Spalanie oleju w 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-04-2014, 08:15
|
|
|
kgebczyk napisał/a: | A może kiedyś skuszę się żeby spróbować 10W40? Co o tym myślicie? |
A może spróbuj 10w60 bedzie lepiej |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-04-2014, 09:03
|
|
|
milo napisał/a: | kgebczyk napisał/a: | A może kiedyś skuszę się żeby spróbować 10W40? Co o tym myślicie? |
A może spróbuj 10w60 bedzie lepiej |
A dlaczego? To oleje wyczynowe, który w silniku 1,6 będzie non stop niedogrzany.... Wcale nie będzie lepiej. Na zimnym silniku, a szczególnie zimą będzie dużo gorzej chronił silnik....
Jak już chcesz zmieniać olej, a nie uszczelniacze (nie wiem dokładnie, ale to nie jest chyba jakoś bardzo skomplikowane ani drogie) to wybierz np. maxlife 10W40. Pozostaje pytanie jak zareagują na to kasatory luzów zaworowych.
Swoją drogą ciekawe, że takie ilości spalonego oleju nie zapychają katalizatora...
Odnośnie olejów (tylko moje przemyślenie):
- Shell podobno się ostatnio popsuł, miałem go od razu po kupnie i silnik chodził wyraźnie głośniej niż na oryginalnym Mitsubishi (w Niemczech leją) i Valvo. Chodził głośniej na wolnych i podczas dociskaniu do czerwonego. Do tego to olej o wysokiej wartości TBN (przynajmniej tak było) czyli mocno wypłukuje silnik. Przy problemie ze zużyciem oleju to raczej zadziała odwrotnie.... To olej do silników w bardzo dobrej kondycji raczej obciążonych wysokimi obrotami...
- Castrol od zawsze był dystrybutorem zamawiającym oleje u innych producentów i bazującym na agresywnym marketingu... Nigdy nie zbudzał mojego zaufania...
Jest sporo innych firm, które cieszą się lepszym zaufaniem.... |
|
|
|
 |
Tomekcm
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 kombi '05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 93 Skąd: Warszawa/Ząbki
|
Wysłany: 05-04-2014, 20:56
|
|
|
kgebczyk, Cytat: | U mnie bierze olej w zależności od stylu jazdy. Jak jeżdżę "po mieście" to od wymiany do wymiany nie wleję więcej niż 0,5L. Ale zazwyczaj jeżdżę z prędkościami autostradowymi (dziennie około 200km przy ~130km/h) to wtedy dolewam litr na 4 tysiące km |
Uważam dokładnie tak samo zużycie oleju w dużej mierze też jest zależne od stylu jazdy. Poza tym jeśli u kogoś zużycie oleju jest naprawdę duże to zmiana producenta lub parametrów oleju nie mają sensu. |
_________________ Mój Lancer http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84110 |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-04-2014, 23:08
|
|
|
krzychu napisał/a: | Swoją drogą ciekawe, że takie ilości spalonego oleju nie zapychają katalizatora... | Spieszę Cię uspokoić ... ostatnio wyskoczyło mi P0421 - póki co skasowałem, ale domyślam się że mój katalizator ma się ku końcowi i coraz częściej ten błąd będzie się pojawiał.
krzychu napisał/a: | Odnośnie olejów (tylko moje przemyślenie): | W takim razie co byś polecał? Valvo MaxLife 10W40? O co chodzi z kasatorami luzów? W jaki sposób mogłyby źle zareagować na zmianę oleju?
PS: w warsztacie wycenili mi wymianę uszczelniaczy zaworowych na circa 600pln więc póki co nie skuszę się na taką robótkę. W innym warsztacie powiedział gość że bez robienia pierścieni tego mi nie zrobi i wycenił z grubsza na 2kPLN Jak się domyślacie pewnie do tego warsztatu już nie jeżdżę |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-04-2014, 07:40
|
|
|
kgebczyk - możesz próbować. A kasatory luzów zaworowych to takie małe ustrojstwo, które przy niektórych olejach potrafi klepać na zimnym. Są tematy gdzieś niżej. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 06-04-2014, 09:29
|
|
|
Zmiana oleju na 10W40 jest całkowicie pozbawiona sensu. Jeśli już się bawić gęstością oleju to zmienić trza na 10W60, tak jak to któryś z kolegów pisał. Oleje 10w40 maja prawie taka sama gęstość co 5w40 a zawierają tylko 70% syntetyka w sobie i są gorsze jakościowo przy takiej samej praktycznie lepkości. Więc po co zmieniać na gorszy olej? Im starszy silnik tym bardziej trzeba o niego dbać lejąc lepsze oleje.
Pamiętać tylko trzeba, że gęste oleje często bywają niedogrzane w silniku... |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
yaru23
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-04-2014, 14:41
|
|
|
[quote="kgebczyk"]Spieszę Cię uspokoić ... ostatnio wyskoczyło mi P0421 - póki co skasowałem, ale domyślam się że mój katalizator ma się ku końcowi i coraz częściej ten błąd będzie się pojawiał.
ciekawa sprawa po jakim przebiegu pada katalizator. U ciebie jest 220k i z tego 130k na gazie.
A jak wyglądało to u innych? |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-09-2014, 23:12
|
|
|
Panowie a ile z biorących olej silników 1,6 ma LPG? Nie żebym był przeciwnikiem LPG bo juz się umówiłem na montaż. Mam tez w 1,3 CK0 z LPG i oleju bierze 1L/1000km a plam pod silnikiem nie ma. Co do 1,6 CS0 to nie mam wyjście i tylko pytanie czy to (LPG i branie oleju po jakimś czasie) jest zależne w tych silnikach oraz czy niebawem i ja dołączenie z wyliczaniem ile bierze oleju. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-09-2014, 23:16
|
|
|
Czasem jeśli auto po założeniu LPG zaczyna pobierać więcej oleju to najczęściej jest tak, że benzyna ten stan przestaje uzupełniać ale to tylko w przypadku nieznacznie większego ubytku. |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21-09-2014, 20:39
|
|
|
Prawdą jest też że na LPG daje się bardziej w palnik bo tak nie boli koszt paliwa.
U mnie nie palił nic przez pierwsze 100kkm. Teraz myślę, że ok 400ml miedzy wymianami.
I to dlatego, że częściej jeżdżę z prędkościami ~140km/k |
_________________  |
|
|
|
 |
|