[E54A 2.0 V6] Upgrade hamulców |
Autor |
Wiadomość |
Sweter
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 74 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-04-2014, 22:24 [E54A 2.0 V6] Upgrade hamulców
|
|
|
Witam. Za niedługo czeka mnie wymiana hamulców w moim mitsu, chodzi głównie o tarcze i tu moje pytanie. Wielu ludzi bardzo chwali hamulce z wersji E88A, głównie różnią się one większą średnicą tarczy. Czy ktos robił taki myk i zakładał hamulce z E88A do E54A? Czy wystarczą same tarcze wsadzić czy też byłbym zmuszony do wymiany całego kompletu czyli zacisków, tarcz i klocków? |
_________________ JDM |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-04-2014, 07:41
|
|
|
Musisz zmienić wszystko. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sweter
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 74 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-04-2014, 13:32
|
|
|
Tego się obawiałem. Rozumiem też, że zaciski nie mogą być z innej wersji, bo te z E88A strasznie ciężko dostać. |
_________________ JDM |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-04-2014, 09:43
|
|
|
Ja mam hamulce z e88 i powiem Ci co jest grane, bo to nie jest takie proste...
Hamulce w e88 maja z przodu wieksze tarcze i dwutloczkowe zaciski, z tylu maja wieksze tarcze ktore sa wentylowane (w e54 tylne tarcze nie sa)
Ja przelozylem najpierw sam przod, i okazalo sie, ze mi sie rozklad sil hamowania mocno przesunal do przodu, bol byl taki, ze tylne zaciski sprzedalem, ale okazalo sie, ze ea sport 2000r ma z przodu te same zaciski i tarcze co e88, wiec zapodalem tyl od ea i teraz jest spoko. Jest duzo lepiej niz bylo wczesniej,.
Nie znam dokladnie wersji ea, ale bodajze poliftowe maja tez wieksze tarcze, z tym ze zacisk jest wiekszy ale jeden tloczek, sport ma napewno przod identyczny jak e88 ale tyl ma niewentylowany. Moim zdaniem szukaj hamulcow z ea albo dwutloczki ze sporta albo wieksze tarcze z polifta (pamietaj tez o tych blachach po wewnetrznych stronach tarcz, bo sie wieksze tarcze nie mieszcza ), tylko ja bym bral od razu komplet przod i tyl, zeby nie wyszlo jak u mnie (chyba ze po prostu mialem slabe zaciski i jak zmienilem to takie bylo wrazenie)
Poza tym, ja przerzucilem sporo galantow e5 i najlepsze hamulce mial amerykaniec, byly nieporownywalnie lepsze od tego co mam teraz, niestety nie pamietam czy tarcze byly male czy duze, nie zwracalem wogole na to uwagi bo hamulce byly jak to sie mowi 'brzytwa' i nie wiem czy podejda, trzebaby zapytac kogos kto ma wersje usa, bo moja nie miala z przodu multilinka, czyli miala tylko 2 wahacze na kolo, wiec skoro inne zawieszenie to i moze hamulce inne. Nie wiem... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-04-2014, 12:20
|
|
|
tpodsiadlo napisał/a: | wiec skoro inne zawieszenie to i moze hamulce inne. Nie wiem... |
W EA słyszałem że tak jest że hamulce inne i nie ma multilinka, amerykańca widziałem i miał multilink hmm.. może po pierwszym lifcie przeszli na jeden wahacz na dole jak w amerykańskim EA... Na TGC ( amerykańskie forum galanciarzy) też tługo siedziałem i wiele kolesi w E5 ma multilinka... Ciekaw jestem jak to tam jest tym wiecej odkrywamy tym wiecej zagadek się pojawia... ja będę swapować heble z E88A będę regenerował zaciski dawał nowe klocki i tarcze więc zrobie recenzje na całkowicie nowym komplecie ( ale to dopiero jak skończą mi się klocki w obecnych heblach szkoda zmieniać są jak nówki ) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Sweter
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 74 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-04-2014, 13:48
|
|
|
