Drążek stabilizatora |
Autor |
Wiadomość |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 21-03-2014, 17:14
|
|
|
GTS nie ma przypadkiem napędu 4x4 czy tam AWD? |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 26-03-2014, 09:59
|
|
|
Trik napisał/a: | GTS nie ma przypadkiem napędu 4x4 czy tam AWD? |
Mam GTS i napęd na 2 koła. Zależy chyba od silnika 2.4 ma na 4 koła.
Przy okazji podłączę się pod temat. Z tyłu przy zakrętach i drziurawej drodze, coś bardzo głośno od kilku dni stuka mi w zawieszeniu. Podejrzewam drążek stabilizatora. Dobrze myślę, czy to może być coś innego? |
|
|
|
 |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 26-03-2014, 11:55
|
|
|
qbuss napisał/a: | Zależy chyba od silnika 2.4 ma na 4 koła. |
No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO
Stuki z tyłu to mogą być gumy stabilizatora, ja już zmieniałem. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-03-2014, 11:57
|
|
|
fargo napisał/a: |
No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO |
Nie wiem czy w stanach, ale są 2,4 AWD np. w Kanadzie.
A wymieniać w ciemno nie ma sensu. Podjedź na stację diagnostyczną to Ci sprawdzą zawias. Warto sprawdzać na obciążonym i jak koła są w górze (luzy na stabilizatorze i łączniku mogą nie być wyczuwalne w którejś z pozycji) |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 26-03-2014, 17:31
|
|
|
A ja dostałem odpowiedź z ASO- nie mogą mi pomóc, chyba, że będzie na warsztacie Lancer z grubszymi drążkami, to wtedy sprawdzą i pomierzą. Napisałem więc do centrali
i czekam czy będą łaskawi coś odpisać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 27-03-2014, 09:02
|
|
|
krzychu napisał/a: | fargo napisał/a: |
No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO |
Nie wiem czy w stanach, ale są 2,4 AWD np. w Kanadzie.
A wymieniać w ciemno nie ma sensu. Podjedź na stację diagnostyczną to Ci sprawdzą zawias. Warto sprawdzać na obciążonym i jak koła są w górze (luzy na stabilizatorze i łączniku mogą nie być wyczuwalne w którejś z pozycji) |
Taka ciekawostka - może komuś w przyszłości się przyda. Otóż powodem skrzypienia zawieszenia z tyłu był.... kamień który zablokował się pomiędzy stabilizatorem (długi drążek) a spodem samochodu. Jest on ruchomy i przy zakrętach strasznie trzeszczało
Kanał u teścia to jednak skarb |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 09-04-2014, 12:00
|
|
|
Uwex, Dowiedziałem się w serwisie, że invite ma z tyłu taki sam drążek jak wersje instyle i intense, ale za to z przodu jest drążek grubszy w wersji wyższej z rozpórką montowaną seryjnie. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 09-04-2014, 12:16
|
|
|
tyku- dzięki (kliknięte).
Wczoraj otrzymałem odpowiedź z MMC Car Poland i też tak twierdzą- przód w moim
20 mm , tył 18 mm , a wyższe wersje : przód 21 mm, tył taki sam we wszystkich wersjach.
Teraz kombinuję co zrobić- czy wymieniać przód ? Zawieszenie jest w jakiś tam sposób zestrojone i nie chciałbym tego zepsuć. Myślałem, że wymieniając oba drążki na sztywniejsze równowaga zostanie utrzymana. Niby w wyższych wersjach tak jest, że tylko przód jest sztywniejszy- muszę to dobrze przemyśleć. W maju jadę na przegląd, to podyskutuję z załogą ASO. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 09-04-2014, 12:32
|
|
|
Dzięki za dzięki
Uwex, W wersji instyle i intense są jeszcze inne sprężyny i amortyzatory. Nie wiem jak wygląda to cenowo drążek 20mm i 21mm, ale czy naprawdę 1 mm potrafi tak poprawić układ zawieszenia? |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 09-04-2014, 17:59
|
|
|
tyku napisał/a: | drążek 20mm i 21mm |
prawdopodobnie jednak powinien samochód mniej się przechylać na zakrętach przy sztywniejszym drążku. Pożyjemy- zobaczymy, o ile dojdzie do tej operacji. |
_________________
 |
|
|
|
 |
majcher
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.5 Invite 09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Warszawa/Bełchatów
|
Wysłany: 10-06-2014, 11:24
|
|
|
Hej
Nadszedł czas wymiany łączników stabilizatora, czy możecie poradzić jakiej marki (nie mówię o oryginałach) kupić łączniki?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
irhabi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DiD MR`08 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2013 Posty: 19 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 11-06-2014, 15:20
|
|
|
majcher napisał/a: | Hej
Nadszedł czas wymiany łączników stabilizatora, czy możecie poradzić jakiej marki (nie mówię o oryginałach) kupić łączniki?
pozdrawiam |
Przed zakupem zwróć uwagę na mocowanie łączników (nie wiem jak to poprawnie określić... ale jeśli chodzi o tył, to mocowanie na belce jedno jest odwrócone w stronę jazdy, a drugie w przeciwną), bo ja kupując na tył znalazłem w sprzedaży lewy tył oraz prawy tył. Bez zastanowienia zamówiłem po sztuce, a jak się okazuje potrzebowałem 2 prawe
Proponuję zamówić łączniki ramech ze strony producenta (http://www.ramech.pl/kata...5&orderBy=model - wystarczy wysłać na maila ofertę kupna - przesyłka 10.50zł). Koszt jest niższy niż na allegro (gdzie różni allegrowicze oferują te łączniki) i dużo niższy niż innych producentów. Oczywiście można kupić coś droższego i potencjalnie lepszego, ale przy tej cenie wolę to zmieniać co roku jeżeli będzie taka potrzeba niż płacić za coś, na co i tak nie mam gwarancji przebiegu itd. (nie mam pojęcia o mechanice prawie wcale, a sam byłem w stanie to wymienić więc koszt montażu odpada). |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-05-2015, 09:48
|
|
|
piomic napisał/a: | Niestety wymiana gum nic nie da bo sam drążek jest już pocieńkowany tarciem i w nowej gumie nadal ma luz |
W lacerach 1.8 były bodajże dwie średnice drążka stabilizatora 18 i 20mm.
Raczej ciężko jest gumą wytrzeć metal .
Pewnie na stabilizator 18mm założono gumę o średnicy 20mm i stąd ten luz . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 03-05-2015, 14:18
|
|
|
Może być tak, jak piszesz.
Pod warunkiem, że "dwie średnice" znaczy 20mm w odcinku wolnym i 18mm pod gumą bo przewężenie było widać organoleptycznie.
edzia: i nie założono bo luźne gumki przypłynęły na nim z fabryki w 2008. |
_________________ Pamiętasz co obiecywała? |
|
|
|
 |
|