Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] 8 tys. km i spadek poziomu płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
marcinm123 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 BlueSky czarny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-08-2014, 10:17   [1.6] 8 tys. km i spadek poziomu płynu chłodniczego

ASX 1.6 BlueSky kupiony w czerwcu br., użytkowany dość intensywnie - aktualnie 8 tys. km. Ostatnio zauważyłem spadek poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym do ok. 1,5 cm poniżej minimum (na zupełnie zimnym silniku), nie jestem w stanie określić dokładnie, kiedy to się stało.

Tel. do ASO - konieczność przyjazdu celem uzupełnienia oryginalnego płynu. Przejrzeli dość pobieżne układ chłodzenia, że jest OK i dolali mi 0,5 l płynu Mitsu Super Long Life Coolant 50% w cenie uwaga, 120 zł/l, czyli zapłaciłem 60 zł z hakiem :P

Wersja jest taka, że nowy silnik rzucony w wir pracy może "zassać" do układu chłodzenia więcej płynu i nie oznacza to nieszczelności :)

potwierdzacie? ktoś miał podobny epizod w 1.6? :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2014, 15:58   

marcinm123 napisał/a:
Tel. do ASO - konieczność przyjazdu celem uzupełnienia oryginalnego płynu. Przejrzeli dość pobieżne układ chłodzenia, że jest OK i dolali mi 0,5 l płynu Mitsu Super Long Life Coolant 50% w cenie uwaga, 120 zł/l, czyli zapłaciłem 60 zł z hakiem :P

Wersja jest taka, że nowy silnik rzucony w wir pracy może "zassać" do układu chłodzenia więcej płynu i nie oznacza to nieszczelności :)
Jedno z drugim się kłóci, bo mozna rzec że płyn nie był uzupełniony własciwe przy sprzedazy auta - w sensie auto nie było skontrolowane/przegląd został wykonany niewłasciwie.
Zwróć uwagę na to czy zas nie trzeba będzie dolac płynu chłodniczego, bo 120zł za litr to w tej cenie mozna całkiem niezlego Whiskasa kupić :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinm123 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 BlueSky czarny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-08-2014, 18:36   

No tez jestem zdania, ze tego plynu po prostu bylo tam juz pierwotnie za malo, a nie, ze stamtad sie ewakuowal :)

Przeglad zerowy byl oczywiscie... auto dostalem z przebiegiem 6 km. wydaje mi sie, ze poziom plynu byl faktycznie OK.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-08-2014, 18:43   

Wrzuć sobie do bagażnika litr czy dwa wody demineralizowanej na dolewki, i po prostu sprawdzaj częściej, czy płynu w jakiś zastraszająco szybki sposób nie ubywa. W końcu nie potrzeba do tego rozbierać połowy samochodu, wystarczy podnieść klapę.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-08-2014, 06:17   

apg2312 napisał/a:
Wrzuć sobie do bagażnika litr czy dwa wody demineralizowanej na dolewki,
:shock: Ja osobiście nie pamiętam, abym kiedyś woził płyn czy wodę na dolewki, a dobrze ponad 1Mkm mam przejechane.
marcinm123, mogło być mało, mógł być słabo odpowietrzony w fabryce, albo jedno i drugie. Z pierwszej dolewki nie robiłbym tragedii. Natomiast kolejna w takim przebiegu oznacza nieszczelność i powody do reklamacji. BTW widzisz, że płyn przed wymianą za 4 lata warto przywieźć swój ;) Mitsubishi ma diamenty również na płynie, więc i cena jak u jubilera ;) Jak nie dymi Ci na biało, to po prostu sprawdzaj i tyle.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-08-2014, 22:18   

