Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zalanie progów olejem
Autor Wiadomość
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 28-08-2014, 23:11   

ja również nic po złości nie napisałem, źle to odebrales :P zastanowię się co z tym progiem dalej robić, drugi wygląda ok, wiec myślę że tylko jeden do zrobienia..
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-08-2014, 08:28   

mkm napisał/a:
Możesz się bawić z Brunox-ami, Fertanami i innymi tego typu środkami, możesz drzeć do gołego i łatać żywicą epoxydową, możesz szpachlować, kupować podkłady reaktywne itp. itd
Będzie spowolnienie, ale efekt chwilowy

Zgadzam się w 100%, przetestowane na nadkolach tylnych mojego Galanta.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 29-08-2014, 18:20   

bonkesku szlifowałeś aż zrobiła się mała dziura ale do gołej blachy czy tylko zeszlifowałeś rdze powierzchowną ?
Trzeba się dobrze przyjrzeć , zdjąć listwę plastikową i zajrzeć do środka progu .
Ponaciskać śrubokrętem tam gdzie ta rdza i w okolicach , jak śrubokręt wejdzie to nie szkodzi i tak to miejsce musiałoby być wycięte .
Przy normalnej eksploatacji w wielu samochodach jak taka rdza wyłazi to najlepiej cały próg wymienić gdyż rdzewieje od wewnątrz i w środku jest jeszcze gorzej , ale u Ciebie myślę że zaczęło rdzewieć od zewnątrz i w środku progu nie powinno być jeszcze mocno skorodowane - tzn tylko w tym miejscu .
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 30-08-2014, 08:32   

nie dało się dostać do blachy, ten kawałek co na zdj tak był mocno skorodowany że blachy zdrowej już tam nie ma, jest wyzarte i pokryte rdza, kilka cm w bok progu wygląda to ok, ale pod spodem progu na wysokości korozji ciekawie też nie jest,choć wygląda to ciut lepiej niż na gorze, zrobiłem to na chwile, wole żeby było tak niż w ogóle nie ruszane, trochę to spowolni proces, ogarnę mechanikę i zastanowię się co dalej z tym progiem.. wracając do zajrzenia do progu, po zdjęciu listwy mam 3 otwory, wszystko ok ale zastanawiam się czy zaslepki otworów są ok, u mnie wygląda to tak ze są przyklejone krążki,cienkie nie wiem czy to guma czy cos w podobnego, takie już były? po odklejeniu ich mam je z powrotem przykleić czy jak? bo na oko wygląda to tak jak by były jednorazowe..
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-08-2014, 12:22   

Najlepiej jak byś zrobił zdjęcie po szlifowaniu rdzy zdarciu szpachli jak to teraz wygląda .
Pod listwą też miałem takie naklejane krążki samoprzylepne , odkleiłem i wyrzuciłem .
Można pozaklejać nowymi wyciętymi z foli samoprzylepnej na sam koniec roboty
ale tam się wilgoć pod listwę nie dostanie.
Po myciu auta mam na plastikowej listwie parę kropel wody .
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 30-08-2014, 14:18   

teraz zdj nie zrobię bo juz jest pomalowane, w wolnym czasie zajrze do środka progu i dam znać jak to tam wygląda.. ja po deszczu mam zawsze wodę na jednym jak i drugim progu, nie są to jakieś wielkie ilości ale też nie krople, niby to z drzwi leci i spływa po progu, mam nawet uszczelki kupione do wymiany ale jakoś nie za bardzo się za to chce wziąść bo zaraz pewnie ja uszkodze albo koleczki polamie :D
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-08-2014, 20:18   

Jak z drzwi leci to spływa na zewnątrz progu , uszczelki są po to że jak wjedziesz w kałuże aby woda się nie dostała poprzez szczelinę między drzwiami a progiem i nie wleciała na tą listwę plastikową i dalej do wnętrza .
Przez te otwory niewiele zobaczysz są za małe , weź mocną latarkę .
Ja mam tylko 2 lata nowszy i uszczelki w dobrym stanie .
Słabe są uszczelki pod tylnymi bocznymi szybami i tylną szybą ale to tylko dla wyglądu bo szyby są klejone .
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 02-09-2014, 12:27   

krzysieg, sorry :wink:
krzysieg napisał/a:
Można pozaklejać nowymi wyciętymi z foli samoprzylepnej na sam koniec roboty
ale tam się wilgoć pod listwę nie dostanie.


Nie tylko można, ale wręcz trzeba. Próg ma być wentylowany, żeby nie zbierała się wilgoć w profilach zamkniętych - cały.
Usuwając zaślepki na otworach technologicznych zmieniasz całkowicie przepływ powietrza w progu i fragment masz suchy, a na końcach masz wilgoć non-stop.

Największym problemem nie jest "woda", a "wilgoć" :wink:

krzysieg napisał/a:
uszczelki są po to że jak wjedziesz w kałuże aby woda się nie dostała poprzez szczelinę między drzwiami a progiem i nie wleciała na tą listwę plastikową i dalej do wnętrza .


Te uszczelki są głównie po to, żeby nie ogłuchnąć podczas jazdy i żeby wiatr nam fryzur nie burzył. Za wodę bardziej odpowiada uszczelka na drzwiach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.