Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Swap silnika z 1,6 4g92 na 2,0 4g93 sohc z galant
Autor Wiadomość
Maciejżu 
Nowy Forumowicz

Auto: colt ca4a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-02-2014, 22:23   [CA4A 1.6] Swap silnika z 1,6 4g92 na 2,0 4g93 sohc z galant

Witam!

Jakieś 3 dni temu wywaliło mi uszczelkę pod głowicą, trzeba by więc zrobić wszystko co z nią związane czyli od pompy wody przez rozrząd aż po uszczelniacze itp.

Przyszło mi więc na myśl,żeby może najpierw wrzucić silnik 2,0 16v sohc 4g93 z galanta w miejsce mojego 1,6 i zamiast wszystkie nowe części ładować do 1,6 uzbroił bym sobie ładnie 2,0.

Teraz kilka pytań :

- mam drugą głowice do 1,6 czy będzie ona pasować p2p na blok 2.0? Pytam bo od razu dałbym ją do zakładu do planowania i sprawdzenia,

- czy ów 2.0 w jakikolwiek sposób różni się od 1,6 - wygląda zewnętrznie tak samo,

- jeśli się różni to co może zostać z mojego silnika? Wtryski,przepływomierz,kolektory itd?

- czy ecu z 1,6 ogarnie większą pojemność czy potrzebny jest komp z 2.0 ? Jeśli tak to czy wystarczy seryjna wiązka z 4g92 i do niej podpinam kompa z 4g93 czy muszę mieć prócz kompa całą wiązkę ?


Hmm nie wiem o co jeszcze pytać,może dalsze pytania zadam jak ktoś odpowie na te powyższe. Generalnie i tak muszę myśleć o inwestowaniu kasy w silnik więc wolę od razu dodać troszkę energii mojemu colcikowi.

Pilnie czekam na odpowiedź i serdecznie pozdrawiam!
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-02-2014, 13:27   Re: Swap silnika z 1,6 4g92 na 2,0 4g93 sohc z galant

Maciejżu napisał/a:
2,0 16v sohc 4g93 z galanta

albo nie ta pojemność, albo nie to oznaczenie.
Pozostałe pytanie zmuszają mnie do prostej rady - naprawiaj ten silnik co masz :wink:
 
 
Maciejżu 
Nowy Forumowicz

Auto: colt ca4a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Katowice
  Wysłany: 18-02-2014, 21:40   

http://allegro.pl/silnik-...3983133192.html

hmm..chyba nie tylko ja się mylę ;p więc jaki to jest silnik lub oznaczenie?

Remont tego co mam odpada bo dziś musiałem przemieścić auto do garażu o własnych siłach i porozpierdzielało panewki wału ;/
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-02-2014, 21:47   

4G63 to by się zgadzało, osprzęt inny, więc i sterowanie elektroniką inne, troszkę zabawy z tym jest, tak czy inaczej nawet w zakupiony silnik trzeba wpompowac trochę monet (rozrząd, olej, etc)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-02-2014, 22:42   

Maciejżu, nawet w opisie jest 4g63.
Jak chcesz robic swapa to szukaj całego auta.
Sprawdzisz w jakim stanie jest silnik i będziesz miał wszystko co jest potrzebne.
Część części jakie Ci zostaną sobie wystawisz na alle to parę złotych odzyskasz :wink:
W zakup gołego silnika sie nie pchaj, bo kompletowanie wszystkiego co Ci będzie potrzebne, żeby go uruchomic w Twoim aucie puści Cię z torbami :wink:
A potrzebowac będziesz sporo, żeby nie napisać wszystko :wink:
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-02-2014, 17:56   

Hey, tak się składa, że ja mam starego galanta GTI... ale to nie ten dział, więc nic nie piszę...
Silnik 4g64 szukaj DOHC. Będzie pasowało z Eclipsa 1g oraz Galanta E33A.
Radzę kupić całe auto, bo jest wiele pierdół, które są trudno osiągalne lub mogą kosztować sporo kasy jak się wszystko kupi osobno.
Polecam swap, tylko musi być ogarnięty mechanik.
Ja przerabiałem swap u siebie. Niby inny samochód ale swapowanie ma swoje prawa niezależnie od modelu...
Szukaj rozbitka, taniej będzie :)
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
bonsao 
Forumowicz

Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-07-2014, 07:51   

Tak sie składa że ja mam takiego colta po SWAPie na silnik 2,0 16V SOHC i prawie wszystko pasuje plug and play .Potrzebne cie będzie silnik z alternatorem i pompą od wspomagania rozrusznik możesz wziąść od swojego 1,6 bo pasuje. Potrzebny będzie jeszcze komputer od ECU ale nie koniecznie bo na tym z 1,6 też bedzie jeżdził ale nieco słabiej. wiąska zostaje ta z 1,6 colta , jeszcze jedno bo bym zapomniał sprzęgło potrzebne bo w galancie jest 215mm a to w colcie 200mm. Poza tym wszystko składasz i musisz przedłużyć kable od alternatora bo alternator jest z przodu a nie z tyłu jak w colcie i jeszcze trzeba przedłużyć kabelek od ciśnienia oleju .Swap tego silnika jest stosunkowo prosty.
 
 
RoXall
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2014, 13:55   

Ecu z 1,6 bym nie zostawiał, będzie za uboga mieszanka jeśli średnica dolotu zostaje z 1,6 co może przełożyć się na przegrzewanie silnika <chociaż będzie bardziej eko>. W końcu paliwo ma też za zadanie chłodzić wnętrze.
Niby steruje tym MAF ale nie bawiłbym się w takie rzeczy jak zostawienie ecu z 1,6 - zwłaszcza, że komp można dorwać za stosunkowo małe pieniądze. Zastanawiałem się nad włożeniem ecu 2,0 do 1,6 kiedyś ale szybko rozwiałem tą myśl...

Prawidłowy stosunek dobrania mieszanki paliwa i tlenu zawartego w powietrzu to okolice 12,5.

Edit: Nie ten dział na handelek.
Ostatnio zmieniony przez mkm 09-11-2014, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.