 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skrzynia automatyczna 6G72 DOHC |
Autor |
Wiadomość |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 19-09-2014, 12:58 Skrzynia automatyczna 6G72 DOHC
|
|
|
Witam. Mam pytanko do użytkowników modeli z automatem. Mianowicie, rano wsiadam odpalam auto i wrzucam na D i dopiero po dłuższej chwili wskakuje bieg , wsteczny wchodzi odrazu. Druga rzecz to na początku przeciąga mi na dwojce , po lekkim rozgrzaniu skrzyni dopiero pojawiaja się kolejne biegi. Gdy np jade jakąś trasą na Over Drive tj na czwartym biegu to silnik ma wyższe obroty niż wtedy jak skrzynia się porządnie rozgrzeje. Mam wrażenie jakby się ślizgał każdy bieg lekko. Jak skrzynia jest już w pełni rozgrzana to przy włączeniu na D np z P jest mocne szarpnięcie, ale podczas jazdy skrzynia działa prawidłowo. Skrzynia zalana jest nowym Valvolinem MAX life ATF(czerwnona buteleczka) pozatym nowy filtr i uszczelka. Olej wymieniałem dynamicznie, i jest stan w normie. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-09-2014, 14:21
|
|
|
Zadałeś kilka pytań wiec po kolei:
1) Prawdopodobnie zużycie skrzyni - naprawdę ciężko określić dokładnie przyczynę bez demontażu skrzyni, ale najpewniej zużycie elementów ciernych w sprzęgłach. Bo tak naprawdę w skrzyni automatycznej to olej i okładziny sa elementami eksploatacyjnymi
2) Przeciąganie biegu - zupełnie normalne na zimnej skrzyni - po prostu służy to rozgrzewaniu silnika - przełaczenie na 3 i wyżej następuje po ok. 60 sekundach albo >3000 rpm
3) Wyższe obroty na zimnej skrzyni - też objaw zupełnie normalny. Na zimnym oleju nie jest załączany tzw. lock-up czyli blokada konwertera - stąd poślizg (rzecz normalna) i w efekcie wyższe obroty.
Z moich doświadczeń ze skrzyniami wnioskuję, że bardzo duży wpływ na stan skrzyni ma stosowanie właściwego oleju - konkretnie chodzi o jego lepkość i spełnianie normy producenta. Spotkałem samochody z przebiegami 180k km, które miały problem ze skrzynią jaki z przebiegami prawie 350 tysięcy w których skrzynie pracowały bez zarzutu. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 28-09-2014, 11:04
|
|
|
Olej mam z tego co wiem ok. No nic będę teraz jeżdził zobaczymy czy przejeżdzę zimę bez problemów. Ale ogólnie uspokoiłeś mnie wielkie dzięki za te odpowiedzi. Z tego co mi napisałeś to chyba konwerter mi się kończy bo często jest tak że ten lock-up się załącza i po chwili znów poślizg bez deptania w podłogę pedału gazu. Pozatym to szarpnięcie przy wrzucaniu na drive na postoju tez słyszałem ze to wina konwertera. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-09-2014, 16:13
|
|
|
liczner18 napisał/a: | Olej mam z tego co wiem ok. No nic będę teraz jeżdził zobaczymy czy przejeżdzę zimę bez problemów. Ale ogólnie uspokoiłeś mnie wielkie dzięki za te odpowiedzi. Z tego co mi napisałeś to chyba konwerter mi się kończy bo często jest tak że ten lock-up się załącza i po chwili znów poślizg bez deptania w podłogę pedału gazu. Pozatym to szarpnięcie przy wrzucaniu na drive na postoju tez słyszałem ze to wina konwertera. |
Przy wciśnięciu gazu lock-up jest rozłączany. Oczywiście nie jest wykluczone uszkodzenie konwertera, ale raczej stawiałbym na skrzynię. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|
|