[Cari 1.6] Mały problem z obrotami. |
Autor |
Wiadomość |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 10-12-2013, 21:16
|
|
|
chyba coś z serwem hamulcowym. U mnie delikatnie podbija obroty, ale az tyle to nie spadają. |
|
|
|
 |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2013, 23:56
|
|
|
tylko co ma wspolnego serwo z tym? przeciez nie jest połączone z układem paliwowym ani elektrycznym(?)... |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 11-12-2013, 08:04
|
|
|
Ale jest połączone z podciśnieniem z silnika, o ile sie nie myle. Takie jak by wspomaganie hamowania. Np. gdy wcisniesz hamulec na postoju i zaczniesz odpalać to gdy odpali to pedał wpada bardziej w podłoge.
Ale niech lepiej ktos sie jeszcze wypowie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-12-2013, 08:12
|
|
|
Serwo może mieć spore znaczenie jeśli w jego układzie będzie jakaś nieszczelność, bo jak już napisał eve1988 jest połączone z kolektorem ssącym. Jeśli będzie tam jakaś nieszczelność, to silnik będzie zasysał "lewe powietrze" przez co może mieć problemy z utrzymaniem właściwych obrotów. Może nawet na wolnych obrotach silnik pracować tak jakby na 3 cylindry, podobnie jak przy problemach z układem wysokiego napięcia (świecami, przewodami zapłonowymi, cewkami). |
|
|
|
 |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-12-2013, 09:49
|
|
|
Dzięki za wskazowke! Podpowiedzcie jeszcze czego szukac? Uszkodzonego przewodu gumowego, stałego po stronie serwa czy kolektora? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-12-2013, 12:04
|
|
|
Na próbę możesz odłączyć gruby przewód gumowy który łączy serwo z kolektorem ssącym i za ślepić króciec na kolektorze. Jeśli takie odłączenie serwa poprawi pracę silnika, to będzie można szukać dalej co z serwem jest nie tak. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 11-12-2013, 17:47
|
|
|
może być przypchany ten przewód i dlatego tak reaguje. w kolektorze zbiera sie syf to mogło coś tam zassać przez przewód. A jak to serwo to nie wiem czy to jest naprawialne bo nigdy mi ono nie doskwierało. |
_________________
 |
|
|
|
 |
miszka87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2014 Posty: 21 Skąd: Lublin i okolice
|
Wysłany: 11-04-2014, 13:46
|
|
|
Ja mam takie coś, w innych sie nie spotkałem autach dlatego pisze. Po odpaleniu przez 1 sekundę obroty są na poziomie koło 2 tys, potem od razu spadaj na 1500 lub jakoś w tej granicy a potem juz jak nagrzany to ok. Tak ma być? Jak by na zimnym sobie zasysał dodatkową dawkę? |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 11-04-2014, 20:53
|
|
|
miszka87, wszystko jest ok. tak ma byc, tak dziala ssanie. na zimnym silniku ecu podaje wiecej paliwa az silnik osiagnie wlasciwa temperature. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|