Miałem to samo co prawda w Lancerze 1,6 ale motór ten sam. Po kilku tysiącach ubyło ok. 0,5 l płynu, dolałem wody demineralizowanej i jest ok. Zbiorniczek wyrównawczy tu nie jest ciśnieniowy, więc mogło go trochę odparować, ewentualnie zostało zassane w głąb układu, to konstrukcja inna niż np. Ford, gdzie zbiornik wyrównawczy jest ciśnieniowy i wahania poziomu są minimalne. Mi powiedziano, że to najzupełniej normalne i nie ma co się przejmować. Tak więc temat "olać, ale z czuciem". U mnie po dolewce nic się nie dzieje, a przejechałem w 4 miesiące 12 kkm.
 
 
marcinm123 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 BlueSky czarny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-08-2014, 22:07   

lobuzek napisał/a:
Miałem to samo co prawda w Lancerze 1,6 ale motór ten sam. Po kilku tysiącach ubyło ok. 0,5 l płynu, dolałem wody demineralizowanej i jest ok.]


ufff, dzięki!! :) od dolania przejechane ok. 1000 km i poziom ani drgnie, więc chyba będzie OK :) niemniej zerkam od czasu do czasu.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-08-2014, 22:37   

No wiesz, warto raz na tydzień czy dwa tygodnie zerknąć pod maskę i sprawdzić wizualnie wszystkie pojemniki na płyny, czy któregoś nie ubyło. Czujniki czujnikami, zadziałają albo nie. A tak będziesz pewny.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
marcinm123 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 BlueSky czarny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-08-2014, 23:22   

apg2312 napisał/a:
No wiesz, warto raz na tydzień czy dwa tygodnie zerknąć pod maskę i


No i sprawdzam..teraz! :p nauczkę już mam, do 8 tys.km nie byłem w stanie określić, w którym momencie "zniknęło" 0,5 l :)

zresztą nie wiem, na jaki czujnik miałbym tu liczyć, chyba niestety "engine overheating" :S
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-08-2014, 23:34   

Jak w moim Passacie urwała się złączka i płyn chłodniczy poleciał na asfalt, to zaraz podskoczył wskaźnik temperatury i zaświeciła się lampka ostrzegawcza. Więc pewnie jakiś czujnik (temperatury i/lub ciśnienia) i w Misiach jest.
Ale w końcu wszystko dobre, co się dobrze kończy :)
Sprawdzaj co się dzieje i szerokiej drogi :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-08-2014, 08:42   

Glikol więzi cząsteczki wody i nie pozwoli im parować, zresztą temperatura wrzenia jest przesunięta poza 120stopni Celsjusza. Jeżeli chłodzenie nie wydala wskazówka przesunie się poza środek skali w kierunku czerwonego pola. 120PLN za litr? Jakiś kosmos. Ja używam koncentrat SHELL-a, kosztował 80PLN i w połączeniu z wodą destylowaną wychodzi z niego 10 litrów płynu do -38 stopni Celsjusza lub 15 litrów płynu do -22 stopni Celsjusza. Jak tylko będziesz mógł uwolnij się od ASO albo przenieś się do zaufanego Grafixa. Mam nadzieję, że nie jeździsz do tego ASO, które znajduje się na drodze do Baranowa, celowo nie wymieniam nazwy. Dam ci porównanie: bolce blokujące półoś do Carismy 1.6 w Grafixie 2 kpl. kupiłem za 18PLN z przesyłką w w/w ASO chcieli 100PLN za komplet. :mrgreen:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
marcinm123 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 BlueSky czarny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-08-2014, 02:03   

120 zł/l oryginalnego Mitsu Super Long Life Coolant 50% (do -35 st.C) to akurat twórczość AC Lis Kalisz :) dotąd miałem tam dobre doświadczenia - dostałem najlepszą ofertę na ASXa 1.6 Blue Sky z salonów z zach.PL... ale kontakt z ich ASO pierwszy.

[ Dodano: 23-08-2014, 02:18 ]
Hehe, i znowu odpowiadam sam sobie :P

otóż temat już był poruszany na forum ASX'a (najpierw napisałem, teraz szukam)..

vide -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=77294

8 i 15 tys. km - objaw podobny. Wygląda na to, że TTTM!! :P

chyba EOT jak dla mnie, dzięki za pomoc wszystkim!! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.