Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Aparat zapłonowy
Autor Wiadomość
apiro 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 67
Skąd: ok. Wrocławia
Wysłany: 29-09-2014, 15:00   

KsiadzRobak napisał/a:
Może zdejmij górną obudowę rozrządu, ustaw koło zębate na znacznik i wtedy poszukaj w okolicy znacznika T na dolnej obudowie rozrządu.


dobry pomysł. dzieki
 
 
robert754 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 11
Skąd: hrubieszów
Wysłany: 15-01-2015, 02:22   

mam problem prąd na aparacie jest ale do palucha nie dochodzi sprawdzona cewka jest ok tranzystor na prawej nodze patrząc od napisów też ma prąd na dwóch pozostałych nie ma i na świecach nie ma iskry kopułka i paluch wymieniony. paliwo do świec dochodzi. POMOCY bo mechanik sprawdzał na komputerze i wszystko jest ok i on sam nie wie co jest komputer nie pokazuje błędów czujnik hala też jest dobry. mój colt to CJ0 96r. 1,3 z góry dzięki
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 15-01-2015, 08:32   

ale jak sprawdzano cewkę? tylko omomierzem wartość uzwojeń?
bo jak tak, to bez sensu - dynamicznie iskra może uciekać gdziekolwiek
w większości przypadków winna jest cewka i na niej bym się skupił
najlepiej podmienić aparat w całości i będzie wiadomo
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-01-2015, 09:15   

podaj napięcia jakie masz na wtyczce aparatu po włączeniu zapłonu. po kolei na wszystkich 7 pinach.
 
 
robert754 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 11
Skąd: hrubieszów
Wysłany: 16-01-2015, 19:20   

dziś zabrałem samochód od mechanika akumulator mam rozładowany bo zostawił kluczyki w stacyjce na zegarku, jutro pomierzę wszystkie piny a co do cewki też sprawdzę czy nie ma przebicia tylko jeszcze nie wiem jak. a jeżeli chodzi o podmianę aparatu to nie mam od kogo jak bym miał to nie było by problemu wiedział bym co jest grane

[ Dodano: 17-01-2015, 09:54 ]
witam na wtyczce do aparatu od góry na pinach
1-12,5v
2-0
3-0
4-0
5-4,9
6-12,5v
7-0
prosił bym o pomoc czy tak ma być

[ Dodano: 20-01-2015, 21:50 ]
ludinho1 proszę daj znać o co tu chodzi a może jest osoba która ma pomysł na ten problem.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-01-2015, 21:45   

o ile na 2,4,7 jest masa to znaczy że jest wszystko w porządku z zasilaniem . 3 to sterowanie tranzystorem mocy z ecu . Check engine zapala się na zapłonie i gaśnie po chwili?
 
 
robert754 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 11
Skąd: hrubieszów
Wysłany: 22-01-2015, 21:03   

chack engine zaświeca się i gaśnie po chwili na włączonym wtyku do aparatu jak i bez wtyku. sprawdziłem tranzystor metodą baterii 1,5v i ma 900ohm jak możesz napisz mi które piny odpowiadają za np.czujnik hala i tym podobne. mało tego na 2 pinie nie ma masy przy wyjętej wtyce od aparatu a jak podłączę to się masa znajduje. spróbowałem masę na lewo i nic tylko pokazała się iskra na kablu masującym. jak możesz to pomóż.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-01-2015, 21:29   

sorka na pinie nr 2 nie musi być masa. małe przeoczenie. czujnik położenia wału jest tak : pin 6 to zasilanie plus , pin 7 to zasilanie masa a pin 5 to sygnał. własnie to jest najprawdopodobniej czujnik halla który przekazuje do ecu info o położeniu wału. :) .
 
 
robert754 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 11
Skąd: hrubieszów
Wysłany: 23-01-2015, 00:23   

a można czujnik halla sprawdzić i gdzie się znajduje
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-01-2015, 10:35   

czujnik znajduje się w module zapłonowym. można go sprawdzić oscyloskopem lub podobno też diodą . trzeba podłączyć zasilanie 12V do dwóch pinów , a trzeci sygnałowy podłączyć do oscyloskopu lub do diody. kręcąc aparatem obserwuje się wykres lub miganie. ale to mówię teoretycznie bo nie robiłem tego nigdy. niech ktoś napisze co to przerabiał :)
 
 
robert754 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 11
Skąd: hrubieszów
Wysłany: 23-01-2015, 12:27   

sory że pytam może masz kupli którzy coś może wiedzą więcej na ten temat jestem troszeczkę zły bo mechanik nie czai a kumple mnie dobijają że to japoniec i na złom chce im udowodnić że to najlepsze maszyny, dzięki i tak mi dużo pomogłeś
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-01-2015, 13:49   

nie mam. a twoi kumple się nie znają. Japońce są bezkonkurencyjne. Próbowałeś sam sprawdzić błędy? . Podsumowując paliwo do listwy dochodzi , a nie ma iskry tak? . wtryski się otwierają?. Sprawdzałeś coś sam czy to wszystko mechanik ci mówił?
 
 
robert754 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 11
Skąd: hrubieszów
Wysłany: 24-01-2015, 11:18   

paliwo dochodzi i wtryski działają a iskry nie ma. mechanik mój zrobił wcześniej ecu bo kondensatory się wylały i mu ufałem ale z tym problemem sobie nie poradził. ja właśnie sam go próbuje zrobić a jeżeli chodzi to nie mam znajomego który by miał misia i aparat podmienić na próbę.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-01-2015, 20:24   

a więc wszystko się sprowadza do 2 rzeczy jak dla mnie.
1- moduł zapłonowy .
2- cewka zapłonowa.
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 26-01-2015, 08:27   

w CJ wylały kondensatory? dosyć dziwne - w tym modelu najszybciej pada sterownik silnika krokowego
no i cewka oczywiście
cewkę polecam kupić w znanym portalu aukcyjnym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.