Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] 2000r - Jaki sygnał daje czujnik drogi vss i czu
Autor Wiadomość
marcinelbla 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 28
Skąd: Elblag
  Wysłany: 16-09-2014, 23:09   [Cari 1.6] 2000r - Jaki sygnał daje czujnik drogi vss i czu

Witam,

wiem że do czujnika drogi w skrzyni idą 3 kable, +,-,i wyjście, na jakiej zasadzie on działa,jaki jest sygnał na wyjściu

interesuje mnie również czujnik ABS, on jes sterowany masa?, jak działa i jaki impuls daje
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-09-2014, 19:31   

Pobierz sobie manuala http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
W dziale Service Brakes - ABS masz przykładowe schematy przebiegu sygnału z czujnika ABS
W dziale Fuel masz rozpiske sterowania VSS dla ECU
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinelbla 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 28
Skąd: Elblag
Wysłany: 17-09-2014, 22:15   

Dzięki, przeszukiwałem te pliki już wcześniej, cienko u mnie z angielskim, jutro spróbuje jeszcze raz.

Wiesz może ile Cari daje impulsów z czujnika stałej drogi vss na jeden obrót koła?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-09-2014, 07:40   

Rzekomo 4
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinelbla 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 28
Skąd: Elblag
Wysłany: 18-09-2014, 21:29   

robertdg napisał/a:
Rzekomo 4


Gdzie znalazłeś takie info?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-09-2014, 22:51   

W Manualu 54.pdf dział combination meters
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinelbla 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 28
Skąd: Elblag
Wysłany: 19-09-2014, 21:13   

Jesteś wielki!!!

Dziękuje za pomoc, swoją drogą przejrzałem ten plik i nie widziałem tam tego, nawet nie widziałem 4 :)

Jeżeli był byś tak dobry i pomógł mi znaleźć pinout ecu, schemat z instalacją do czujnika drogi vss i czujnika abs. Bardzo będę wdzięczny. Walczę z manualami już chyba z tydzień.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-09-2014, 21:42   

Pinout MPI przelift Manual 13.pdf strona 74
Pinout MPI po ostatnim lifcie Suplement E 13.pdf strona 81
Schemat dla licznika Electrical Workshop PHDe9501B od strony 95, ABS strona 136
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinelbla 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 28
Skąd: Elblag
Wysłany: 19-09-2014, 22:13   

DZIĘKUJE!!!

Ciężko mi się połapać. :S w tych schematach, dla tego jeszcze przeszkadza mi mój słaby angielski.

Poproszę Cię o ostatnią przysługę.

Więc moim problemem jest to że wymienili mi skrzynie, okazało się że jest w tej nowej padnięty ślimak, nie mam prędkościomierza, spalania itd.

Pomyślałem że mógłbym zrobić urządzenie które pobierze mi sygnał z abs (43 imp) na obrót koła zmniejszy mi częstotliwość do 4 i wyśle ten sygnał do wejścia wtyczki z czujnika stałej drogi vss, czyli tak jakby będzie symulowało mi ten czujnik. O ile problemem nie jest wykonanie takiego urządzenia, o tyle nie mogę se poradzić z wyszukaniem danych.

Wiem że najlepiej było by mi się podpiąć pod przewody do komputera w kabinie.
To czego potrzebuje to odnaleźć przy komputerze przewody i poznać ich wartości, mianowicie:

- który to przewód z wejścia czujnika drogi vss i ile powinien mieć impuls volt?
Wiem że na czujnik jest podawane napięcie 12V i masa, ale nie wiem ile volt wysyła czujnik do komputera i jaki to przewód przy nim

- który to przewód z czujnika abs(obojętnie którego,ale chyba najlepiej przedniego) i czy jego impuls jest masą - właśnie z niego chciałbym pobrać impuls do przerobienia.


Dziękuje jeszcze raz za wszelką pomoc.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-09-2014, 08:40   

Technicznie rzecz biorąc czujnik VSS jest napędzany zębatką znajdującą się na mechanizmie róznicowym, zatem albo wogóle nie ma tej zebatki, albo uszkodzony jest czujnik VSS (co z tym ze starej skrzyni - zachował sie :?: )
Sygnał VSS zmienia się od 0-5V bardzo często
Standardowo jak już sygnał prędkości pobierany jest z koła to zazwyczaj jest to koło kierowcy, przetwarzany przez elektronike pompy ABS idzie dalej do licznika.
Tutaj mam zagwozdke, bo w Volvo V40 bliźniacza fura dla carismy właśnie przez czujnik ABS sterowny jest licznik, co do schematów to musiałbym posiedzieć przy tym dłużej i przejrzec dodatki do suplementów bo najprawdopodobniej schemat vss który jest w manualu jest od skrzyni japońskiej a nie francuskiej, muszę sprawdzić róznice
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinelbla 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 28
Skąd: Elblag
  Wysłany: 20-09-2014, 23:33   

robertdg napisał/a:
Technicznie rzecz biorąc czujnik VSS jest napędzany zębatką znajdującą się na mechanizmie róznicowym, zatem albo wogóle nie ma tej zebatki, albo uszkodzony jest czujnik VSS (co z tym ze starej skrzyni - zachował sie :?: )

Przełożyli mój, powiedzieli że ślimak jest zepsuty, w tym gnieździe co wchodzi ten czujnik nie kręci się to co nim obraca :)

robertdg napisał/a:

Sygnał VSS zmienia się od 0-5V bardzo często
Standardowo jak już sygnał prędkości pobierany jest z koła to zazwyczaj jest to koło kierowcy, przetwarzany przez elektronike pompy ABS idzie dalej do licznika.
Tutaj mam zagwozdke, bo w Volvo V40 bliźniacza fura dla carismy właśnie przez czujnik ABS sterowny jest licznik, co do schematów to musiałbym posiedzieć przy tym dłużej i przejrzec dodatki do suplementów bo najprawdopodobniej schemat vss który jest w manualu jest od skrzyni japońskiej a nie francuskiej, muszę sprawdzić róznice

Dziękuje że próbujesz mi pomóc. Siedziałem nad tymi manualami, pop rostu nie potrafię ich odczytać, do tego jeszcze mój angielski na słabym poziomie mi nie pomaga.

