Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drążek stabilizatora
Autor Wiadomość
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 21-03-2014, 17:14   

GTS nie ma przypadkiem napędu 4x4 czy tam AWD? :roll:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
qbuss 
Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Krosno
Wysłany: 26-03-2014, 09:59   

Trik napisał/a:
GTS nie ma przypadkiem napędu 4x4 czy tam AWD? :roll:


Mam GTS i napęd na 2 koła. Zależy chyba od silnika 2.4 ma na 4 koła.

Przy okazji podłączę się pod temat. Z tyłu przy zakrętach i drziurawej drodze, coś bardzo głośno od kilku dni stuka mi w zawieszeniu. Podejrzewam drążek stabilizatora. Dobrze myślę, czy to może być coś innego?
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 26-03-2014, 11:55   

qbuss napisał/a:
Zależy chyba od silnika 2.4 ma na 4 koła.


No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO :rolleyes:

Stuki z tyłu to mogą być gumy stabilizatora, ja już zmieniałem.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-03-2014, 11:57   

fargo napisał/a:

No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO


Nie wiem czy w stanach, ale są 2,4 AWD np. w Kanadzie.

A wymieniać w ciemno nie ma sensu. Podjedź na stację diagnostyczną to Ci sprawdzą zawias. Warto sprawdzać na obciążonym i jak koła są w górze (luzy na stabilizatorze i łączniku mogą nie być wyczuwalne w którejś z pozycji)
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 26-03-2014, 17:31   

A ja dostałem odpowiedź z ASO- nie mogą mi pomóc, chyba, że będzie na warsztacie Lancer z grubszymi drążkami, to wtedy sprawdzą i pomierzą. Napisałem więc do centrali
i czekam czy będą łaskawi coś odpisać.
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-03-2014, 20:30   

http://www.mitsubishicars.com/lancer/trims W stanach jest ES AWC 2.4L
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
qbuss 
Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Krosno
Wysłany: 27-03-2014, 09:02   

krzychu napisał/a:
fargo napisał/a:

No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO


Nie wiem czy w stanach, ale są 2,4 AWD np. w Kanadzie.

A wymieniać w ciemno nie ma sensu. Podjedź na stację diagnostyczną to Ci sprawdzą zawias. Warto sprawdzać na obciążonym i jak koła są w górze (luzy na stabilizatorze i łączniku mogą nie być wyczuwalne w którejś z pozycji)

Taka ciekawostka - może komuś w przyszłości się przyda. Otóż powodem skrzypienia zawieszenia z tyłu był.... kamień który zablokował się pomiędzy stabilizatorem (długi drążek) a spodem samochodu. Jest on ruchomy i przy zakrętach strasznie trzeszczało :)

Kanał u teścia to jednak skarb :)
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 09-04-2014, 12:00   

Uwex, Dowiedziałem się w serwisie, że invite ma z tyłu taki sam drążek jak wersje instyle i intense, ale za to z przodu jest drążek grubszy w wersji wyższej z rozpórką montowaną seryjnie. :P
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 09-04-2014, 12:16   

tyku- dzięki (kliknięte).

Wczoraj otrzymałem odpowiedź z MMC Car Poland i też tak twierdzą- przód w moim
20 mm , tył 18 mm , a wyższe wersje : przód 21 mm, tył taki sam we wszystkich wersjach.
Teraz kombinuję co zrobić- czy wymieniać przód ? Zawieszenie jest w jakiś tam sposób zestrojone i nie chciałbym tego zepsuć. Myślałem, że wymieniając oba drążki na sztywniejsze równowaga zostanie utrzymana. Niby w wyższych wersjach tak jest, że tylko przód jest sztywniejszy- muszę to dobrze przemyśleć. W maju jadę na przegląd, to podyskutuję z załogą ASO.
_________________

 
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 09-04-2014, 12:32   

Dzięki za dzięki :D

Uwex, W wersji instyle i intense są jeszcze inne sprężyny i amortyzatory. Nie wiem jak wygląda to cenowo drążek 20mm i 21mm, ale czy naprawdę 1 mm potrafi tak poprawić układ zawieszenia?
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 09-04-2014, 17:59   

tyku napisał/a:
drążek 20mm i 21mm


prawdopodobnie jednak powinien samochód mniej się przechylać na zakrętach przy sztywniejszym drążku. Pożyjemy- zobaczymy, o ile dojdzie do tej operacji.
_________________

 
 
 
majcher 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.5 Invite 09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa/Bełchatów
Wysłany: 10-06-2014, 11:24   

Hej
Nadszedł czas wymiany łączników stabilizatora, czy możecie poradzić jakiej marki (nie mówię o oryginałach) kupić łączniki?
pozdrawiam
 
 
irhabi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DiD MR`08 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 19
Skąd: Ząbki
Wysłany: 11-06-2014, 15:20   

majcher napisał/a:
Hej
Nadszedł czas wymiany łączników stabilizatora, czy możecie poradzić jakiej marki (nie mówię o oryginałach) kupić łączniki?
pozdrawiam


Przed zakupem zwróć uwagę na mocowanie łączników (nie wiem jak to poprawnie określić... ale jeśli chodzi o tył, to mocowanie na belce jedno jest odwrócone w stronę jazdy, a drugie w przeciwną), bo ja kupując na tył znalazłem w sprzedaży lewy tył oraz prawy tył. Bez zastanowienia zamówiłem po sztuce, a jak się okazuje potrzebowałem 2 prawe :shock:
Proponuję zamówić łączniki ramech ze strony producenta (http://www.ramech.pl/kata...5&orderBy=model - wystarczy wysłać na maila ofertę kupna - przesyłka 10.50zł). Koszt jest niższy niż na allegro (gdzie różni allegrowicze oferują te łączniki) i dużo niższy niż innych producentów. Oczywiście można kupić coś droższego i potencjalnie lepszego, ale przy tej cenie wolę to zmieniać co roku jeżeli będzie taka potrzeba niż płacić za coś, na co i tak nie mam gwarancji przebiegu itd. (nie mam pojęcia o mechanice prawie wcale, a sam byłem w stanie to wymienić więc koszt montażu odpada).
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2015, 09:48   

piomic napisał/a:
Niestety wymiana gum nic nie da bo sam drążek jest już pocieńkowany tarciem i w nowej gumie nadal ma luz

W lacerach 1.8 były bodajże dwie średnice drążka stabilizatora 18 i 20mm.
Raczej ciężko jest gumą wytrzeć metal :mrgreen: .
Pewnie na stabilizator 18mm założono gumę o średnicy 20mm i stąd ten luz :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 03-05-2015, 14:18   

Może być tak, jak piszesz.
Pod warunkiem, że "dwie średnice" znaczy 20mm w odcinku wolnym i 18mm pod gumą bo przewężenie było widać organoleptycznie.

edzia: i nie założono bo luźne gumki przypłynęły na nim z fabryki w 2008.
_________________
Pamiętasz co obiecywała?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.