No to dużo mi to rozjaśniło, bo hamulce z EA ogólnie łatwiej dostać. E88A jest dość rzadki i faktycznie miałbym problem. Skoro mówisz tpodsiadlo, że z EA podejdą to jest git, oczywiście zmieniam komplet, bo w końcu jak porządnie to porządnie Wszyc czekam na twoją recenzję |
_________________ JDM |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-04-2014, 14:39
|
|
|
Tylko w EA polifcie jak pamiętam jest inne mocowanie zacisku inny rozstaw montarzowy jak pamiętam bo brembo pasują na poliftowe zwrotnice a na przedlifty ( tylko przednie ) nie pasują więc z poliftowego galanta nie podejdą zaciski tak myśle ( polift to chyba po 2000roku czy jakoś tak ) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Sweter
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 74 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-04-2014, 17:26
|
|
|
Czyli jak rozumiem najlepiej wziąć z wersji do 2000 r. czyli przed liftem. Trochę szkoda, że tylko tak idzie, bo chciałem brembo, no ale najważniejsze jest to, żeby nawet bez tarcz brembo była odczuwalna różnica nawet na zwykłych tarczach. |
_________________ JDM |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-04-2014, 18:16
|
|
|
tarcze brembo są przereklamowane to moje zdanie Black Diamond lepiej się sprawował chodź do miasta do tyłko wozu to i mikoda może być.
(btw. ja mówiąc o brembo miałem na myśli zaciski z lancera EVO a nie jakieś tarcze ) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 19-04-2014, 18:39
|
|
|
Jeśli do e54 pasują od EA przed liftem, to pasują na przód heble od Carismy po lifcie (GDi, DiD) 281mm. A ja mam pytanie jaki jest rozstaw mocowania zacisków tylnych w e88 i czy pasują zaciski inne niż te z e88 (które ciężko znaleźć)? |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-04-2014, 21:00
|
|
|
plug and play są brembo z evo 7-9 z tyłu u Ciebie też ale możesz się jeszcze upewnić no i musisz sobie jakąś tarcze wymyślić na 4 śrubki evo ma 5 |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 19-04-2014, 21:05
|
|
|
chciałem na kuper zarzucić te z e88 wentylowane (podobno p&p) a zacisk jakiś bardziej "cywilny", chociaż tył mocniejszy od przodu kusi |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-04-2014, 21:09
|
|
|
galanty e50 czy to e52 czy e88 maja te same rozstawy, rekin 2000 sport 2.0 sohc ma tez to samo, od takiego mam tyl, a przednie tarcze ma272 i dwutloczki.
i9i - ea przedlifty maja nie tyle hamulce pnp, co maja identyczne, a uwierz mi, jak ci sie rozstaw sil przestawi czy naprzod, czy na tyl, hamulce sie robia do bani. ledwo nacisniesz i abs tytyryka jak na mokrym... jak chcesz zarzucic dupa to reczny wgalantach jest spoko
do e88 podejda zaciski od innych wersji e5 ale sa slabsze... ale jesli chcesz inny tyl, to dobierz od takiego ktory mial z przodu dwutloczki...
co do wersji usa to jak ostatnio szukalem maglownicy to znalazlem pod rzeszowem rozebranego i tez nie mial multilinka,w dodatku magiel tez mial inny... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Sweter
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 74 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-04-2014, 22:05
|
|
|
Widze, że są różne wersje Jaką polecacie najbardziej opłacalną i wydajną, czyli z jakiego auta i wersji Ogólnie też z EVO bym wolał nie brać, bo tanie to też nie jest, a samochód mam na jakieś 4-5 lat jeszcze, więc też tak nie chce góry forsy w niego wkładać |
_________________ JDM |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-04-2014, 22:43
|
|
|
jak znajdziesz to e88, jak nie to sport edition,
wiem, ze carisma ma wieksze tarcze z przodu i wiem, ze zacisk i tarcza przod podejdzie, ale nie wiem jak z tylem, musisz probowac... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
|