Garaż przylegający do drugiego garażu |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2013, 20:55 Garaż przylegający do drugiego garażu
|
|
|
Jest taki case, że budowany garaż ma dolegać do drugiego. Projekt (gotowy, zaakceptowany, jest pozwolenie) nie uwzględnia izolacji pionowej i ocieplenia.
Wiadomo, że ocieplenie od wewnątrz to idiotyczny pomysł.
Zastanawiam się więc, co zrobić by ściany były tanie i wytrzymałe. Padło na wymurowanie z bloczków fundamentowych - jednak zwykły beton jest zimny.
Co więc zrobić i jak taką ścianę zaizolować? Powciskać kilka cm styropianu? Tak samo jak zaizolować przed deszczem? Bloczki będą murowane na wozówkę, więc wyjdzie dość tanio a grubość ściany to 12-13 cm. W stosunku do projektu powstanie więc 10cm szpara (przewiduje ściany 24 cm - bo przepisy pożarowe itd. chociaż bloczek betonowy je spełnia, więc tu problemu nie ma).
Jakieś rady? |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-10-2013, 21:04
|
|
|
Po co chcesz ocieplać garaż? Będziesz w nim grzebał zimą? Samochód w garażu bez izolacji termicznej nie zamarznie... IMO szkoda kasy na styropian, klej, siatki itp.
O czego izolację przed deszczem chodzi? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2013, 21:13
|
|
|
tresorex napisał/a: | O czego izolację przed deszczem chodzi? | ściany na styku - zawsze jest jakaś dylatacja - nie chcę żeby zamakała ściany jeśli kierownik się uprze na gazobeton zamiast bloczka |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-10-2013, 22:05
|
|
|
Jakos od góry trzeba to szczelanie zamknąc , bedzie dach, a jak nie to jakiś stropodach....
a pomiedzy dwie ściany jako dylatacje dałbym styropian, dwa budynki stoją oddzielnia, jak czasem zabudowa szergowa.
Jak dla mnie styropian z zewnatrza dobry bo fajnie elewację zrobić, no chyba że bloczek betonowy zostawisz nietynkowany z widoczną łądną fugą. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2013, 22:46
|
|
|
Marcino napisał/a: | no chyba że bloczek betonowy zostawisz nietynkowany | jak otynkować mając 10 albo 2 cm miejsca?
chyba będzie ściana + 5 cm styro na wcisk i blacha od góry - ale tej nie można dać tak, żeby spływała woda na sąsiednią działkę....
oj... kombinowania... |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-10-2013, 23:47
|
|
|
A jak masz w projekcie?
Kalenica twego garażu i garażu sąsiedniego na tej samej wysokości? Zakładam, że tak i kąty nachylenia dachu macie podobne.
Jeśli ta sama, to dogadaj się z sąsiadem i wykonaj wspólną obróbkę na kalenicy na swój koszt żeby mu tyłka bzdetami nie zawracać, ze spadkami na swoją i sąsiada stronę. Znaczy centralnie.
Jeśli masz murek ogniowy nad swoim dachem, to też dogadaj się z sąsiadem i wykonaj obróbkę od jego strony, myślę że będzie zadowolony jak wykonasz to dla wspólnego dobra, a obróbkę murka ogniowego ze spadkiem na swoją stronę.
Dylatację ze styropianu układaj zanim wzniesiesz mur będzie równiej, potem dociskaj bloczkami. Jeśli zrobisz obróbkę wspólną dla obu budynków to wystarczy że dasz styropian po obwodzie ściany, a w środku zamkniesz powietrze. W razie czego zostawisz kilka szczelin na ścianach bocznych (front i tył) żeby była wentylacja.
Jeśli garażu nie będziesz ogrzewał olej styropiany i rób na 24cm bloczkiem.
Zamiast betonowego daj Silkę E24. Elewację zrobisz na oczystkę i będzie gites.
Co najmniej 6 m-cy po zgłoszeniu zakończenia budowy (w tym czasie PINB ma możliwość sprawdzenia) będziesz mógł sobie ocieplić czym chcesz i ile chcesz na zgłoszenie z art. 29 PB. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2013, 08:15
|
|
|
Trik napisał/a: | Kalenica twego garażu i garażu sąsiedniego na tej samej wysokości? | teraz jest inaczej - mury w miejscu styku z działką sąsiednią muszą wystawać (zarówno na boki jak i do góry) na min. 25 cm - przepisy p.poż.
dach jest jednospadowy - de facto coś takiego jak kalenica nie istnieje
aa - widzę, że właśnie dalej piszesz o murku ogniowym
zobaczymy jak wyjdzie - w czwartek jestem umówiony z kier. bud. to się dopytam jak to widzi
jest jeszcze thermopor od layera - ale to bardzo drogo wychodzi
a to w końcu tylko garaż |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-10-2013, 11:22
|
|
|
Rozumiem że robisz miejsce na 3 ci samochó i motory....:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2013, 11:41
|
|
|
Marcino - nie - to zupełnie inny projekt w zupełnie innym miejscu. Z dala od pewnego idioty, który od lat uprzykrza mi życie. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-10-2013, 22:27
|
|
|
Oki, zgadzam się z powyższym co piszą, zeby dać 5cm dylatacji, i zrobić wspolną obróbke blacharską.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-10-2013, 22:32
|
|
|
Powinno wystarczyć 2cm dylatacji. Tak przynajmniej się robi w konstrukcjach
EDIT: masz jakiś rysunek tego garażu, bardzo zawile opisujesz swój problem i trudno mi sobie wyobrazić ten garaż |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2013, 07:45
|
|
|
ma projekt - oczywiście (czekam jeszcze na uprawomocnienie)
leży gdzieś w aucie
generalnie już chyba wiem, co chciałem i więcej was męczyć nie będę - ew. przedstawię później jak to będzie rozwiązane
ale wpada pomysł ze styropianem i obróbką
wszystko powyżej budynku sąsiada będzie stosownie zabezpieczone i obrobione |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-02-2014, 14:08
|
|
|
No to się szykuję nam nowy podatek..... temat się do kotrowersyjnych nadaje ale nie mam tam dostępu.
http://podatki.gazetapraw..._postojowe.html |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-02-2014, 17:49
|
|
|
tomek84 napisał/a: | jeśli te przepisy wejdą w życie, to i tak nie każdy będzie płacił wg nowej stawki, bo zawsze pomieszczenie, które wygląda jak garaż może być przecież schowkiem na narzędzia i rowery | Tak po prawdzie wszelkie schowki na rowery i narzędzia też powinny być opodatkowane inną stawką. Podział jest taki: mieszkalne / pozostałe.
No chyba, że przyjmiemy logikę, że rower też musi gdzieś mieszkać |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|