Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
04-06-2014, 10:12
[Carisma] Błąd nr 11
Autor Wiadomość
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 09-06-2014, 16:28   

No niestety z pewnych rzeczy tej pracy nie dostałem między innymi z powodu zamieszkania ale to za długa historia bla bla :P

Do sedna wracając . Sondę będę wymieniać w środę i mam pytanie. Po wymianie odpinać aku żeby się komp zresetował czy to nie ma znaczenia ...? Ps dzięki jeszcze raz za wszelkie rady :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-06-2014, 18:11   

Komputer oczywiście warto zresetować więc odłączaj klemę.
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 11-06-2014, 20:13   

Sonda wymieniona. Kompa jeszcze nie resetowalem. Dodam ze już jest dużo dużo lepiej. Muła nie ma silnik żwawo znów przyspiesza. Mam nadzieję ze przyda się komuś ten temat ;-) dzięki jeszcze raz za pomoc :-)

Mały edit.
Za ustawienie zaworów i czyszczenie przepustnicy powiedział mi 80zł czy to dobra cena? Według mnie ok a wy jak myślicie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-06-2014, 20:30   

Cena raczej nie wygórowana.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 11-06-2014, 21:30   

dobra cena. ja te czynnosci robilem sam. jesli masz zapał i jesli umiesz trzymac klucz w reku to sam bys sobie z tym poradzil bo to proste.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-06-2014, 21:59   

Tu na 8 stronie masz podane wartości dla luzu zaworowego ustawianego na zimnym silniku http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 11-06-2014, 23:49   

Auto po resecie ;-) co by nie było nie gdi ale coś w rodzaju nauki obrotów robiłem. Nie wiem czy w zwykłym 1.6ma to sens ale w moim bez tego cari gaśnie i nic. Już tak miałem ze nawet przejechanie 100km też nic nie dało. Dopiero taka metoda. Nie wiem może to coś w tym jest ze w zwykłym 1.6to działa. Pewnie ze mam jakieś zdolności manualne :-P może poradzę sobie ;-) dzięki za wskazówki :-D teraz carisma już wróciła do życia . Po czyszczeniu i ustawieniu zaworów już będę w pełni szczęśliwy :-D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-06-2014, 05:47   

U brejdaka w Carismie 1.6 z roku 2000 też nauka jest potrzebna, u mnie chyba nie, bo kilka razy odpinałem kompa i auto nigdy nie miało problemów z wolnymi obrotami.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 12-06-2014, 08:31   

pewnie zauwarzysz ze sporo sie zmieni po czyszczeniu przepustnicy i regulacji zaworów.
zrób sam a my w odpowiednim temacie pomożemy ;)
_________________

 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 13-06-2014, 17:04   

To może jakieś wskazówki odnośnie czyszczenia itp :-P ? A widziałem gdzieś na forum dane odnośnie ustawienia zaworów to sobie jakoś może poradzę :-P
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2014, 17:14   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59919
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 13-06-2014, 17:44   

To zmien nazwe tematu zeby bałaganu nie robic.


Ja znam dwa sposoby na przepustnice: dokladne czyszczenie i bardzo dokladne czyszczenie :)
Dokladny to taki gdzie zdejmujesz trąbe słonia z przepustnicy, i środkiem w spreyu cos typu carbo cleaner lub zwyklą benzyna ekstrakcyjna i szmatką czyscisz wewnętrzne scianki przepustnicy i uchylną łopatke. Bez żadnych ostrych narzedzi!
Jeszcze jedno, warto zatkac otwory by-pasów ktore bedą widoczne po zdjęciu trąby slonia bo naleci syfu do krokowca.
szacowany czas pracy: 10min
sposob bardzo dokładny:
1. odkręcasz 2 przewody ukladu chlodzenia od by-pasu podgrzewania przepustnicy.
2. odpinasz 2 kostki, jedna od krokowca druga od Czujnika TPS.
3. na koniec odpinasz 3 przewody podciśnienia z przepustnicy
4. odkręcasz 4 śruby mocujące przepustnicę z tego co pamietam klucz 13.
5. Teraz delikatnie ją ściągasz bo może uda ci się uratować uszczelkę przepustnicy, jak nie to kupujesz nową uszczelkę.
6. Gdy przepustnice masz już w rękach to wyciągasz z niej krokowca i dokaladnie ją kąpiesz w wyżej wspomnianym preparacie w sprayu psiukasz we wszystkie kanał. Zresztą bedziesz widział gdzie jest czarny osad wewnątrz.
7. Składasz w odwrotnej kolejności.

Mała uwaga, gdy juz bedziesz mial przepustnice w rekach nie kręć żadnymi śrubkami w niej bo ją rozregulujesz! (SAS,TPS, fixed SAS)
Druga mała uwaga nową uszczelkę dobrze jest czymś przykleic, ja robiłem to zwykłym towotem.
czas pracy: ok 1.5 godziny
Jeszcze reset ECU żeby nauczył się jeździc na czystej przepustnicy.
Ufff.... to tyle ;)

U mnie pierwszą odczuwalną różnicą po czyszczeniu, było to że lekko dotknąłem gaz a już się wkręcał na obroty.
_________________

 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 18-06-2014, 07:47   

Nie nazwy myślę ze nie ma co zmieniać bo komuś się trafi błąd o tym numerze i szybko sobie będzie mógł znaleźć ;-) a tak od razu zapytam. Co może być jeszcze przyczyną ze autko jak zimne to troszkę szarpie. Nie dużoale przy zmianie już na drugi bieg czuć wyraźnie i na pierwszym też lekko szarpie . Ale jak już po chwili się zagrzeje to jest ok. Świece wymienione 20tys temu . Przewodów nie wymieniałem to może ich wina ?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 18-06-2014, 08:02   

to pewnie wina przewodow, lub fajkocewek.
po zmroku spryskaj je woda i zobacz czy iskry po nich nie skaczą.
jak bys wymienial to nie bierz czegos z budżetowki, wszyscy polecaja ngk.
_________________

 
 
adrian3232 
Forumowicz
:)

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 68
Skąd: Sulejów
Wysłany: 18-06-2014, 09:56   

Dodam jeszcze do tematu że też mi kiedyś wyskoczył błąd nr.11 i nie była to sonda. Jeżeli układ wydechowy przed sondą jest gdzieś nieszczelny (najczęściej na łaczniku elastycznym) to sonda będzie miała inny skład spalin i check będzię się świecił. Warto sprawdzić zanim się zainwestuje w nową sondę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.