 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Komputer sterownik MD 322387 |
Autor |
Wiadomość |
jerryazs
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30-03-2014, 21:38 Komputer sterownik MD 322387
|
|
|
Czytałem wcześniej o sterownikach do 1.6, ja mam 1.8 SOHC, sterownik MD322387.
Mam problemy ze ssaniem, niskimi obrotami.
Ssanie nie działa, na niskich szarpie, gaśnie jak puszczę gaz na wysokich obrotach (zchodzi do zera i czasami odbije, czasami nie), po resecie i nauczaniu to samo.
Znalazłem inny samochód z takim samym sterownikiem, tylko automat - czy mogę podmienić bez problemów?
Jeśli nie sterownik to co?
(odłączam przepływomierz i auto wariuje, przepustnica czysta,akumulator, kable i świece nowe)
Sterownik centralnego mam osobno pod kierownicą.
Jutro go rozkręcę i dodam zdjęcie środka. |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 30-03-2014, 21:43
|
|
|
Sprawdź najpierw silniczek krokowy multimetrem. Zacząłbym od tego bo możesz mieć upalony silniczek i nawet jeśli ecu jest sprawne też będą problemy. Jeśli masz upalony silniczek krokowy i podepniesz pod nowe ecu to możliwe że z nim też się wkrótce pożegnasz. |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
jerryazs
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 31-03-2014, 10:31
|
|
|
Zaprowadziłem auto do mechanika, niech wyczyści dokładnie przepustnicę, silnik krokowy i go sprawdzi. Krokowiec wymieniony w serwisie japończyków.
[ Dodano: 11-04-2014, 10:18 ]
Po wykonaniu czynności, które opisałem, zamieniłem sterownik.
Samochód odpalił, nauczyłem go obrotów, wydawało mi się że jest lepiej niż na starym - jakoś równiej chodził, nie przerywał, trzymał obroty, tylko wiatrak od klimatyzacji się kręcił bez powodu.
Niestety po kilku kilometrach w mieście coś zaśmierdziało spalenizną.
Spalił się scalak M5269L.
Przełożyłem stary sterownik i znów po staremu.
Ten drugi sterownik (spalony) pochodzi z samochodu. który stał długo na zewnątrz, ale auto chodziło na nim fajnie.
Może ktoś mi podpowie jak z 2 zrobić 1 ale w 100 % sprawny (którego reanimować, a którego przeznaczyć na części, na które elementy zwrócić uwagę.
Jeśli to krokowiec jest winny to spaliłby oba sterowniki?
[ Dodano: 14-04-2014, 11:53 ]
Wymieniłem kondensatory w sterowniku silnika jak w:
http://forum.mitsumaniaki...hlight=komputer
dalej to samo.
Jakie elementy w sterowniku można jeszcze sprawdzić ?
[ Dodano: 14-06-2014, 10:10 ]
Jeśli ktoś interesuje sie trochę elektroniką i włada językami może przyda mu się opis ze strony:
http://npprts.com.ua/mitsubishi-blok-upravlinnja/
[ Dodano: 18-06-2014, 11:00 ]
Pierwszy sterownik na wymianę się spalił, pomyślałem że może był uszkodzony czy coś.
Wymieniłem krokowca u mechanika od japońców.
Wymieniłem czujnik temperatury chłodziwa (trzyma wysoką temperaturę - wentylator włącza się przy 105 stopniach).
Kupiłem sterownik kolejny taki sam numer, podłączyłem i spalił się ten sam scalak!
Po podłączeniu włączył się wiatrak klimatyzacji (była wyłączona, silnik zimny) a potem zaśmierdziało.
Jakieś podpowiedzi? |
|
|
|
 |
|
|