Wyjąłem ten czujnik ze skrzyni(ja mam tą francuską jb3252),jak kręciłem tym ''bolcem'' od czujnika to licznik mi się podnosił. Model czujnika to mr329500, styki ma podpisane A(tam jest 12V),B1 i B2 jedno to masa drógie to wyjście/wejście do kompa.

Moim planem było pobrać sygnał z absu, 43imp z tego co się dowiedziałem, podobno jest sterowany masą więc jakiś tranzystor, zastosować dzielnik częstotliwości i wysłać impuls do kompa.

Wtedy miałbym z powrotem licznik, spalanie itd

Tylko nie wiem które to przewody przy kompie, i jakie wartości idą do tego kompa, muszę podłączyć ten czujnik pod 12V i spróbuje zmierzyć, ale wydaje mi się że to będzie te 5V,
gorzej z tym abs, boje się spalenia kompa. Szkoda że te schematy nie są jaśnie opisane jak schematy elektroniczne :)

edit: czujnik uległ zniszczeniu, nie chce mówić jak :S, także pomiar odpada, niestety
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-09-2014, 16:38   

marcinelbla napisał/a:
który to przewód z czujnika abs(obojętnie którego,ale chyba najlepiej przedniego) i czy jego impuls jest masą - właśnie z niego chciałbym pobrać impuls do przerobienia.
Manual 35.pdf strona 46 rozpisane są piny od poszczególnych czujników przy pompie ABS
Czujniki są rezystancyjne, z koronki ABS występy powodują indukcje napięcia (SEM)
strona 50 pomiar napięcia na kości ABS ECU
Wg schematu elektrycznego przewód sygnałowy z VSS do zegarów jest koloru pomarańczowego, jezeli dobrze
Rozumiem Twoją idee, jak wyżej napisałem bliżniacze Volvo V/S40 ma własnie w ten sposób rozwiązane sterowanie licznika, może prościej byłoby poszukać schematów do Volvika i zobaczyc jak tam jest to rozwiązane
http://www.myvolvolibrary...9_EN_HAYNES.pdf
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinelbla 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 28
Skąd: Elblag
Wysłany: 21-09-2014, 22:07   

wydaje mi się że ja źle tłumacze:

potrzebuje sygnałów tak jak do zamontownia takiego komputerka:
http://www.telwis.pl/uniw...-ukp-p-119.html

w tabeli jest co jest potrzebne do prędkościomierza:
---
sygnał prędkości

...ze sterownika ABS itd.
---
strona 18 jakbyś mógł przeczytać o sygnale z abs to właśnie jego poszukuje:
http://www.telwis.pl/down...uzytkownika.pdf


jako wyjście z mojego urządzonka to mógłbym się podpiąć pod ten kabel co szedł do czujnika vss, ale jako wejście potrzebuje sygnał (impuls) z czujnika abs/modułu abs
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-09-2014, 19:35   

Ja mysłałem, ze chcesz zrobić odczyt z czujhnika ABS do licznika, a Ty chcesz podpiąc UKP, zatem w rozumieniu instrukcji mozna do odczytu prędkości wykorzystać albo syganł z czujnika VSS albo sygnał z czujnika ABS, najprościej chyba będzie w okolicach pompy ABS sie wpiąc w sygnał, tak jak jest to przedstawione w manualu 35.pdf
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinelbla 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 28
Skąd: Elblag
Wysłany: 22-09-2014, 21:49   

robertdg napisał/a:
Ja mysłałem, ze chcesz zrobić odczyt z czujhnika ABS do licznika, a Ty chcesz podpiąc UKP, zatem w rozumieniu instrukcji mozna do odczytu prędkości wykorzystać albo syganł z czujnika VSS albo sygnał z czujnika ABS, najprościej chyba będzie w okolicach pompy ABS sie wpiąc w sygnał, tak jak jest to przedstawione w manualu 35.pdf


Nie chce podłączać ukp, po prostu potrzebuje się dostać do takiego sygnału jak on potrzebuje, wtedy zrobię se dzielnik częstotliwości i podzielę ten sygnał z 43imp absu na 4 imp, wyjście z tego dzielnika podepne pod czujnik vss, symulując go. Dzięki temu znów będę miał prędkość itp. W sumie mam tą wiązkę od vss, więc jakbym znalazł ten sygnał ze sterownika absu to było by super.
Tam w tabelach jest 1.28-1.92Ω

Ja staram się odnaleźć sygnał sterowany -(masą) lub +(0,5-12V), niby z absu można pobrać taki sygnał, chyba że tylko w Carismie jest to nie możliwe.

W końcu te ukp tak działają, tzn. muszą mieć inpuls, nie działają na rezystancji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.