Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Garaż przylegający do drugiego garażu
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-10-2013, 20:55   Garaż przylegający do drugiego garażu

Jest taki case, że budowany garaż ma dolegać do drugiego. Projekt (gotowy, zaakceptowany, jest pozwolenie) nie uwzględnia izolacji pionowej i ocieplenia.
Wiadomo, że ocieplenie od wewnątrz to idiotyczny pomysł.
Zastanawiam się więc, co zrobić by ściany były tanie i wytrzymałe. Padło na wymurowanie z bloczków fundamentowych - jednak zwykły beton jest zimny.
Co więc zrobić i jak taką ścianę zaizolować? Powciskać kilka cm styropianu? Tak samo jak zaizolować przed deszczem? Bloczki będą murowane na wozówkę, więc wyjdzie dość tanio a grubość ściany to 12-13 cm. W stosunku do projektu powstanie więc 10cm szpara (przewiduje ściany 24 cm - bo przepisy pożarowe itd. chociaż bloczek betonowy je spełnia, więc tu problemu nie ma).

Jakieś rady?
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-10-2013, 21:04   

Po co chcesz ocieplać garaż? Będziesz w nim grzebał zimą? Samochód w garażu bez izolacji termicznej nie zamarznie... IMO szkoda kasy na styropian, klej, siatki itp.

O czego izolację przed deszczem chodzi?
_________________


 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-10-2013, 21:13   

tresorex napisał/a:
O czego izolację przed deszczem chodzi?
ściany na styku - zawsze jest jakaś dylatacja - nie chcę żeby zamakała ściany jeśli kierownik się uprze na gazobeton zamiast bloczka
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-10-2013, 22:05   

Jakos od góry trzeba to szczelanie zamknąc , bedzie dach, a jak nie to jakiś stropodach....
a pomiedzy dwie ściany jako dylatacje dałbym styropian, dwa budynki stoją oddzielnia, jak czasem zabudowa szergowa.
Jak dla mnie styropian z zewnatrza dobry bo fajnie elewację zrobić, no chyba że bloczek betonowy zostawisz nietynkowany z widoczną łądną fugą.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-10-2013, 22:46   

Marcino napisał/a:
no chyba że bloczek betonowy zostawisz nietynkowany
jak otynkować mając 10 albo 2 cm miejsca? :)
chyba będzie ściana + 5 cm styro na wcisk i blacha od góry - ale tej nie można dać tak, żeby spływała woda na sąsiednią działkę....
oj... kombinowania...
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 07-10-2013, 23:47   

A jak masz w projekcie?
Kalenica twego garażu i garażu sąsiedniego na tej samej wysokości? Zakładam, że tak i kąty nachylenia dachu macie podobne.
Jeśli ta sama, to dogadaj się z sąsiadem i wykonaj wspólną obróbkę na kalenicy na swój koszt żeby mu tyłka bzdetami nie zawracać, ze spadkami na swoją i sąsiada stronę. Znaczy centralnie.
Jeśli masz murek ogniowy nad swoim dachem, to też dogadaj się z sąsiadem i wykonaj obróbkę od jego strony, myślę że będzie zadowolony jak wykonasz to dla wspólnego dobra, a obróbkę murka ogniowego ze spadkiem na swoją stronę.
Dylatację ze styropianu układaj zanim wzniesiesz mur będzie równiej, potem dociskaj bloczkami. Jeśli zrobisz obróbkę wspólną dla obu budynków to wystarczy że dasz styropian po obwodzie ściany, a w środku zamkniesz powietrze. W razie czego zostawisz kilka szczelin na ścianach bocznych (front i tył) żeby była wentylacja.
Jeśli garażu nie będziesz ogrzewał olej styropiany i rób na 24cm bloczkiem.
Zamiast betonowego daj Silkę E24. Elewację zrobisz na oczystkę i będzie gites.
Co najmniej 6 m-cy po zgłoszeniu zakończenia budowy (w tym czasie PINB ma możliwość sprawdzenia) będziesz mógł sobie ocieplić czym chcesz i ile chcesz na zgłoszenie z art. 29 PB.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-10-2013, 08:15   

