Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Chceck Engine błąd P0135
Autor Wiadomość
ZbujMadej 
Forumowicz

Auto: Dacia Duster Ph2 1.6PB 4x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: WM
Wysłany: 17-05-2012, 15:26   

Jestem tuż po własnoręcznej wymianie sondy. Banalna czynność jeśli ma się odpowiedni klucz. Ja używałem nasadowy YATO YT-1754 i trzeba uważać na jedną rzecz - końcówka do mocowania jest na 3/8 cala, a nasadka górna na klucz płaski/oczkowy na 1 cal, czyli amatorskie zestawy kluczy nie pasują. W moim zestawie były tylko końcówki 1/4 i 1/2 cala.
Po wizycie w zaprzyjaźnionym sklepie z narzędziami za piwo pożyczyłem odpowiedni klucz - 10 minut roboty i po sprawie. Jeszcze kurs do warsztatu, kasowanie błędu i Check przestał świecić. Dam jeszcze znać co będzie po powrocie z urlopu. Pozdrawiam.

[ Dodano: 27-05-2012, 17:13 ]
Po kursie 2 x 2 tys. km żadnych błędów - polecam sondę podaną przez Ravcio - DOX 0313
_________________
Mój były Space Star >> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55754
 
 
miszu 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Krk
Wysłany: 30-05-2014, 23:46   

Mam ten problem. Świecący check P0125 i kabelki w dziwnych kolorach podpięte do sondy wątpliwej marki. Denso 0313 już w drodze i mam nadzieję, że problem zniknie :) Dzięki za wyczerpujące opisanie sprawy RaVciO!
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-05-2014, 09:25   

Czy masz także podobne objawy?
 
 
miszu 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Krk
Wysłany: 08-06-2014, 21:35   

Cześć.

Jeśli chodzi o objawy to miałem czasem lekko falujące obroty na wolnych obrotach, a innych nie zdążyłem zauważyć, bo mam samochód od niedawna, a do tego świeżo założoną instalację LPG, więc średniego spalania też jeszcze nie zdążyłem ustalić.

Natomiast wymieniłem już sondę na tą denso 0313 i błąd zniknął póki co, a obroty na wolnych są równiutkie. Muszę jeszcze sprawdzić czy mieszanka jest odpowiednio wyregulowana - wcześniej z powodu błędu sondy mogła być niewłaściwie ustawiona.

Pozdrawiam!
 
 
wrocek 
Forumowicz

Auto: MSS 1,6 Family 2003-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-06-2014, 22:02   

Witam.
Nadszedł czas końca sondy :( jednak sprawdziłem pierwszą i jest OK. Ale jak czytałem na forumach warto sprawdzić i drugą i tu napotkałem schody a raczej gumową osłonkę za którą pewnie znajduje się wtyczka. Moje pytanie: Jak się dostać do tej wtyczki miernikiem nie odpinając sondy z tłumika. Czy kanałem w środku kabiny (biegi, hamulec itp) czy inną drogą. Proszę o sugestie.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 25-06-2014, 09:52   

Ja przednią sondę także sprawdzałem miernikiem i była OK i nawet mechanik sprawdzał miernikiem i było OK. Aż w końcu inny mechanik po prostu ją wykręcił i mi pokazał ze jest cała usmolona, oblepiona sadzą, czyli padło podgrzewanie sondy, ( w sumie czemu po prostu nie wykręciłem?) Problemy to falowanie obrotów, podwyższone spalanie, lampka check. Wymieniłem na Denso 0313 i problem nie powrócił od 2lat.
Tylna sonda może pokazywać złe odczyty także przez padnięty katalizator. Z reguły rzadko tylna pada.
Ostatnio zmieniony przez cakp 25-06-2014, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2014, 10:41   

Sprawdzanie miernikiem nie jest dokładne bo mierniki często zbyt wolno reagują nie nadążając za praca sondy, lepszy był by do tego kabel VAG KKL i program Evoscan. Dodatkowo powinniście też sprawdzić grzałkę, czy jej obwód ma ciągłość i jaką rezystancję, spalona grzałka to oczywiście brak ciągłości jej obwodu.
 
