. jesli np ruszyło sie zrywnie przy mocno skreconych kołach wtedy mogą zaczac wystepowac takie problemy mialem tak w megance...

Jeżeli mowa o tym samym objawie, co w moim, to terkotanie występuje raczej w układzie kierowniczym, nie jezdnym. Dżwięk słychać przy kręceniu kierownicą, nie przy skręconych kołach. Innymi słowy - zakręt w prawo (lub w lewo, u mnie w obu przypadkach występuje) - kręcę kierownicą i słyszę tryt-tryt-tryt). Kiedy koła już sa skręcone i nie zmieniam ich kąta, dźwięk ustaje (zakładam, że gdyby był to dyferencjał, nie ustawałby). Zjawisko występuje dość rzadko, tj. raz na kilkanaście dni, może nawet rzadziej. Dźwięk dochodzi z kabiny, spod kolumny kierowniczej, nie z zewnątrz, ale jest dość cichy.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2014, 13:14   

prosto - to terkocze wspomaganie elektryczne... Sporo użytkowników już to zgłaszało można poczytać.

[ Dodano: 19-01-2014, 13:15 ]
Arczi89 - Nie zostanie przyhamowane ABS-em tylko kontrolą trakcji. A to co terkota to się załącza pompa ABS i jej zaworki tak terkoczą.
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19-01-2014, 13:17   

krzychu napisał/a:
prosto - to terkocze wspomaganie elektryczne... Sporo użytkowników już to zgłaszało można poczytać.

Ja mam hydrauliczne i też słyszę. Najbardziej zastanawia mnie brak powtarzalności - terkocze tylko czasem i dość rzadko. W aucie żony słychac pompę, bardzo wyraźnie, ale te typy tak mają. W czasie manewrów parkingowych odgłos przebija silnik (i w środku i na zewnątrz). Lancerowego terkotania na zewnątrz nie słychać (ak twierdzi żona).
No i pompę w lacerze tez słychac - na parkingu, przy skręcaniu kół oczywiścei, al enie o ten odgłos chodzi - to nie terkotanie a raczej bzyczenie czy brzęczenie, które dochodzi spod maski.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
Maxim 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sedan 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-01-2014, 12:34   

U mnie układ kierowniczy w lancerku 1.5 z 2009 r. terkotał od nowości podczas skręcania w lewo. Zgłosiłem to na gwarancji do ASO, skutkiem czego wymienili całą przekładnię układu kierowniczego. Problemu z terkotaniem od tamtej pory nie mam, więc jak ktoś słyszy ten dźwięk podczas skręcania to raczej jest to wada fabryczna, a nie cecha charakterystyczna modelu.
 
 
bouli1978 
Mitsumaniak
bouli

Auto: lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 78
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31-01-2014, 19:44   

U mnie również występowało terkotanie. Porządne polanie łożysk mc pherson olejem pomogło jak ręką odjął.
_________________
Gaz jest do zapalniczek
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 02-02-2014, 14:44   

Witam.
W moim miśku terkotanie występowało gdy ostro wchodziłem w zakręt z górki(obciążony przód).W lecie musiałem założyć na przód opony z dość zużytym bieżnikiem i innej firmy niż fabryczne dunlopy z tyłu,od tego czasu terkotanie występowało praktycznie przy każdym skręcie.
Teraz w zimie na zimówkach cisza.
_________________

 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-02-2014, 06:59   

A jak oceniacie zawieszenie?
Ja mam wrażenie, że auto się bardzo 'buja', a jednocześnie jest twarde na dziurach. Byłem u mechanika, twierdzi, że wszystko ok, ale mam porównanie do Passata z 2001 i Lancer wypada słabo.
Generalnie - wracając do tematu, autko bardzo przyjemne do jeżdżenia, trochę mało sportowy charakter (przynajmniej 1.8) - w porównaniu z wrażeniami wizualnymi, silnik można trochę pomęczyć, ale najlepiej jak jest głośna muzyka w środku, od 4tys się nawet zbiera i poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że na dwójce ciągnie do 100km/h, co jest imponujące.
Najgorzej jest na autostradzie, przy prędkościach 130-140 silnik strasznie buczy (4tys), trzeba jechać wolniej, albo szybciej...
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 06-02-2014, 07:33   

