Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Łukoil kupił w Polsce stacje Jet
Autor Wiadomość
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 14:48   Łukoil kupił w Polsce stacje Jet

Ciekawy temat. Ciekawe jak kierowcy podejdą do tego. Czy będą bojkotować rosyjskie stacje, czy też po prostu będą kupować na niej tańsze paliwo. Z drugiej strony może podziała to dobrze na rynek paliw, co by nie mówić, zdominowany przez Orlen...

Za http://gospodarka.gazeta....81,3971798.html

Łukoil chce dominować też w Polsce
Paweł Janas, Puls Biznesu

2007-03-08, ostatnia aktualizacja 2007-03-08 09:28

Gigant chce także u nas być w rynkowej czołówce. W przełamaniu antyrosyjskich stereotypów mogą pomóc niższe ceny.

Rosyjski koncern Łukoil planuje w najbliższych latach otworzyć w Polsce 300 stacji benzynowych

Rosyjski koncern Łukoil, który niedawno kupił w Polsce sieć 83 stacji Jet, chce bardzo szybko znaleźć się wśród największych graczy naszego rynku.

- W pierwszej kolejności zamierzamy przejąć stacje nabyte od Amerykanów. Następnie będziemy budować własne obiekty. Do 2008 r. liczba stacji wzrośnie do około 100, a w najbliższych latach do 300 placówek - mówi Władimir Zander, zastępca dyrektora generalnego Łukoil Polska.

Rosjanie rozpoczęli także zakupy stacji od innych firm działających w naszym kraju. W grudniu nabyli od BP cztery placówki w Zabrzu, Olsztynie, Rybniku i Łodzi. W lutym doszła kolejna przejęta od BP w Warszawie.

Zemsta za mięso

Czy rozwojowi sieci Łukoila nie zaszkodzą uprzedzenia Polaków wobec Rosji?

W 2002 r. zniweczyły one udział koncernu w przejęciu akcji Lotosu. Inwestor najpierw był brany pod uwagę jako wiarygodny i interesujący kupiec. Później jednak okazało się, że "transakcja niesie ryzyko polityczne". Dlatego została zablokowana przez... polityków SLD.

Teraz nikt nie ma prawa blokować rozwoju sieci stacji, a czy klienci, którzy czytają w prasie np. o rosyjskim embargu na polską żywności, nie powiedzą "ja na rosyjskiej stacji tankował nie będę". Eksperci przyznają, że na początku Łukoilowi może to utrudniać działalność.

- Nie widzę pozytywnych skojarzeń, do których mógłby odwołać się Łukoil. Niemieckie to solidne, japońskie nowoczesne, a rosyjskie? Trudno będzie przekonać Polaków mających poczucie, że dobre rzeczy pochodzą z Zachodu, by kupowali paliwa na rosyjskiej stacji. Nawet jeśli w rzeczywistości będą wyprodukowane w płockiej rafinerii Orlenu czy gdańskiej Lotosu. Poza tym wiele osób może zadać sobie pytanie. Dlaczego ja, Polak, mam kupować rosyjskie towary, skoro Rosjanie nie kupują np. naszego mięsa. Przełamanie tych uprzedzeń będzie bardzo trudne, szczególnie że Moskwa chętniej pokazuje Warszawie swoją siłę niż dba o dobry wizerunek - mówi Jarosław Filipek, prezes firmy Codes, zajmującej się zarządzaniem markami oraz wizerunkiem firm.

Eksperci twierdzą, że głównym wabikiem Łukoila mogą być niższe ceny. W kraju, gdzie dużą popularnością cieszą się stacje Bliska, Neste i hipermarketowe, wydaje się to uzasadnioną strategią.

- Może pojawić się grupa klientów, którzy będą demonstrować swoją niechęć do kupowania na rosyjskiej stacji. Nie sądzę jednak, by to popsuło Łukoilowi szyki. Przejmując w Polsce sieć Jet na starcie wszedł w segment tańszych stacji i zapewne będzie rozwijał agresywną politykę cenową. Wtedy o klientów nie będzie musiał się martwić - twierdzi Andrzej Szczęśniak, ekspert rynku paliw.

