Dane techniczne oraz elementy eksploatacyjne |
Autor |
Wiadomość |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 19-11-2011, 23:47
|
|
|
dopiero rozpocząłem swoją przygodę z lancerem 2.0, ale po zapoznaniu się z wykresem mocy i momentu nachodzi mnie pewna wątpliwość - do tej pory nie zweryfikowana empirycznie: po co silnik ma się kręcić ponad 7tyś skoro maksymalna moc jest przy 5750, a powyżej już tylko spada? |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-11-2011, 10:21
|
|
|
Kręci się do 7600 (tam jest odcięcie), a czemu? Ponieważ optymalne przyśpieszenie nie jest do obrotów mocy maksymalnej. Na pierwszych 2-3 biegach niekiedy nawet do odcięcia się ciągnie. Swoją drogą to jest fajne na 2-jce masz przy 7 tys 100km/h, na 3-jce - 140km/h... |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 20-11-2011, 11:00
|
|
|
Fajnie, że na 2-jce jest 100km/h, ale z moich dotychczasowych informacji wynika, że silnik najefektywniej pracuje w skali obrotów pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym, a maksymalną mocą. Przekraczając te wartości auto dalej przyspiesza, ale z efektywnością jaką można uzyskać przy niższych obrotach. |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-11-2011, 11:04
|
|
|
Ale jak dasz następny bieg to masz gorsze przełożenie, dlatego (szczególnie na niższych biegach) ciągnie się powyżej mocy maksymalnej, aby najskuteczniej przyspieszać... Z drugiej strony to się przydaje przy wyprzedzaniu ciągniesz np. do 6 tys i wiesz, że masz jeszcze ponad 1000 obrotów zapasu i nie musisz zmieniać biegu, a hamowanie silnikiem będzie bardzo skuteczne po odpuszczeniu gazu. Swoją drogą ten silnik bardzo chętnie i przyjemnie osiąga takie obroty |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 20-11-2011, 11:55
|
|
|
To prawda, lubi obroty |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
Arktic
Mitsumaniak
Auto: Lancer 4g63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 106 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-03-2012, 12:00
|
|
|
Witam, podepnę się pod temat może ktoś mi pomoże. Koledzy ostatnio wymieniałem u siebie filtr powietrza i z gapiostwa nie zauważyłem w jaki sposób był wsadzony poprzedni. Czy mógł by ktoś wrzucić fotkę filtra zamontowanego u siebie w 2.0? A może nie ma to znaczenia bo filtr ma kształt kwadratu więc może nie być różnicy. Z góry dzięki
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Maiky1987
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-02-2013, 20:38
|
|
|
Panowie odświeżę nieco temat i co z tym filtrem paliwa przy wersji 2.0? występuję w zamienniku czy nie? |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 19-02-2013, 22:12
|
|
|
z moich ustaleń wynika, że tego się nie wymienia. jest chyba koło pompy w baku. i pewnie nie ma zamienika. |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 26-02-2013, 16:55
|
|
|
Podobno zamiennika nie ma a ori to spory wydatek w aso. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mirek38
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0 Intense 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 12-11-2013, 20:34 Re: Dane techniczne oraz elementy eksploatacyjne
|
|
|
silnik 2,0:
Oleju: MANN W 811/80, KNECHT OC230
Przymierzam się do wymiany oleju, miałem zamówić filtry Knech-ta (w tym oleju), podpowie ktoś czemu jest różnica w wymiarach pomiędzy MANN-em W811/80 a KNECH-tem OC230?
Knecht OC230:
Średnica zewnętrzna [mm]: 76
Średnica wewnętrzna [mm]: 59,7
Wysokość [mm]: 65,6
Rodzaj gwintu: M20x1,5
MANN W811/80:
Średnica zewnętrzna [mm]: 80
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 57
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 65
Wymiar gwintu: M 20 X 1.5
Wysokość [mm]: 75
Dodatkowe Elementy oraz Informacje: z zaworem zwrotnym
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1
Ma to jakieś uzasadnienie, jak z dopasowaniem? Na jakich filtrach jeździcie i co polecacie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-11-2013, 07:18
|
|
|
Ja mam chyba 5-ty OC230... Silnik ma miodowy odcień w środku więc jestem zadowolony... MANN-a dużo hurtowni nie ma po prostu np. IC. |
|
|
|
 |
yaru23
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2014, 20:22 Ładowność bagażnika w kombi 1.6
|
|
|
Koledzy
jaka jest w kg ładownośc bagażnika w kombi? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-06-2014, 20:25
|
|
|
400litrów przy złożonych siedzeniach, 1200litrów przy rozłozonych siedzeniach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-06-2014, 20:51
|
|
|
DMC 1750kg
Masa Lancera 1,6 ~ 1185kg
Ładowność 565kg łącznie z kierowcą/pasażerami. |
|
|
|
 |
yaru23
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2014, 19:08
|
|
|
krzychu napisał/a: | DMC 1750kg
Masa Lancera 1,6 ~ 1185kg
Ładowność 565kg łącznie z kierowcą/pasażerami. |
Krzychu jestes pewien tych liczb? 565kg to sporo, Mondeo kombi III ma 560kg, Vecctra combi ok 520. Lancer jest mniejszy i delikatniejszy, jak dla mnie to ma ok 400kg ale szukam pewnego info. |
|
|
|
 |
|