 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Komputer pokładowy |
Autor |
Wiadomość |
wolfgang [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2007, 15:10 Komputer pokładowy
|
|
|
Witam !!!
Natknąłem sie ostatnio na forum elektroda.pl na temat dorobienia do samochodu a'la komputera pokładowego wskazującego chwilowe spalanie paliwa (chyba wartobyłoby coś takiego mieć, chociaż oczywiscie nie zawsze miło jest popatrzyć na niego
Jezeli kogoś interesuje to mam ściągnięty spakowany plik z opisem działania, schematami, wzorem płytki itp. Może wspólnymi siłami moglibyśmy coś takiego dostosowac do naszych miśków.
Jeżeli ktoś chciałby się z tym zapoznać to prosze na pm, chętnym wyślę materiały do przejrzenia. |
|
|
|
 |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-02-2007, 16:51
|
|
|
kiedyś przypadkowo trafiłem na cos takiego czyli komputer, którego wyświetlacz był wstawiony w miejsce zegarka w galancie, było opisane na jakiejs rosyjskiej stronie |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 14:00
|
|
|
Hyhy, ja probowalem zrobic glupia sygnalizacje na kierunkowskazy zadzialania centr. zamka i do dzis to nie worksi, a co dopiero komp pokladowy; ale moze akurat Wam sie uda - powodzenia. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 22:43
|
|
|
Sprawa jest w sumie prosta, bierzesz mikrokontrolera np. Atmel 90S2313 (wystarczy 2 i pół portu i łatwo do niego podłączyć wyświetlacz LCD) jeszcze lepiej ATmega164 ma wbudowany zegar i 3 timery, podłączasz go pod wtryskiwacz (oczywiście przez układ formowania impulsów - dioda zenera, rezystor podciągający można złożyć optotriaka co by nie siało syfu na wtryskiwacz) i liczysz czas otwarcia wtrysku. Znając wydajność wtrysku jesteś wstanie wyliczyć przepływ paliwa. No i tyle teorii teraz schody, po za czasem otwarcia trzeba też wziąć pod uwagę częstotliwość otwarcia wtrysku, dane i tak będą mocno przybliżone - z wiekiem wydajność wtryskiwacza się zmniejsza i ECU koryguje to wydłużając czas otwarcia. Dodatkowo można podłączyć impulsator z prędkościomierza i liczyć średnią prędkość, przebyty dystans czy czas jazdy i postoju.
Podłaczając przetwornik D/A do wskaźnika paliwa i znając parametry czujnika w zbiorniku, jesteś wstanie na podstawie tych wszystkich odczytów, zrobić bajer który Ci pokaże na ile kilometrów wystarczy jeszcze paliwa.
Jest jeszcze jedna opcja, kupujesz gotowy przetwornik częstotliwość / napięcie (jeden układ wystarczy minimalna ilośc częsci i zasilanie) podpinasz go do wtrysku, na wyjściu wpinasz voltomierz najlepiej wskazówkowy i robisz skalę. Masz wskaźnik zużycia paliwa jak w starych bmkach. Pytanie tylkmo jak go wyskalować ?
Co do kierunkowskazów to sprawa jest zdecydowanie łatwiejsza, jeden przekaźnik 12V z dwoma równoległymi stykami, podpinasz pod włącznik od awarycjnych, jako sygnał sterujący trzeba podpiąć zasilanie siłownika, pojawia się tam tylko impuls.
P.s. Jak mi znajdziecie dane wtryskiwacza do 4G15 to pomyśle nad schematem i programem do AVRa. |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 08:12
|
|
|
burst, Wszystko pieknie-ladnie temat juz byl rozpracowany T U ale jak przyszlo do zamontowania tego, to wez teraz znajdz odpowiednie kabelki w tym gaszczu spagetti - tymbardziej, ze malo co sie zgadza z opisem schematu z serwisowki. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 18:56
|
|
|
hmm samo spalanie mozna podpiac pod wtryskiwacz, mają stałe 12V i mase zamykane przez ECU, co do impulsatora w liczniku to trochę gorsza sprawa, Trzeba by poszukać. Da się na pewno pytanie tylko ile z tym pracy i czy jest to warte tej grzebaniny. Bo po za bajerem to chyba nic więcej. |
|
|
|
 |
|
|