Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Problem - SSANIE !! 3000 obrotow to za duzo...
Autor Wiadomość
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 23:06   

Hugo napisał/a:
Łoł, czyli prawie musi się gotować
Hugo taka jest optymalna temperatura pracy silnika, i przedewszystkim płyn w chłodnicy nie gotuje się przy 100C

[ Dodano: 23-01-2007, 23:16 ]
Krzyżak wychylenie wskazówki zależy od czujnika temperatury możesz załorzyć taki co przy 40C załączy ci wiatrak i będzie utrzymywał temperaturę 40C. Podstawą do wychylenia wskazówki jest czujnik. A jeżeli wskazówka po rozgrzaniu silnika aż do załączenia się wętylatora jest zawsze w tym samym miejscu i nie rośnie na maxa na postoju to oznacza że jest ok. A na podziałce po to jest zaznaczony środek( jako środek obieram punkt w którym oznaczona jest optymalna temperatura) żeby było wiadomo czy silnik jest rozgrzany czynie.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-01-2007, 23:30   

kostuch napisał/a:
Krzyżak wychylenie wskazówki zależy od czujnika temperatury możesz załorzyć taki co przy 40C załączy ci wiatrak i będzie utrzymywał temperaturę 40C. Podstawą do wychylenia wskazówki jest czujnik. A jeżeli wskazówka po rozgrzaniu silnika aż do załączenia się wętylatora jest zawsze w tym samym miejscu i nie rośnie na maxa na postoju to oznacza że jest ok. A na podziałce po to jest zaznaczony środek( jako środek obieram punkt w którym oznaczona jest optymalna temperatura) żeby było wiadomo czy silnik jest rozgrzany czynie.


A to nie jest tak że są trzy czujniki (jak zwał tak zwał):
1. włączający wentylator
2. podajacy temperaturę do ECU
3. podający temperaturę na kontrolkę

u mnie nie ma środka.... jest jakaś kreseczka na 40% skali


i co mam zrobić?


a mierzyliście kiedyś temperaturę dataloggerem? (odczyt tego co widzi komputer, a nie wskazówki)

mi pokazuje około 93-97 st, a na postoju (korku) nawet 102 mi pokazał :wink:
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 23:43   

Takie powinno być wskazanie, ja za środek obieram pierwszą kreskę, jak wskazuje poniżej tego to jet niedogrzany, a w większości jest kawałek za tą kreską.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2007, 00:01   

Panowie oczywiście wskazówka temp. lekko poniżej poziomu-czyli ciut pod kreską :)
Latem było tak samo i teraz jest również! Oczywiście troszkę dłużej się nagrzewa niż latem, ale osiąga i trzyma ten sam poziom.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-01-2007, 09:20   

kostuch napisał/a:
Krzyżak wychylenie wskazówki zależy od czujnika temperatury możesz załorzyć taki co przy 40C załączy ci wiatrak i będzie utrzymywał temperaturę 40C. Podstawą do wychylenia wskazówki jest czujnik.

Ale co chcesz zakladac? Ja mam oryginalne czujniki, jakie zalozyla fabryka a nie jakies na 40 C. Nie rozumiem po co kombinujesz - przeciez napisalem juz, ze jak wszystko jest zgodnie z fabryka, to wskazowka jest ciut (znaczy milimetr) ponizej polowy skali i to jest normalne.
A wiatrak nie ma nic wspolnego z czujnikiem na deske - do wiatraka jest czujnik bimetaliczny a nie opornikowy. Naprawde na tym zakonczmy, bo nie ma sensu pisac po raz kolejny o sprawach oczywistych.
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 19:22   

ok powrót do tematu ...
wyregulowałem obroty tak jak na stronie podałes, wydaje mi ze jest mały błąd albo u mnie działa to inaczej, przy regulacji TPS/IPS podpiąłem piny 3 i 4 liczac od lewej i nic .. pokazyrało tylko opór ok 4ohm , podłączyłem 1 i 2 i było tak jak powinno byc czyli 0 a po przkręceniu w prawo rozwarcie ...
nie wiem czy to tylko u mnie tak jest odwrotnie czy nie w kazdym razie chciałem napisac zebys wiedział ...
wracają c do tematu .. po wyregulowaniu obrotów .. niby jest ok .. ale tylko na rozgrzanym silniku .. czyli tak jak wskazówka jest równo na polowie ...

jak jade po ulicach wskazówka temp troszke sie obniza tak ze znajduje sie na jakeis 45% skali

i obroty zaczynają szaleć ... na podjezdzie pod swiatła na luzie dochodzą nawet do 2,5tys RPM

cos musi byc rozwalone tylko nie wiem co .. wiec prosze o pomoc ...

dodam jeszcze ze jakies 4-5 dni temu odłączyłem akumlator przypadkiem i chyba zrestartował sie komp .. jednak wiekszych zmian w obrotach nie odczułem ...
jedyne co sie zmieniło po tym resecie to to ze teraz przy właczeniu ogrz. tylnej szyby albo dmuchawy obroty spadają ... nieznacznie ale jednak spadaja (ok 100rpm)

teraz pytanie co moze byc popsute?
- termostat
- silniczek krokowy
- jedno i drugie??
-a moze cos jeszce??
nie mam siły do tego juz...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2007, 19:29   

shortybmx napisał/a:
- silniczek krokowy

Tym bym się zajął.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-01-2007, 21:04   

Hugo napisał/a:
shortybmx napisał/a:
- silniczek krokowy

Tym bym się zajął.

Dokładnie. Przeczyść go i zmierz, jaką ma oporność pomiędzy kolejnymi uzwojeniami.


http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=7787 - przeczytaj to i wszystko powinno się wyjaśnić.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-01-2007, 19:08   

masz 1.6 wiec procz silniczka masz jeszcze bypas w przepustnicy, ktory tez mogl pasc
co do nr-ow pinow - moze w wersji 1.3 jest inaczej lub zle zapisalem, ale robilem to w wersji 1.3 i to jakos prawie rok temu (moze pamiec zawodzi :) ) - na pewno byly to piny skrajne

ew. zajalbym sie ECU - bo jeszcze w '92 byly felerne (kondensatory, sterowanie silniczkiem krokowym)
 
 
Bogdan Z.
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 14:39   

Mam problem z obrotami silnika . Przy zimnym i gorącym silniku obroty silnika wachają się w granicach 2000 , strasznie dużo spala . Co ztym problemem można zrobić? Chciałem jeszcze nadmienić że wymieniona została sonda lambda na uniwersalną i nie wiem czy poprawnie zostały podłączone przewody ,bo odbiegały kolorystyką od oryginalnej.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-03-2007, 17:44   

Bogdan Z. napisał/a:
Przy zimnym i gorącym silniku obroty silnika wachają się w granicach 2000 , strasznie dużo spala . Co ztym problemem można zrobić? Chciałem jeszcze nadmienić że wymieniona została sonda lambda
Przy takich anomaliach chyba przydałoby się wymienić kondensatory w ECU.Instrukcja
Edit: Na początek polecam wyczyścić przepustnicę i wyregulować wolne obroty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.