Trik napisał/a:
Kalenica twego garażu i garażu sąsiedniego na tej samej wysokości?
teraz jest inaczej - mury w miejscu styku z działką sąsiednią muszą wystawać (zarówno na boki jak i do góry) na min. 25 cm - przepisy p.poż.
dach jest jednospadowy - de facto coś takiego jak kalenica nie istnieje

aa - widzę, że właśnie dalej piszesz o murku ogniowym :)
zobaczymy jak wyjdzie - w czwartek jestem umówiony z kier. bud. to się dopytam jak to widzi
jest jeszcze thermopor od layera - ale to bardzo drogo wychodzi
a to w końcu tylko garaż
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-10-2013, 11:22   

Rozumiem że robisz miejsce na 3 ci samochó i motory....:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-10-2013, 11:41   

Marcino - nie - to zupełnie inny projekt w zupełnie innym miejscu. Z dala od pewnego idioty, który od lat uprzykrza mi życie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-10-2013, 22:27   

Oki, zgadzam się z powyższym co piszą, zeby dać 5cm dylatacji, i zrobić wspolną obróbke blacharską.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-10-2013, 22:32   

Powinno wystarczyć 2cm dylatacji. Tak przynajmniej się robi w konstrukcjach :)

EDIT: masz jakiś rysunek tego garażu, bardzo zawile opisujesz swój problem i trudno mi sobie wyobrazić ten garaż :)
_________________


 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-10-2013, 07:45   

ma projekt - oczywiście (czekam jeszcze na uprawomocnienie)
leży gdzieś w aucie :)
generalnie już chyba wiem, co chciałem i więcej was męczyć nie będę - ew. przedstawię później jak to będzie rozwiązane

ale wpada pomysł ze styropianem i obróbką
wszystko powyżej budynku sąsiada będzie stosownie zabezpieczone i obrobione
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-02-2014, 14:08   

No to się szykuję nam nowy podatek..... temat się do kotrowersyjnych nadaje ale nie mam tam dostępu.

http://podatki.gazetapraw..._postojowe.html
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 14-02-2014, 14:20   

Marcino napisał/a:
No to się szykuję nam nowy podatek..... temat się do kotrowersyjnych nadaje ale nie mam tam dostępu.

http://podatki.gazetapraw..._postojowe.html


już jest w kontrowersyjnym

nie jest to nowy podatek, a ujednolicenie przepisów dla wszystkich garaży
pisanie "podatek od luksusu" to nic innego jak brednie, tytuł godny faktu

bo czemu ktoś ma mieć lepiej niż ma inny?
tzn czemu ktoś kto ma garaz wolnostojący ma płacić więcej od tego, kto ma garaż w bryle?
i tak dalej

oczywiście można by ujednolicić przepisy w druga strone (tzn obnizyc tym którzy mają garaż wolnostojący), no, ale nie w Polsce

jeśli te przepisy wejdą w życie, to i tak nie każdy będzie płacił wg nowej stawki, bo zawsze pomieszczenie, które wygląda jak garaż może być przecież schowkiem na narzędzia i rowery
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-02-2014, 17:49   

tomek84 napisał/a:
jeśli te przepisy wejdą w życie, to i tak nie każdy będzie płacił wg nowej stawki, bo zawsze pomieszczenie, które wygląda jak garaż może być przecież schowkiem na narzędzia i rowery
Tak po prawdzie wszelkie schowki na rowery i narzędzia też powinny być opodatkowane inną stawką. Podział jest taki: mieszkalne / pozostałe.
No chyba, że przyjmiemy logikę, że rower też musi gdzieś mieszkać ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.