Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:59
[I 2.0T] Stuki w przednim zawieszeniu. Jakieś podpowiedzi ?
Autor Wiadomość
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 01-05-2014, 09:46   

A ja też się z tym spotkałem u siebie. Miałem tak samo i wiem/przypuszczam co to jest.
Na zaciskach hamulcowych zrobił się luz na tulejkach i one są luźne. Na wybojach ten ruch jest znaczniejszy i całe zaciski sobie latają jak Żyd po pustym sklepie. Jak najedziesz na nierówności i zacznie Ci się tłuc to wciśnij hamulec, lżej i mocniej i posłuchaj czy dalej się tłucze:)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-05-2014, 10:07   

nytsug napisał/a:
A ja też się z tym spotkałem u siebie. Miałem tak samo i wiem/przypuszczam co to jest.
Na zaciskach hamulcowych zrobił się luz na tulejkach i one są luźne. Na wybojach ten ruch jest znaczniejszy i całe zaciski sobie latają jak Żyd po pustym sklepie. Jak najedziesz na nierówności i zacznie Ci się tłuc to wciśnij hamulec, lżej i mocniej i posłuchaj czy dalej się tłucze:)
O jakie "tulejki" chodzi? Chodzi Ci o luz na prowadnicach i że cały docisk klocka lata?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 01-05-2014, 10:20   

Dokładnie, tulejki=prowadnice. Dostaje zacisk wibracji i stuka. Można dać gęsty smar miedziany do prowadnic ale to na krótką metę pomaga. Jak nie chce się kupować lub dorabiać nowych prowadniczek to można wrzucić blaszki kawałek w celu uszczelnienia. Wystarczy od wymiany do wymiany klocków.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 01-05-2014, 21:16   

nytsug napisał/a:
Dokładnie, tulejki=prowadnice. Dostaje zacisk wibracji i stuka. Można dać gęsty smar miedziany do prowadnic ale to na krótką metę pomaga. Jak nie chce się kupować lub dorabiać nowych prowadniczek to można wrzucić blaszki kawałek w celu uszczelnienia. Wystarczy od wymiany do wymiany klocków.

No coś w tym jest co piszesz. Faktycznie wystarczy tylko musnąć hamulec i jest cisza ale...
nie zmienia to faktu, że podczas hamowania (nawet lekkiego) zawieszenie jak i amortyzator dostaje obciążenia i stuków może nie być. Oczywiście najprościej jest sprawdzić to co piszesz gdyż byłoby to rozwiązanie bez dodatkowych kosztów. Sprawdzę.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 01-05-2014, 22:10   

To będzie moim zdaniem to. Ja też to przerabiałem u siebie. Też patrzyłem amorki i wszystko dookoła. Jak zastosowałem smar miedziany bardzo gęsty przez dwa dni była cisza. Później to samo bo go wyrzuciło z prowadnic. Znaleźć używkę zacisku, nietłukącą się jest trudno. Lepiej dosztukować coś samemu. Pozdrawiam - udanej majówki:)))
 
 
spth 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 02-05-2014, 17:39   

Witam !
Prowadniki zacisku siedzą w gumie, bardziej bym stawiał na luźne klocki we wspornikach zacisku. Luz musi być i to jest normalne, blacha od klocka trze po wspornikach i luz się zwiększa. Druga sprawa, że długość blachy klocka nigdy nie jest taka sama. Różnice między firmami dochodzą do 0,5 mm. Porządne firmy dodają do klocków blaszki, które zakłada się na klocek i koryguje luz.
pzdr
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 05-05-2014, 21:10   

No i wiem co tak puka. Kolega nytsug miał rację. Pukają szpilki w prowadnicy. U mnie po rozebraniu zacisku i wyjęciu gumek sprawdziłem, że luz na szpilkach jest 0,02mm. Te "2 setki" powodują dość znaczny luz co przekłada się na pukanie. Dla próby zrobiłem tak, że dałem uformowaną w okrąg żyletkę w otwór prowadnicy, złożyłem wszystko i zrobiłem próbę drogową. Stuki ustały tak w 50%. Mimo wszystko postanowiłem nie robić takiej "rzeźby" z żyletkami w prowadnicy (choć fakt, że szpilka chodziła prawidłowo) i ją wyjąłem. Na tą chwilę jeżdżę po staremu i szukam nowych szpilek do prowadnic.

Zatem mam do opchnięcia komplet oryginalnych poduszek amortyzatorów wraz z łożyskami Kayaby (przód lewa i prawa strona) jakby ktoś potrzebował albo nosił się z zamiarem wymiany. Kupiłem je nadmiarowo bo to jednak szpilki w zacisku. Jak coś to info na prv.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-06-2014, 19:19   

Znalazłem u siebie źródło, wygląda że to tylko tuleje przedniego wahacza. Trzeba było je specyficznie naciągnąć żeby zobaczyć że guma jest przerwana na wylot.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.