Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie oleju w 1.6
Autor Wiadomość
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-04-2014, 08:15   

kgebczyk napisał/a:
A może kiedyś skuszę się żeby spróbować 10W40? Co o tym myślicie?

A może spróbuj 10w60 bedzie lepiej
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-04-2014, 09:03   

milo napisał/a:
kgebczyk napisał/a:
A może kiedyś skuszę się żeby spróbować 10W40? Co o tym myślicie?

A może spróbuj 10w60 bedzie lepiej


A dlaczego? To oleje wyczynowe, który w silniku 1,6 będzie non stop niedogrzany.... Wcale nie będzie lepiej. Na zimnym silniku, a szczególnie zimą będzie dużo gorzej chronił silnik....

Jak już chcesz zmieniać olej, a nie uszczelniacze (nie wiem dokładnie, ale to nie jest chyba jakoś bardzo skomplikowane ani drogie) to wybierz np. maxlife 10W40. Pozostaje pytanie jak zareagują na to kasatory luzów zaworowych.

Swoją drogą ciekawe, że takie ilości spalonego oleju nie zapychają katalizatora... :shock:

Odnośnie olejów (tylko moje przemyślenie):
- Shell podobno się ostatnio popsuł, miałem go od razu po kupnie i silnik chodził wyraźnie głośniej niż na oryginalnym Mitsubishi (w Niemczech leją) i Valvo. Chodził głośniej na wolnych i podczas dociskaniu do czerwonego. Do tego to olej o wysokiej wartości TBN (przynajmniej tak było) czyli mocno wypłukuje silnik. Przy problemie ze zużyciem oleju to raczej zadziała odwrotnie.... To olej do silników w bardzo dobrej kondycji raczej obciążonych wysokimi obrotami...
- Castrol od zawsze był dystrybutorem zamawiającym oleje u innych producentów i bazującym na agresywnym marketingu... Nigdy nie zbudzał mojego zaufania...

Jest sporo innych firm, które cieszą się lepszym zaufaniem....
 
 
Tomekcm 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.6 kombi '05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 93
Skąd: Warszawa/Ząbki
Wysłany: 05-04-2014, 20:56   

kgebczyk,
Cytat:
U mnie bierze olej w zależności od stylu jazdy. Jak jeżdżę "po mieście" to od wymiany do wymiany nie wleję więcej niż 0,5L. Ale zazwyczaj jeżdżę z prędkościami autostradowymi (dziennie około 200km przy ~130km/h) to wtedy dolewam litr na 4 tysiące km


Uważam dokładnie tak samo zużycie oleju w dużej mierze też jest zależne od stylu jazdy. Poza tym jeśli u kogoś zużycie oleju jest naprawdę duże to zmiana producenta lub parametrów oleju nie mają sensu.
_________________
Mój Lancer http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84110
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 05-04-2014, 23:08   

krzychu napisał/a:
Swoją drogą ciekawe, że takie ilości spalonego oleju nie zapychają katalizatora... :shock:
Spieszę Cię uspokoić :) ... ostatnio wyskoczyło mi P0421 - póki co skasowałem, ale domyślam się że mój katalizator ma się ku końcowi i coraz częściej ten błąd będzie się pojawiał.
krzychu napisał/a:
Odnośnie olejów (tylko moje przemyślenie):
W takim razie co byś polecał? Valvo MaxLife 10W40? O co chodzi z kasatorami luzów? W jaki sposób mogłyby źle zareagować na zmianę oleju?

PS: w warsztacie wycenili mi wymianę uszczelniaczy zaworowych na circa 600pln więc póki co nie skuszę się na taką robótkę. W innym warsztacie powiedział gość że bez robienia pierścieni tego mi nie zrobi i wycenił z grubsza na 2kPLN :shock: Jak się domyślacie pewnie do tego warsztatu już nie jeżdżę
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-04-2014, 07:40   

kgebczyk - możesz próbować. A kasatory luzów zaworowych to takie małe ustrojstwo, które przy niektórych olejach potrafi klepać na zimnym. Są tematy gdzieś niżej.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 06-04-2014, 09:29   

Zmiana oleju na 10W40 jest całkowicie pozbawiona sensu. Jeśli już się bawić gęstością oleju to zmienić trza na 10W60, tak jak to któryś z kolegów pisał. Oleje 10w40 maja prawie taka sama gęstość co 5w40 a zawierają tylko 70% syntetyka w sobie i są gorsze jakościowo przy takiej samej praktycznie lepkości. Więc po co zmieniać na gorszy olej? Im starszy silnik tym bardziej trzeba o niego dbać lejąc lepsze oleje.
Pamiętać tylko trzeba, że gęste oleje często bywają niedogrzane w silniku...
_________________
SMK
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2014, 14:41   

[quote="kgebczyk"]Spieszę Cię uspokoić ... ostatnio wyskoczyło mi P0421 - póki co skasowałem, ale domyślam się że mój katalizator ma się ku końcowi i coraz częściej ten błąd będzie się pojawiał.

ciekawa sprawa po jakim przebiegu pada katalizator. U ciebie jest 220k i z tego 130k na gazie.

A jak wyglądało to u innych?
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-09-2014, 23:12   

Panowie a ile z biorących olej silników 1,6 ma LPG? Nie żebym był przeciwnikiem LPG bo juz się umówiłem na montaż. Mam tez w 1,3 CK0 z LPG i oleju bierze 1L/1000km a plam pod silnikiem nie ma. Co do 1,6 CS0 to nie mam wyjście i tylko pytanie czy to (LPG i branie oleju po jakimś czasie) jest zależne w tych silnikach oraz czy niebawem i ja dołączenie z wyliczaniem ile bierze oleju.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-09-2014, 23:16   

Czasem jeśli auto po założeniu LPG zaczyna pobierać więcej oleju to najczęściej jest tak, że benzyna ten stan przestaje uzupełniać ale to tylko w przypadku nieznacznie większego ubytku.
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21-09-2014, 20:39   

Prawdą jest też że na LPG daje się bardziej w palnik bo tak nie boli koszt paliwa.
U mnie nie palił nic przez pierwsze 100kkm. Teraz myślę, że ok 400ml miedzy wymianami.
I to dlatego, że częściej jeżdżę z prędkościami ~140km/k
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.