Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
nowa uszczelka głowicy i dalej kopci |
Autor |
Wiadomość |
wrona77
Nowy Forumowicz esox lucius
Auto: sigma3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 4 Skąd: piotrków trybunalski
|
Wysłany: 06-02-2009, 23:50 nowa uszczelka głowicy i dalej kopci
|
|
|
od 1,5 roku jeżdze sigmą i pierwszy problem. zaczeło ubywać płynu w chłodnicy ,myślę sobie nieszczelność i co jest faktycznie na trójniku od gazu kapie .no i podkręcamy śrubke ,niby ok ale ciągle ubywa i pojawiła się chmurka z tyłu.pózniej przestała chodzić równo i mamy płyn w oleju.wymiana uszczelki pod głowicami .oczywiście planowanie głowic skręcamy, pierwsze odpalenie i chodzi ,ale bąbelkuje pod kolektorem ssącym i apiać.przestało kapać ale za to ciagle kopci na biało i co gorsza płyn po wlaniu trzyma stan jak ta lala a nie idzie do oleju jak wtedy
i tu moje pytanie
o co chooooooooooooo z tą parą z rury |
|
|
|
 |
MMC
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 + Smart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-02-2009, 01:13
|
|
|
Para to normalny produkt z katalizatora, jeśli została wymieniona uszczelka głowicy i płynu nie ubywa, nie ma się czym przejmować. W okresie jesienno-zimowym to standard, kiedyś myślałem, że to kwestia paliwa, ale po przetestowaniu okazało się, że nie ma żadnego znaczenia. Jak odpale w garażu i postoi kilka minut, to na płytki spadają kropelki czystej H2O (sprawdzałem, kosztowałem ), wystarczy pojechać w trasę rozgrzać katalizator i po problemie . |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2009, 13:46
|
|
|
oj kolega widzę troszeczkę się nie zna , otóż Wrona77 jest jeszcze problem płynu w ukl. wydechowym i teraz takie pytanie jak długo jeździłeś z tak mocno dymiącym autem? bo jeśli kilka kilometrów to nie jest źle musisz porostu przepalić cały płyn jaki dostał się do katalizatora a to może nastąpić nawet po przejechaniu 100km, natomiast 2 wariant jeśli długo jeździłeś z walnięta uszczelka i dość duża ilość płynu dostał się do katalizatora to niestety katalizator jest do wymian ponieważ wszystkie grodzie kat. są już pozapychane i nie będzie on już normalnie pracować . po za tym na pewno będzie tez do wyczyszczenia ukł wydechowy a w najgorszy wypadku do wymiany
Wpierw postaraj się przepalić calu płyn jaki mógł pozostać w ukł wydechowym najlepiej jak bys wyskoczył gdzieś w trasę i zdrowo przegonił auto |
|
|
|
 |
wrona77
Nowy Forumowicz esox lucius
Auto: sigma3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 4 Skąd: piotrków trybunalski
|
Wysłany: 08-02-2009, 22:43 juz ok
|
|
|
wczoraj nie miałem,kiedy otworzyć kompa.faktycznie kopcenie z rury znikło po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.chodziło napewno o płym ,który pozostał w układzie wydechowym.odparował płyn i problem zniknął.
dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-02-2009, 11:19
|
|
|
Ile zaplaciles za wymiane uszczelki (uszczelka + robocizna)? bo u mnie tez cos ubywa plynu, jak domowymi sposobami sprawdzic czy walnieta jest uszczelka? dodam ze nie babluje mi w zbiorniczku wyrownawczym, plyn jest czysty... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-02-2009, 11:50
|
|
|
Rajek, biały dym z wydechu, przybywanie oleju lub masełko zamiast oleju.
Jak Ci ubywa płynu to najpierw poszukaj wszelkich wycieków - jak masz LPG to najpierw szukaj na trójnikach łączących układ chłodzący z parownikiem, potem na wszelkich łączeniach które są zaciśnięte opaskami zaciskowymi.
Jak jesteś z Warszawy to zawsze możesz podjechać do mnie do garażu to rzucimy okiem razem |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-02-2009, 22:34
|
|
|
Rajek napisał/a: | Ile zaplaciles za wymiane uszczelki (uszczelka + robocizna)? bo u mnie tez cos ubywa plynu, jak domowymi sposobami sprawdzic czy walnieta jest uszczelka? dodam ze nie babluje mi w zbiorniczku wyrownawczym, plyn jest czysty... |
Sprawdź też pompę wodną u mnie w ten sposób zaczęło ubywac płynu i okazało się że pompa wodna była do wymiany |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wrona77
Nowy Forumowicz esox lucius
Auto: sigma3.0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 4 Skąd: piotrków trybunalski
|
Wysłany: 12-02-2009, 11:48
|
|
|
witam ,ponieważ ja troche pomagałem przy robocie ,więc u mnie całkowity koszt to 600plz.za części zapłaciłem 420 tzn.2 uszczelki, olej ,koncentrat 4 l, filtr oleju i powietrza, świece oraz oczywiście planowanie głowic po 30 za sztuke .za robocizne 180 zł.tak jak mówie pomagałem i autko blokowało 3 dni kanał.
pozdrawiam
wrona |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 09-01-2014, 10:30
|
|
|
Witam!
Nowa uszczelka elringa , planowanie , dokładne dokręcenie według instrukcji i po odpaleniu
płyn wywala przez uszczelki kolektora zasysającego. Olej silnika czysty jak również płyn.
Wymieniłem termostat ale dalej to samo. Ten objaw zauważyłem zaraz po odpaleniu czyli na zimnym już zaczęło cieknąć. Koledzy może macie jakieś doświadczenia z takim objawem. Mam nadzieję że to nie uszczelka albo pęknięta głowica? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 09-01-2014, 12:29
|
|
|
Dolna część kolektora ssącego w 12v ma kanały "wodne" które umożliwiają przepływ cieczy pomiędzy głowicami. Dobrze zostały uszczelnione? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 09-01-2014, 13:50
|
|
|
Jeśli chodzi o kolektor ssący to tam były uszczelki metalowe podwójne. Ich chyba się nie wymienia? Założyłem stare i mocno skręciłem. Trzeba nowe? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 09-01-2014, 14:46
|
|
|
Ja, przy montażu dodatkowo posmarowałem je silikonem. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 17-09-2014, 10:53
|
|
|
Trzeba nowe uszczelki dolnego kolektora ssącego , takie metalowe. Wymieniłem na nowe i przestało cieknąć. |
|
|
|
 |
|