 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Łukoil kupił w Polsce stacje Jet |
Autor |
Wiadomość |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2007, 14:48 Łukoil kupił w Polsce stacje Jet
|
|
|
Ciekawy temat. Ciekawe jak kierowcy podejdą do tego. Czy będą bojkotować rosyjskie stacje, czy też po prostu będą kupować na niej tańsze paliwo. Z drugiej strony może podziała to dobrze na rynek paliw, co by nie mówić, zdominowany przez Orlen...
Za http://gospodarka.gazeta....81,3971798.html
Łukoil chce dominować też w Polsce
Paweł Janas, Puls Biznesu
2007-03-08, ostatnia aktualizacja 2007-03-08 09:28
Gigant chce także u nas być w rynkowej czołówce. W przełamaniu antyrosyjskich stereotypów mogą pomóc niższe ceny.
Rosyjski koncern Łukoil planuje w najbliższych latach otworzyć w Polsce 300 stacji benzynowych
Rosyjski koncern Łukoil, który niedawno kupił w Polsce sieć 83 stacji Jet, chce bardzo szybko znaleźć się wśród największych graczy naszego rynku.
- W pierwszej kolejności zamierzamy przejąć stacje nabyte od Amerykanów. Następnie będziemy budować własne obiekty. Do 2008 r. liczba stacji wzrośnie do około 100, a w najbliższych latach do 300 placówek - mówi Władimir Zander, zastępca dyrektora generalnego Łukoil Polska.
Rosjanie rozpoczęli także zakupy stacji od innych firm działających w naszym kraju. W grudniu nabyli od BP cztery placówki w Zabrzu, Olsztynie, Rybniku i Łodzi. W lutym doszła kolejna przejęta od BP w Warszawie.
Zemsta za mięso
Czy rozwojowi sieci Łukoila nie zaszkodzą uprzedzenia Polaków wobec Rosji?
W 2002 r. zniweczyły one udział koncernu w przejęciu akcji Lotosu. Inwestor najpierw był brany pod uwagę jako wiarygodny i interesujący kupiec. Później jednak okazało się, że "transakcja niesie ryzyko polityczne". Dlatego została zablokowana przez... polityków SLD.
Teraz nikt nie ma prawa blokować rozwoju sieci stacji, a czy klienci, którzy czytają w prasie np. o rosyjskim embargu na polską żywności, nie powiedzą "ja na rosyjskiej stacji tankował nie będę". Eksperci przyznają, że na początku Łukoilowi może to utrudniać działalność.
- Nie widzę pozytywnych skojarzeń, do których mógłby odwołać się Łukoil. Niemieckie to solidne, japońskie nowoczesne, a rosyjskie? Trudno będzie przekonać Polaków mających poczucie, że dobre rzeczy pochodzą z Zachodu, by kupowali paliwa na rosyjskiej stacji. Nawet jeśli w rzeczywistości będą wyprodukowane w płockiej rafinerii Orlenu czy gdańskiej Lotosu. Poza tym wiele osób może zadać sobie pytanie. Dlaczego ja, Polak, mam kupować rosyjskie towary, skoro Rosjanie nie kupują np. naszego mięsa. Przełamanie tych uprzedzeń będzie bardzo trudne, szczególnie że Moskwa chętniej pokazuje Warszawie swoją siłę niż dba o dobry wizerunek - mówi Jarosław Filipek, prezes firmy Codes, zajmującej się zarządzaniem markami oraz wizerunkiem firm.
Eksperci twierdzą, że głównym wabikiem Łukoila mogą być niższe ceny. W kraju, gdzie dużą popularnością cieszą się stacje Bliska, Neste i hipermarketowe, wydaje się to uzasadnioną strategią.
- Może pojawić się grupa klientów, którzy będą demonstrować swoją niechęć do kupowania na rosyjskiej stacji. Nie sądzę jednak, by to popsuło Łukoilowi szyki. Przejmując w Polsce sieć Jet na starcie wszedł w segment tańszych stacji i zapewne będzie rozwijał agresywną politykę cenową. Wtedy o klientów nie będzie musiał się martwić - twierdzi Andrzej Szczęśniak, ekspert rynku paliw.
Może poprzez sport
Opinię tę potwierdzają inni eksperci. Jarosław Filipek podkreśla, że Rosjanie mogą pójść na "wojnę cenową". Ale ceny to niejedyny oręż.
- Tanio i solidnie oraz bezpiecznie podczas tankowania paliwa i podczas kontaktów handlowych. To droga, która umożliwi stopniowe przełamywanie uprzedzeń do rosyjskiego biznesu. Będzie to jednak wymagało większych niż zwykle nakładów na akcje marketingowe, a szczególnie na wsparcie społeczności lokalnej czy sponsoring sportu. Sądzę, że to przyniesie efekty - mówi Konrad Węglewski, dyrektor zarządzający firmy Czarny Tulipan, zajmującej się zarządzaniem marką. |
|
|
|
 |
Robert Bryl [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2007, 15:21 Re: Łukoil kupił w Polsce stacje Jet
|
|
|
Fido__ napisał/a: | Ciekawy temat. Ciekawe jak kierowcy podejdą do tego. Czy będą bojkotować rosyjskie stacje, czy też po prostu będą kupować na niej tańsze paliwo. Z drugiej strony może podziała to dobrze na rynek paliw, co by nie mówić, zdominowany przez Orlen...
|
Problemem może być skąd będą brać paliwo. Przeciez dzisiaj i tak praktycznie wszyscy w naszym kraju kupują od Orlenu lub z Gdańska... Bo nie ma rozsądnych kanałów dystrybucji paliwa, niestety...
A Orlen dyktuje swoje ceny...
Pzdrw |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 09-03-2007, 16:26
|
|
|
Robert Bryl napisał/a: | Bo nie ma rozsądnych kanałów dystrybucji paliwa, niestety... |
wlasnie,
a co z tego jesli dadza ceny nizsze jesli jakosc tez bedzie niska, a nie porownywalna z niska jakoscia paliw na innych stacjach |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2007, 13:05 Re: Łukoil kupił w Polsce stacje Jet
|
|
|
Robert Bryl napisał/a: | Problemem może być skąd będą brać paliwo. Przeciez dzisiaj i tak praktycznie wszyscy w naszym kraju kupują od Orlenu lub z Gdańska... Bo nie ma rozsądnych kanałów dystrybucji paliwa, niestety...
A Orlen dyktuje swoje ceny...
Pzdrw |
Z jednej strony jest dokładnie tak jak mówisz i prawdopodobnie będą musieli brać od Orlenu albo RG. A to może wpłynąć na jakąś normalizację stosunków pomiędzy polskimi i rosyjskimi koncernami i w efekcie wpłynąć pozytywnie na konflikt wokół tej nieszczęsnej awarii rurociągu do Możejek.
Ale z drugiej jest kwestia naszego dość chłodnego nastawienia do Rosji jako takiej. Rosjanie mogą też (znając ich nieracjonalne czasem decyzje o podłożu politycznym) transportować paliwo np. z okręgu kaliningradzkiego. Ale z tego wyszłaby chyba porządna eskalacja konfliktu i nikt by na tym nie zyskał. |
|
|
|
 |
Robert Bryl [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2007, 15:07 Re: Łukoil kupił w Polsce stacje Jet
|
|
|
Fido__ napisał/a: |
Ale z drugiej jest kwestia naszego dość chłodnego nastawienia do Rosji jako takiej. Rosjanie mogą też (znając ich nieracjonalne czasem decyzje o podłożu politycznym) transportować paliwo np. z okręgu kaliningradzkiego. Ale z tego wyszłaby chyba porządna eskalacja konfliktu i nikt by na tym nie zyskał. |
Mogą. Tyle, ze do Suwałk, Olsztyna czy Białegostoku... Do mnie nie dotransportuja, bo się opłacać nie będzie... paliwo się też rurami transportuje AFAIK... A te są dla każdego poza Orlenem zamknięte....
Pzdrw. |
|
|
|
 |
|
|