Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Konserwacja a raczej jej brak w Pajero Sport z 2013
Autor Wiadomość
mrs 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport'13, Vitara'90
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-06-2014, 00:23   Konserwacja a raczej jej brak w Pajero Sport z 2013

Witam, z powodu urodzenia i wychowania w ubiegłym wieku, jestem przyzwyczajony, że autko i jego podbrzusze, należy zakonserwować. W "niemieckich" samochodach fabryczna konserwacja nie wymaga interwencji (niedawno sprzedałem Octavię z 2003 - rdza tylko na elementach zawieszenia , tarczach i bębnach). Niestety "japończyki" wymagają konserwacji tak samo jak 24 lata temu (Suzuki Vitara z 1990). Pajero Sport jest tu niechlubnym przykładem: baranek tylko w nadkolach (częściowo plastikowe) i na progach, ale nie całych. Brak konserwacji podłogi - blacha pokryta tylko podkładem oraz ramy - czarny lakier, ślady rdzy na zgrzewach/spawach. Brak konserwacji wnętrza progów i ramy. Aby uniknąć rozplenienia się "rudej" proponuję:
1. dzień pierwszy - demontaż stopni progowych, osłon silnika, plastików z nadkoli i osłony wlewu paliwa, moim zdaniem nie potrzeba zdejmować zderzaków, można dotrzeć do końców ramy. Następnie mycie myjką ciśnieniową, zwłaszcza wnętrza ramy. Suszenie, również w czasie jazdy. Vax (Valvoline, Elackon, Motip) do klap i drzwi.
2. Dzień drugi - "baranek" w nadkola (oryginalny jest dość cienki), na progi i podłogę między progiem a ramą, spodnią część ramy. Vax we wszystkie dziurki od spodu (zwłaszcza ramy) aż wypłynie. Bitumen na resztę podłogi (zwłaszcza pod bagażnikiem, np. tam lubią rdzewieć Suzuki). Montaż plastików i stopni progowych oraz osłon silnika. Ja osłony potraktowałem też "barankiem". Mycie rozpuszczalnikiem kropek konserwacji z lakieru :) .
Poczucie dobrze wypełnionego obowiązku gwarantowane. A autko staje się dużo cichsze !!!!!
Zużycie: 2-3 litry baranka, 2-3 l vaxu, 1-2 litry bitumenu. Ja używałem butelek UBS i pistoletu za 19 PLN.
_________________
Pozdrawiam Marek
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 08-06-2014, 13:16   

Cytat:
Poczucie dobrze wypełnionego obowiązku gwarantowane.


I to chyba najważniejsze. Dobre samopoczucie użytkownika.
Nad całą resztą można dyskutować ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.