świece... |
Autor |
Wiadomość |
matkat [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2007, 17:08 świece...
|
|
|
zakładał koś inne świece niż platynowe? jest duża różnica? co ile lat sie je wymienia |
|
|
|
 |
xcracing
Mitsumaniak Fan starszych Mitsu

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-01-2007, 19:07
|
|
|
Różnicy w działaniu nie ma. Zwykłe świece wymienia się co 30 tys. km. a platynowe co 90 tys. km. Problemem w V6 jest wymiana, bo trzeba zdjąć kolektor ssący aby dostac się do części swiec. A przy platynowych robi się to trzy razy rzadziej.
Platynowe są dość drogie, ale np na Allegro można kupić po 45zł za szt, więc przy trzy razy rzadszej wymianie to napewno się opłaca. |
_________________ Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==
==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2007, 22:04
|
|
|
a czy platynowe świece są dostępne tylko do Sigmy czy Galanciorkowi też można coś takiego sprezentować ? |
|
|
|
 |
xcracing
Mitsumaniak Fan starszych Mitsu

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-01-2007, 09:12
|
|
|
Platynowe stosuje się głównie do V6 chyba z uwagi na utrudniony dostęp i wymianę.
Myślę, że do rzędowej czwórki też można takie świece zakładać, tylko trzeba znaleźć takie o odpowiednich parametrach. |
_________________ Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==
==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
|
|
|
 |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2007, 08:33
|
|
|
Co do konieczności zdjęcia kolektora - to zupełna bzdura. Bez urazy, ale zrobiłem to nawet bez użycia specjalnego klucza.
Trzeba siępołozyć na silniczku, na głowę lampka a'la górnik i mieć zgrabną rękę.
nic nie demontowałem a wymieniłem.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
xcracing
Mitsumaniak Fan starszych Mitsu

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2007, 14:59
|
|
|
BA! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2007, 16:49
|
|
|
pc pisze o 6G72 a xracing o 6A13 - to jednak inne silniki |
|
|
|
 |
rafal j [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2007, 15:06
|
|
|
Ja na zyklych przejechalem juz 27000, ostatnio sprawdzilem i sa ok. Pewnie sprawdze jeszcze przy 30000. Jak poznac czy przewodow nie trzeba wymienic?
Pozdrawiam
Rafal J |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 11-01-2007, 21:20
|
|
|
skrob przewody woda najlepiej z sola - zgas swiatlo w garazu odpal silnik skrop przewody woda- pedzel albo spryskiwacz do kwiatkow, jak zacznie sie dyskoteka lub silnik zgasnie to przewody do wymiany.
Sprawdz nowe po wymianie jesli wszystko ok to na dlugo ci posluza.
[ Dodano: 11-01-2007, 21:21 ]
Test na przewody w/n |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2007, 01:36
|
|
|
pc napisał/a: | Co do konieczności zdjęcia kolektora - to zupełna bzdura. Bez urazy, ale zrobiłem to nawet bez użycia specjalnego klucza.
Trzeba siępołozyć na silniczku, na głowę lampka a'la górnik i mieć zgrabną rękę.
nic nie demontowałem a wymieniłem.
Pozdrawiam! |
Hah, chciał bym to zobaczyć zresztą z wielu względów raczej nie polecam naśladownictwa...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
matkrk1996 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2007, 16:54
|
|
|
Sam też jeżdże na zwykłych świecach bo przy wymianie nie miałem tyle kasy żeby kupić platynki ale jezdze juz 10000 i nic sie nie dzieje.Faktem jest że problem sa swiece pod kolektorem ssacym ale mechanik dał sobie rade bez sciagania go całkowicie |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2007, 02:47
|
|
|
Mam 12V i wymienilem bez zdejmowania kolektora co prawda slowa cenzurowane na tylnych cylindrach sypaly sie ostro. Trza miec raczki ginekologa
Ale w 24V ten numer nie wydaje mi sie zeby przeszedl.
Moj wniosek 12V mozna jezdzic na normalych swiecach z tym ze przy wymianie nie unikniemy laciny podworkowej. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2007, 17:56
|
|
|
Aktualna cena Champion platynowe do Sigmy 24V 36,50zł/szt a kable KAGER'A 105zł ceny dzisiaj FOTA Tarnów
Po zdrawiam |
|
|
|
 |
|