Może poprzez sport

Opinię tę potwierdzają inni eksperci. Jarosław Filipek podkreśla, że Rosjanie mogą pójść na "wojnę cenową". Ale ceny to niejedyny oręż.

- Tanio i solidnie oraz bezpiecznie podczas tankowania paliwa i podczas kontaktów handlowych. To droga, która umożliwi stopniowe przełamywanie uprzedzeń do rosyjskiego biznesu. Będzie to jednak wymagało większych niż zwykle nakładów na akcje marketingowe, a szczególnie na wsparcie społeczności lokalnej czy sponsoring sportu. Sądzę, że to przyniesie efekty - mówi Konrad Węglewski, dyrektor zarządzający firmy Czarny Tulipan, zajmującej się zarządzaniem marką.
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 15:21   Re: Łukoil kupił w Polsce stacje Jet

Fido__ napisał/a:
Ciekawy temat. Ciekawe jak kierowcy podejdą do tego. Czy będą bojkotować rosyjskie stacje, czy też po prostu będą kupować na niej tańsze paliwo. Z drugiej strony może podziała to dobrze na rynek paliw, co by nie mówić, zdominowany przez Orlen...


Problemem może być skąd będą brać paliwo. Przeciez dzisiaj i tak praktycznie wszyscy w naszym kraju kupują od Orlenu lub z Gdańska... Bo nie ma rozsądnych kanałów dystrybucji paliwa, niestety...
A Orlen dyktuje swoje ceny...

Pzdrw
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 09-03-2007, 16:26   

Robert Bryl napisał/a:
Bo nie ma rozsądnych kanałów dystrybucji paliwa, niestety...


wlasnie,
a co z tego jesli dadza ceny nizsze jesli jakosc tez bedzie niska, a nie porownywalna z niska jakoscia paliw na innych stacjach :P
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2007, 13:05   Re: Łukoil kupił w Polsce stacje Jet

Robert Bryl napisał/a:
Problemem może być skąd będą brać paliwo. Przeciez dzisiaj i tak praktycznie wszyscy w naszym kraju kupują od Orlenu lub z Gdańska... Bo nie ma rozsądnych kanałów dystrybucji paliwa, niestety...
A Orlen dyktuje swoje ceny...

Pzdrw


Z jednej strony jest dokładnie tak jak mówisz i prawdopodobnie będą musieli brać od Orlenu albo RG. A to może wpłynąć na jakąś normalizację stosunków pomiędzy polskimi i rosyjskimi koncernami i w efekcie wpłynąć pozytywnie na konflikt wokół tej nieszczęsnej awarii rurociągu do Możejek.

Ale z drugiej jest kwestia naszego dość chłodnego nastawienia do Rosji jako takiej. Rosjanie mogą też (znając ich nieracjonalne czasem decyzje o podłożu politycznym) transportować paliwo np. z okręgu kaliningradzkiego. Ale z tego wyszłaby chyba porządna eskalacja konfliktu i nikt by na tym nie zyskał.
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2007, 15:07   Re: Łukoil kupił w Polsce stacje Jet

Fido__ napisał/a:

Ale z drugiej jest kwestia naszego dość chłodnego nastawienia do Rosji jako takiej. Rosjanie mogą też (znając ich nieracjonalne czasem decyzje o podłożu politycznym) transportować paliwo np. z okręgu kaliningradzkiego. Ale z tego wyszłaby chyba porządna eskalacja konfliktu i nikt by na tym nie zyskał.


Mogą. Tyle, ze do Suwałk, Olsztyna czy Białegostoku... Do mnie nie dotransportuja, bo się opłacać nie będzie... paliwo się też rurami transportuje AFAIK... A te są dla każdego poza Orlenem zamknięte....

Pzdrw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.