Kontrolka od ręcznego (!) |
Autor |
Wiadomość |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2014, 19:50 Kontrolka od ręcznego (!)
|
|
|
Mam problem z kontrolką. Otóż po włączeniu stacyjki zapala się, mimo nie zaciągniętego ręcznego... Po uruchomieniu silnika gaśnie i jest dobrze. Co to może być ?
Hamulce działają ok, płynu jest prawie max, odkręciłem korek i poruszałem tą gumką - bez zmian. Jedyne co widać to jak się zaciągnie ręczny, to kontrolka świeci troszkę mocniej. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-05-2014, 20:49
|
|
|
A to nie jest normalne? |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2014, 22:00
|
|
|
O ile pamiętam u mnie tez gasła dopiero po uruchomieniu silnika. Tak więc wszystko jest ok. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21027 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-05-2014, 22:06
|
|
|
Może jest jakiś problem z czujnikiem w środkowym tunelu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2014, 22:08
|
|
|
A ja jestem prawie pewny, że nie paliła się przed uruchomieniem silnika (no chyba że ręczny zaciągnięty). Poza tym, nawet w instrukcji stoi napisane, że przy włączonym zapłonie pali się tylko w momencie ręcznego lub niskiego poziomu płynu... |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2014, 22:19
|
|
|
To zacytuj instrukcję. W/g mnie wszystko jest ok. i gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika.
Niech sprawdzą inni posiadacze Lancerów i wszystko się wyjaśni. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-05-2014, 22:23
|
|
|
Może w niektórych wersjach jest dodatkowo czujnik podciśnienia w serwie podłączony też pod tę kontrolkę, na zgaszonym świeci bo brak podciśnienia a może też być jakaś mała nieszczelność w układzie serwa która nie przeszkadza na pracującym silniku a po zgaszeniu szybko wartość podciśnienia spada i po włączeniu na zapłon zapala się kontrolka. |
|
|
|
 |
delbana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 29 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 19-05-2014, 06:10 Re: Kontrolka od ręcznego (!)
|
|
|
Hornet napisał/a: | Mam problem z kontrolką. Otóż po włączeniu stacyjki zapala się, mimo nie zaciągniętego ręcznego... Po uruchomieniu silnika gaśnie i jest dobrze. Co to może być ?
Hamulce działają ok, płynu jest prawie max, odkręciłem korek i poruszałem tą gumką - bez zmian. Jedyne co widać to jak się zaciągnie ręczny, to kontrolka świeci troszkę mocniej. |
wszystko ok,mam tak samo, |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2014, 19:18
|
|
|
Zgłupiałem
Cytat: | To zacytuj instrukcję. |
" Jeżeli włącznik zapłonu znajduję się w położeniu ON, lampka ostrzegawcza układu hamulcowego świeci się w następujących sytuacjach
- Jeżeli jest włączony hamulec pomocniczy (ręczny)
- Jeżeli poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku jest zbyt niski"
Więc albo wszyscy mamy źle, albo ja miałem źle do tej pory... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21027 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-05-2014, 19:37
|
|
|
Hornet napisał/a: | Zgłupiałem | Jak przez mgłę sobie przypominam, że chyba miałem takie same wątpliwości. W ASO powiedziano mi że tak ma być. Gasł dopiero po uruchomieniu silnika.
Może włącznik zapłonu w pozycji ON to uruchomienie silnika, może jakaś nieścisłość w tłumaczeniu
Hornet napisał/a: |
Więc albo wszyscy mamy źle.. |
Tego tez do końca nie można wykluczyć. bo tak na logikę to trochę to dziwne.W żadnym innym samochodzie tak nie miałem. |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 19-05-2014, 20:28
|
|
|
Zapalona kontrolka ręcznego (czerwony wykrzyknik) to nie tylko objaw zaciągniętego ręcznego (normalnie gaśnie po włączeniu zapłonu po teście) , ale usterka instalacji hamulcowej.
Wystąpiła u mnie 2 razy:
- Po dolaniu płynu hamulcowego
- Przy dużym mrozie przymarzł czujnik ABS.
Sprawdź czy nie masz za mało płynu, popatrz czy jakiś syf pod sitko w zbiorniczku się nie dostał. No i przyhamuj do zblokowania kół żeby sprawdzić czy ABS poprawnie działa.
Czujniki ręcznego narazie zostaw w spokoju i nie rozbieraj samochodu na części. |
|
|
|
 |
delbana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 29 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 22-05-2014, 07:59
|
|
|
p_k napisał/a: |
Sprawdź czy nie masz za mało płynu, popatrz czy jakiś syf pod sitko w zbiorniczku się nie dostał. No i przyhamuj do zblokowania kół żeby sprawdzić czy ABS poprawnie działa.
Czujniki ręcznego narazie zostaw w spokoju i nie rozbieraj samochodu na części. |
no ale od absu jest inna kontrolka ktora sie pali na pomaranczowo i gasnie normalnie po prau sekundach bez wlanczania silnika |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 22-05-2014, 09:21
|
|
|
Sprawdź poziom płynu. Jeśli jest ok, to może być rzeczywiście czujnik. Czasem kabel sie wypnie, czasem zgnije kostka a czasem sam czujnik. Miernik do ręki i druga osoba do pomocy. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-05-2014, 09:45
|
|
|
p_k napisał/a: | Zapalona kontrolka ręcznego (czerwony wykrzyknik) to nie tylko objaw zaciągniętego ręcznego (normalnie gaśnie po włączeniu zapłonu po teście) , ale usterka instalacji hamulcowej. |
Ba - nie tylko. Jak strzelił mi pasek alternatora (wjechałem w zaspę i lod wpadł pod pasek) to też paliła się w najlepsze podczas zjeżdżania z drogi na pobocze. Ta kontrolka ma wiec funkcję ostrzegania p "różnościach" |
|
|
|
 |
|