owp napisał/a:
A jak oceniacie zawieszenie?
Ja mam wrażenie, że auto się bardzo 'buja', a jednocześnie jest twarde na dziurach. Byłem u mechanika, twierdzi, że wszystko ok, ale mam porównanie do Passata z 2001 i Lancer wypada słabo.
Generalnie - wracając do tematu, autko bardzo przyjemne do jeżdżenia, trochę mało sportowy charakter (przynajmniej 1.8) - w porównaniu z wrażeniami wizualnymi, silnik można trochę pomęczyć, ale najlepiej jak jest głośna muzyka w środku, od 4tys się nawet zbiera i poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że na dwójce ciągnie do 100km/h, co jest imponujące.
Najgorzej jest na autostradzie, przy prędkościach 130-140 silnik strasznie buczy (4tys), trzeba jechać wolniej, albo szybciej...

Wszystko prawda, za wyjątkiem zawieszenia. Jak na kompakta, zawiecha jest bardzo dobra. W porównaniu z avensisem wypada gorzej, ale to już nei kompakt ;-) Porównania z passatem niestety nie mam ;-(
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-02-2014, 08:00   

owp napisał/a:
eneralnie - wracając do tematu, autko bardzo przyjemne do jeżdżenia, trochę mało sportowy charakter (przynajmniej 1.8) - w porównaniu z wrażeniami wizualnymi, silnik można trochę pomęczyć, ale najlepiej jak jest głośna muzyka w środku, od 4tys się nawet zbiera i poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że na dwójce ciągnie do 100km/h, co jest imponujące.

Zbiera się, zbiera.. do jakiś 96-98km/h na oponach 16''.
Wczoraj złapałem się, dla frajdy, ze szwagrem - Golf VI 1.6 105KM i przy 30km/h mi odszedł na długość samochodu, ale jak Lancer łapie 4krpm, to nie ma co zbierać.. Wiem, że jest to kłopotliwe, ale faktycznie od 4krpm'ów idzie bardzo dobrze.

A Passat i Avensis, są dłuższe od Lancera i szersze, więc nic dziwnego, że jest w nich "stabilniej".
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-02-2014, 08:23   

owp napisał/a:

Najgorzej jest na autostradzie, przy prędkościach 130-140 silnik strasznie buczy (4tys), trzeba jechać wolniej, albo szybciej...


... albo głośniej słuchać muzyki ;) od głośności 20-22 nic nie słychać poza muzą :]
 
 
piker 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross 2wd CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 147
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-02-2014, 09:52   

A moje odczucia są takie: do 100km/h na dwójce dociąga a przy 140km/h nie buczy (3,5tys). Ale ja mam wersję z wydłużonymi przełożeniami skrzyni :D
A poza tym to fajny wózek. Porównania do aut z segmentu D bez sensu.
 
 
prosto 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0, R6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 189
Skąd: Mikołów
Wysłany: 06-02-2014, 11:08   

znajomy ma passata i jezdzilismy na zmiane raz moim lancerem raz jego passatem, przez dosc dlugi czas i obaj mielismy takie samo wrazenie ze lancer zdecydowanie lepiej trzyma sie drogi. a co do dwojki to idzie do 60mil czyli 97km/h, no a krecic trzeba powyzej 4 bo taka charakterystyka tego silnika, do 4 ma byc oszczedny, powyzej 4 dynamiczny. wg mnie dobrze pomyslane i sie sprawdza
_________________

 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-02-2014, 21:11   

Dlatego chyba coś u mnie nie tak, przedtem miałem Focusa i wydaje się, że lepiej się trzymał. Podobnie z dziurami - jak jadę przez tory to zwalniam do minimum, bo bardzo nieprzyjemnie przenosi drgania. Nie chodzi mi o porównanie do Passata, tylko ciekaw jestem jak w innych Lancerach jest, zresztą mój Passat ma 13 lat, wtedy segment D był niewiele większy od dzisiejszych kompaktów.
No nic, sprawdzę na stacji jak będę badania robił.
 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-02-2014, 08:34   

Focus ma świetną podłogę, chyba jedną z lepszych w tym segmencie - mazda 3 która jest na nim zbudowana jeździ przyklejona do drogi. Lancer też dobrze się trzyma, trzeba tylko mocniej zaprzeć się lewą nogą ;)

Ostatnio mi coś zaczęło za głośno pukać w przednich kołach i na weekend jadę sprawdzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.