[3.2 DID] Tuning silnika |
Autor |
Wiadomość |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 03-09-2014, 14:20 [3.2 DID] Tuning silnika
|
|
|
Proszę o informację , jak wygląda temat z tuningiem tego silnika współpracującego z 5-biegowym automatem (rocznik 2002).
Na ile można podciągnąć moc, u kogo najlepiej i ile to mniej więcej kosztuje i jakie daje parametry potuningowe ? Nie wiem czy można korzystać z chip boxów , wolałbym normalny tuning na hamowni.
Jakie macie w tym temacie doświadczenie ? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2014, 11:04 re
|
|
|
Czesc,
Ja zrobilem w Unitronic/Warszawa.
Remapowanie -zadne tam boxy. O ile wiem ludzie z boxami przyjezdzaja tam na poprawki ))
Moment: 470 nM
Spalanie takie same 12-13L miasto, 10L trasa normalna z ładunkiem /na autostradzie ponizej 9L/.
Autko wreszcie jezdzi w miare normalnie, polecam-tzn.nie wyobrazam sobie zeby mozna wrocic do fabryki. Warto wiedziec ,ze: w PIII turbina ma staly wydatek/cisnienie: 1.6 bara wiec tu nic sie nie zrobi, podnosi sie limity czasow wtrysku w mapie.
Wykresy z hamowni moge podeslac na zyczenie )
pozdr |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 04-09-2014, 11:10
|
|
|
470Nm a jaka moc ? Możesz zamieścić wykres z hamowni ? To jest zrobione chip boxem czy inaczej ? Ciśnienia doładowania się nie podnosi ? To dziwne...
Co na tuning mówi automat, długo tym jeździsz ?
to ten wykres :
http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=70215 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 04-09-2014, 13:18
|
|
|
W Pajero 3 turbina może bic nawet ponad 2bary tylko gruszka odcina ja przy 1.6 bara wystarczy zaworek do turbiny i juz bije mocniej niż 1.6 no ale wtedy trzeba juz oszukiwać czujnik doładowania bo powyżej 1.6bara wywalać będzie błąd |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2014, 21:59
|
|
|
brawo, moj wykres.
jakies watpliwosci? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 04-09-2014, 22:11
|
|
|
dlaczego nie podnoszą mocy a tylko moment, nie można zrobić płaskiego przebiegu momentu ? Zawsze w did tuning jest szpilką momentu ? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2014, 22:13
|
|
|
podnosza moc.alez moc jest wylieczniowa z momentu.
u mnie ok. 200 KM. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 04-09-2014, 22:21
|
|
|
ok, nie zauważyłem przyrostu na wykresie, myślałem że zostało około 160km. Jeżeli jest 200KM to wg mnie w sam raz na takie auto, choć wołałbym ze 220KM . Czy Twój tuning wymagał wymiany intercoolera lub innych gratów wokół silnika (wastegate) ? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2014, 08:50
|
|
|
Nie, powiedzieli mi tylko ,ze wiecej nie beda dusic bo zacznie mocno dymic-taki 'bezpieczny'
tuning ))
Katalizator sie posypal wiec go nie ma, EGR puszczal na uszczelce wiec go zaslepilem. I tyle !
Jak dla mnie idealny bylby 3.2 CDI rzedowy mercedesa+automat, a to wszystko dopiero by sie jeszcze podkrecilo !! |
_________________ pozdr
Pahiero |
Ostatnio zmieniony przez bluecd 05-09-2014, 09:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-09-2014, 09:28
|
|
|
Jakie obecnie ma przyspieszenie 0...100km/h ? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2014, 09:43
|
|
|
gpls napisał/a: | Jakie obecnie ma przyspieszenie 0...100km/h ? |
Szczerze powiem ,ze nie mierzylem ale jezdzi podobnie jak moj byly mercu e320,
okreslam ,ze ponizej 10sec. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-09-2014, 09:49
|
|
|
10sek do setki to byłby super wynik
A jak jest z bezpieczeństwem tego tuningu dla automatu ? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2014, 12:12
|
|
|
No tez to przerabialem ))
Ta skrzynia (Invecs II o ile pamietam) jest dosc pancerna, nikt gwarancji nie daje oczywizda
ale ja tez sie szczypalem, zrobilem szeroki wywiad i wyszlo mi ,ze jest to w zapasie eksploatacyjnym ,zadne tam wielkie majonezy dla niej)
Automat zachowuje sie b.ladnie, jak widziales z wyklresy ma stos. widoczny margines
bezwladnosci konwertera (ta stroma czesc wykresow na poczatku) zanim przeniesie pelny moment z silnika, po tutningu FAKTYCZNIE trzeba nauczysc sie innego operowania pedalem gazu, na pewno delikatnijszym po miescie, tzn. rozpedzam zdecydowanie ale krotko, nie trzymam niepotrzebnie na obrotach.
(gdzies znalazlem australisjka strone goscia co sobie polepsza PaJERO, m.in. podniosl cisnienie oleju w skrzyni zeby byla bardzie 'responsywna' no i szukal obnizenia zuzycia paliwa), |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
TATT00s
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III 06r/S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 23-09-2014, 00:17
|
|
|
A czy mógłbyś zdradzić jaki jest koszt takiej przyjemności? Chętnie bym podkręcił swoją Misię, ale nie wiem czy na dolnym śląsku ktoś robi to naprawdę dobrze, wie ktoś coś? |
|
|
|
 |
|