  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Sonata NF mały kłopocik | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 pipi_ja  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant EA 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2014, 20:47   Sonata NF mały kłopocik
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie.
 
Problem dotyczy Sonaty 3.3 z 2006 roku.
 
Dzisiaj zapalił mi się check engine, po odczytaniu błędów dostałem bardzo dziwne i sprzeczne kody błędów: p2190,p2189,p2188,p2187,p0175,p0172,p0171,p0174.
 
Ma ktoś pojęcie czym to może być spowodowane?
 
Gdzieś wyczytałem, że może być brudny MAF. Wyczyściłem lecz jest bez zmian.
 
 
Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę) natomiast za katem na bogato więc wnioskuję, że pada pierwsza sonda. Tylko czy sonda z banku 2 może mieć wpływ na błędy banku1?
 
 
Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?
 
 
Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2014, 22:35   Re: Sonata NF mały kłopocik
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pipi_ja napisał/a: | 	 		  Witajcie.
 
Problem dotyczy Sonaty 3.3 z 2006 roku.
 
Dzisiaj zapalił mi się check engine, po odczytaniu błędów dostałem bardzo dziwne i sprzeczne kody błędów: p2190,p2189,p2188,p2187,p0175,p0172,p0171,p0174.
 
Ma ktoś pojęcie czym to może być spowodowane?
 
Gdzieś wyczytałem, że może być brudny MAF. Wyczyściłem lecz jest bez zmian.
 
 
Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę) natomiast za katem na bogato więc wnioskuję, że pada pierwsza sonda. Tylko czy sonda z banku 2 może mieć wpływ na błędy banku1?
 
 
Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?
 
 
Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć. | 	  
 
A jakiś opis błędów, bo nie wiem co one znaczą     
 
 
[ Dodano: 27-05-2014, 22:38 ]
 
 	  | pipi_ja napisał/a: | 	 		  
 
Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę)...
 
 
Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?
 
 
Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć. | 	  
 
 
Tak, na pracującym silniku sonda powinna stale pokazywać wahania napięcia. To wynika z reakcji chemicznej. Jeśli płasko, to albo przewód nie łączy, albo sonda do śmieci. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pipi_ja  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant EA 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2014, 08:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               P2187 
 
 
Mieszanka zbyt uboga przy obrotach biegu jałowego, 
 
 
rzad cylindrów 1 
 
 
Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, nieszczelnosc po 
 
 
stronie ssacej 
 
 
P2188 
 
 
Mieszanka zbyt bogata przy obrotach biegu 
 
 
jałowego, rzad cylindrów 1 
 
 
Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, niedrożne 
 
 
prowadzenie układu zasysania powietrza 
 
 
P2189 
 
 
Mieszanka zbyt uboga przy obrotach biegu jałowego, 
 
 
rzad cylindrów 2 
 
 
Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, nieszczelnosc po 
 
 
stronie ssacej 
 
 
P2190 
 
 
Mieszanka zbyt bogata przy obrotach biegu 
 
 
jałowego, rzad cylindrów 2 
 
 
Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, niedrożne 
 
 
prowadzenie układu zasysania powietrza 
 
 
P0171
 
 Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga
 
P0172
 
 Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata
 
P0175
 
 Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt bogata
 
P0174
 
 Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga
 
 
To tak w wielkim skrócie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-05-2014, 10:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak w wielkim skrócie, to wywalone kody nie są wcale sprzeczne ze sobą.
 
Masz ubogą mieszankę. Z jakiegoś powodu silnik nie dostaje paliwa. Teraz pytanie, czy to ciśnienie na listwie (regulator lub pompa paliwa, wtryskiwacze), czy złe wskazania MAFu (uszkodzona przepływka), czy na przepustnicy nie poprzestawiane są TPS i APS (jeśli masz napęd a/t).
 
Ponieważ masz identyczny błąd na obu bankach, to wtryskiwacze można wyeliminować.
 
 
Zacznij od podmianki przepływomierza. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pipi_ja  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant EA 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-05-2014, 20:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wczoraj dopatrzyłem się, że temperatura zasysanego powietrza była niby 48 stopni co jest bzdurą. Na zewnatrz ledwo 14 stopni a tu taki wynik.
 
Iloś powietrza niby się zmieniała wraz z obrotami.
 
Czy złe odczyty temperatury mogą powodować taki efekt? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 herkules  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Avance 2.5 V6 2000r skóra NT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-04-2015, 16:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pipi_ja rozwiązałeś problem, ciekawy jestem przyczyny. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |