Prośba o opinię Mitsubishi Lancer Sportsback 2009 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
muchmorek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2014, 00:36 Prośba o opinię Mitsubishi Lancer Sportsback 2009 1.8
|
|
|
Witam,
jestem umówiony jutro na oględziny takiego oto cuda. Wiem że cena dość niska, ale po rozmowie z Panem okazało się że samochód był użytkowany tylko przez niego (mimo że zakupiony na spółkę), a sam zmienił już na nowy i do końca tygodnia ma dopłacić resztę pieniędzy, bądź oddać te właśnie Mitsubishi w rozliczeniu.
Samochód od nowości serwisowany w jednym ASO, a właściciel 2 tygodnie temu decydując się na sprzedaż zrobił przegląd przedsprzedażowy (w tym samym ASO w którym serwisuje od nowości) i wyszło że zbliża się czas wymiany paska rozrządu i jakichś rolek. Jutro ma pokazać mi wyniki przeglądu. W poniedziałek postaram się to również potwierdzić w ASO. Samochód nie ma za sobą żadnych wypadków, a największa akcja serwisowa to wymiana przedniej szyby i malowanie maski (AC pokryło z tytułu ubezpieczenia szyby), ale również w ASO.
http://olx.pl/oferta/mits...fbb0c6;promoted
Czy myślicie że taka cena jest wgl realna? Jeśli uda mi się potwierdzić wiarygodność badania to czy lepiej przeprowadzić je jeszcze raz w innym ASO? Przebieg duży, ale jak sam stwierdził właściciel - wszystko serwisowane w autoryzowanym serwisie, a nie po szopach, także wydaje mi się to dość wiarygodne. Sam dużo nie jeżdżę (ok. 5-6tys rocznie), więc te 170tys specjalnie mnie nie przeraża.
PS. Orientujecie się może ile mógł serwis zaproponować za kupno takiego auta? Pytam, bo chciałbym się dowiedzieć czy może faktycznie proponują koło 25k za odkupienie, a sami sprzedadzą później za jakieś 33-34k. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 17-08-2014, 08:32
|
|
|
muchmorek napisał/a: | Wiem że cena dość niska |
To normalna, realna cena osoby, która chce sprzedać auto.
muchmorek napisał/a: | zbliża się czas wymiany paska rozrządu |
Łańcucha...
muchmorek napisał/a: | Przebieg duży, ale jak sam stwierdził właściciel - wszystko serwisowane w autoryzowanym serwisie |
Przebieg spory, ale nie tak jak to bywa w dieslach. Ten silnik przejedzie jeszcze 3 razy tyle bez żadnej awarii.
W ASO powinni powiedzieć Ci o aucie wszystko. Jeśli nic nie zostało ukryte to śmiało go bierz. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-08-2014, 13:43
|
|
|
Hej - myślę, że w ASO skupują za jakieś 30kzł by odsprzedać za 35kzł.
Ale to moja opinia.
Ja myślę, że warto brać taki samochód - w szczególności, że masz niskie przebiegi, więc w 5 kolejnych lat zjeździsz go do 200kkm (a ten samochód zrobi realnie 250kkm bez większych problemów).
Warto zapytyć sprzedającego o wszystkie szczegóły - jeżeli będzie szczery - warto brać.
Lepiej kupić realne 170kkm niż teoretyczne 80kkm ( a w praktyce może i 280kkm). |
|
|
|
 |
muchmorek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2014, 14:49
|
|
|
Dzięki Panowie za utwierdzenie mnie w tym co myślałem . Facet ma kancelarie i wydaje się bardzo rzetelny. Z miejsca powiedział co jest do zrobienia i wieczorem ma pokazać mi dokładnie dokumenty. Dopytam się jeszcze na wszelki wypadek gdzie przelatał te 170kkm, bo jeśli trasa to tym bardziej nie robi mi to różnicy.
Zastanawiają mnie tylko dwie rzeczy:
1. Ile może kosztować wymiana tego łańcucha rozrządu?
2. Czy robić jeszcze raz przegląd przedsprzedażowy w ASO, jeśli uda mi się potwierdzić autentyczność tego sprzed tygodnia? |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-08-2014, 17:21
|
|
|
Łańcuch przy normalnej eksploatacji nie podlega wymianie. Może chodziło o pasek wielorowkowy i rolki mu towarzyszące? Przy tym przebiegu nic nadzwyczajnego (w zasadzie czynność obsługowa) i cena pewnie kilka stówek.
Tak jak pisali przedmówcy - jeśli auto nie ma wad ukrytych, to bierz. Nie będziesz narzekał. A co do przeglądu, to nie wiem czy jest sens robić to ponownie skoro robione było tydzień temu. Nic nowego nie wyjdzie; zakładam że przegląd zrobiono w ASO nie u jakiegoś Pana Heńka. |
|
|
|
 |
miksell
Forumowicz
Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-08-2014, 19:17
|
|
|
lobuzek napisał/a: | Łańcuch przy normalnej eksploatacji nie podlega wymianie. |
Odnosnie łańcucha to trzeba na niego zerknąć czasem.
W mojej firmie są 3 Fiaty Fiorino 1.3 JTD na łańcuchu. Jakiś miesiąc temu w jednym pękł łańcuch przy przebiegu 115 000km, tydzień temu w 2 stało się to samo przy przebiegu ok 150 000. Jak pękł pierwszy pasek myśleliśmy, że to przypadek, po 2 takiej awarii jesteśmy przekonani, że w kolejnym fiacie trzeba zmienić rozrząd na łańcuchu |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 17-08-2014, 20:47
|
|
|
miksell napisał/a: | myśleliśmy, że to przypadek, po 2 takiej awarii jesteśmy przekonani, że w kolejnym fiacie trzeba zmienić rozrząd na łańcuchu |
Przy każdym przeglądzie należy sprawdzać łańcuch. Nie powinien się rozciągać, a jednak były już przypadki nadmiernego rozciągu. Wystarczą regularne przeglądy. |
|
|
|
 |
gvizdek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 15 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-08-2014, 21:40
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Hej - myślę, że w ASO skupują za jakieś 30kzł by odsprzedać za 35kzł.
|
rok temu chcialem oddac auto w ASO w rozliczeniu (auto 5-letnie, bezwypadkowe, jeden właściciel, kupione w Polsce) - zaoferowali 25 tys. odmówiłem , auto sprzedałem dwa dni później za pomocą otomoto za 37 tyś. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-08-2014, 08:10
|
|
|
wow - that makes the difference...
Mi chcieli w Toyot'cie odkupić za 33-36, gdzie na rynku bym dostał ze 40kzł.. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 18-08-2014, 08:28
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Mi chcieli w Toyot'cie odkupić za 33-36, gdzie na rynku bym dostał ze 40kzł.. |
gvizdek napisał/a: | zaoferowali 25 tys. odmówiłem , auto sprzedałem dwa dni później za pomocą otomoto za 37 tyś |
No i teraz widzicie. Jak ktoś ma oddać w tej cenie auto do salonu albo czekać długo na sprzedaż z wygórowaną ceną, to woli opuścić parę tysięcy a znaleźć szybko nabywcę.
Tak właśnie może być w tym przypadku. Reguła została złamana, że jak tanio, to szwindel. |
|
|
|
 |
muchmorek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-08-2014, 19:55
|
|
|
Dzięki jeszcze raz za pomoc. Samochód obejrzany i zaklepany już. Teraz zostało już tylko spisać umowę i stać się posiadaczem Lancera .
Informacje jakie dostałem od ASO:
Brak kodów błędów .
Auto było naprawiane blacharsko. (Malowana maska i wymieniane szybka z AC Szyba po tym jak zostały obite przez kamyczki. Naprawa również wykonana w aso.)
Zawieszenie ok, uk hamulcowy ok.
Do wymiany jest pasek osprzętu z rolką prowadzącą, ale właściciel zobowiązał się do obniżenia ceny samochodu o kwotę, jaką chce ASO przy ulicy Połczyńskiej w Warszawie za wymianę. Z tego co się zorientowałem cena części to około 800-1000zł i robocizna około 500zł.
Nie chcę zapeszać, ale nie sądziłem że pierwszy Lancer, którego pojadę obejrzeć okażę się tak dobrym egzemplarzem.
BTW. przy przyśpieszaniu słychać jest cichy świst, czy może to być wina tego właśnie osprzętu i rolki? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-08-2014, 21:01
|
|
|
Hej
Fajnie - oby grało
Przejedź się innymi Lancerami - będziesz miał porównanie..
Co do odpowiedzi na pytanie - nie wiem
Przyczyn może być wiele (np. liść w wentylatorze.. ! ). |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-08-2014, 21:21
|
|
|
Gratulacje. No i mówiłem, że to pasek wielorowkowy?
Oby Lancer bezpiecznie i bezawaryjnie jeździł. A co do świstu, to jak najbardziej może być objaw zużytego paska i rolek prowadzących. |
|
|
|
 |
muchmorek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2014, 14:22
|
|
|
lobuzek napisał/a: | Gratulacje. No i mówiłem, że to pasek wielorowkowy?
Oby Lancer bezpiecznie i bezawaryjnie jeździł. A co do świstu, to jak najbardziej może być objaw zużytego paska i rolek prowadzących. |
Przyznaje że miałeś czuja . Dziś już kontaktowałem się z ASO i za 1600zł zamontują oryginalny nowy pasek i rolkę, a cały zabieg zaledwie 2-3h.
W gruncie rzeczy potwierdziło się wszystko co powiedział właściciel. Ostateczna cena zakupu to 28k + oczywiście te 1,6k na naprawę. Teraz tylko przerejestrować, ubezpieczyć i można latać . |
|
|
|
 |
|