 
wrocek 
Forumowicz

Auto: MSS 1,6 Family 2003-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-06-2014, 18:31   

Hmm. Przednią sprawdzałem zwykłym miernikiem i faluje wyśmienicie przy zmianie obrotów tzn więcej gazu i wyższe wskaźniki czyli powinno być OK. Do tylnie a raczej dolnej bo pod dźwignią biegów dostałem się przez tunel w środku samochodu. Faktycznie dobrze zabezpieczona kostka przed czynnikami zewnętrznymi :) . Poza gumową uszczelką oddzielającą od spodu był jeszcze kołnież gumowy i dopiero przewód z sondy podpięty do kostki. Jednak sprawdzałem bez pracy silnika (w garażu i zabrakło czasu) i napięcie było. Czyli czeka mnie kolejna rozbiórka kanału i sprawdzenie reakcji na obroty :) Co do grzałki to nie doszedłem jeszcze do tego :roll: Może więcej szczegułów gdzie i jak to to sprawdzić. Tak apropo sond i odczytów to zastanawia mnie jeszcze oprogramowanie do kontroli instalacji gazowej i jej regulacji. Jest tam coś takiego jak Napięcie Lambda 1 i 2 i powinny reagować lub nie podczas pracy, ale to raczej odrębny temat :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2014, 20:11   

Sonda wraz ze wzrostem obrotów silnika nie podaje większych napięć a jedynie szybciej faluje. Sprawna sonda w Twoim aucie powinna oscylować w zakresie od 0 do 1V. Z sondy wychodzi 4 kable, dwa są od grzałki i po miedzy nimi mierzymy opór, chyba powinno być około 6 omów.
wrocek, nie spojrzałem wcześniej z jakiego roku jest Twoje auto, u ciebie bardzo dobrze się sprawi ELM327 kupisz coś takiego za około 50 zł i będziesz mógł tym interfejsem sprawdzać błędy i podglądać miedzy innymi pracę sond. Ja mam coś takiego http://allegro.pl/interfe...4365454366.html i w połączeniu z telefonem z androidem i programem Torque świetnie działa.
Jeśli chodzi o sterownik gazowy, to program znajdziesz na stronie producenta a kabel kosztuje około 50 - 80zł. Sondy do sterownika gazowego nie trzeba podłączać bo sterownik z niej nie korzysta. Podłącza się ją tylko po to by mieć podgląd na jej pracę podczas ustawiania instalacji. Jednak rzadko kto to robi bo w niektórych autach może to zakłócić sygnał idący do sterownika benzynowego co może mieć negatywny wpływ na odczyt sondy przez sterownik benzynowy i tym samym na niewłaściwe dawkowanie paliwa. Napisz jaką masz instalację gazową, jaki sterownik, wtryski i reduktor.
 
 
wrocek 
Forumowicz

Auto: MSS 1,6 Family 2003-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-06-2014, 20:48   

Posiłkowałem się testami z http://www.youtube.com/watch?v=rvwp5F1o7t8 i tak też sprawdzałem. U mnie reaguje tak samo ale zgadzam się z plecho1, wachania były ale prawdopodobne że przypadkowe.
Co do programu gazowego, to AC GAS SYNCHRO ma na stronie PARAMETRY z prawej strony okienko NAPIĘCIE (V) LAMBDA 1, LAMBDA 2 i tam też cyferki zmieniają się :) Autko podpinam przy każdej wymianie filtrów i wydawało mi się (pół roku temu), że to efekt sprawnych sond. Ale to tylko moje wydawanie :? Teraz muszę poszukać winowajcy świecącego Check Engine. Na ELM327 z OBD2 czekam. To się jednak może przydać.

Autko 2003 po lifcie 8)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2014, 21:09   

To że wartości w programie gazowym się zmieniają pomimo nie podpiętej sondy czy sond to wina zakłóceń. Sterownik ma możliwość podpięcia dwóch sond ale nie chodzi tu o sondę informacyjną za katalizatorem a o drugą sondę regulacyjną w autach sześcio i więcej cylindrowych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.