Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ATC Lock up oraz migajaca kontrola reduktora...
Autor Wiadomość
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-09-2014, 20:16   ATC Lock up oraz migajaca kontrola reduktora...

Czolem!

Mam 2 uprzejme prosby o info do osob 'w temacie':

1. Po przejechaniu kilkunastu kilometrow zaczyna mi migac kontrolka reduktora?napedy sie nie swieca/, [rzelaczanie nie dziala-podobno znany problem tylko nie wiem gdzie od spodu szukac stykow/czujnika lub linii sterujacych podcisnienia.

2. Czy ktos zrobil uklad zalaczania Lock-up'u konwertera i co o tym sadzi?



pozdrawiam
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-09-2014, 21:36   

Jak na 4H po przejechaniu tych kilku km nie będzie wchodził w tryb awaryjny to trzeba wymienić zaworki pod filtrem powietrza.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-09-2014, 21:40   

zbyszekm2 napisał/a:
Jak na 4H po przejechaniu tych kilku km nie będzie wchodził w tryb awaryjny to trzeba wymienić zaworki pod filtrem powietrza.


Dzieki Zbyszek,

Chodzi o tryb awaryjny skrzyni? Chodzi normalnie, nie widze roznic.
Startuje z 2H, po kilkunastu km miga i swieci sam reduktor. I tak do nast. jazdy.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-09-2014, 08:33   

Chodzi o tryb awaryjny układu napędowego (reduktora w tym).
Pod filtrem masz elektrozawory, przeczyścić styki i zobacz czy się poprawi, jeśli nie to będzie trzeba je wymienić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2014, 11:58   

Oki. Tryb awaryjny ukladu napedowego polega na tym, ze jest tylko 2H?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-09-2014, 19:14   

bluecd napisał/a:
Oki. Tryb awaryjny ukladu napedowego polega na tym, ze jest tylko 2H?


Bluecd czytaj ze zrozumieniem. Przełącz napęd na 4H przejedź tak te kilkanaście kilometrów i jeżeli nie będzie napęd wchodził w tryb awaryjny (migająca lampka centralnego dyferencjału) to znaczy, że przyczyny musisz szukać w elektrozaworach.
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2014, 21:45   

TangoKK napisał/a:
bluecd napisał/a:
Oki. Tryb awaryjny ukladu napedowego polega na tym, ze jest tylko 2H?


Bluecd czytaj ze zrozumieniem. Przełącz napęd na 4H przejedź tak te kilkanaście kilometrów i jeżeli nie będzie napęd wchodził w tryb awaryjny (migająca lampka centralnego dyferencjału) to znaczy, że przyczyny musisz szukać w elektrozaworach.


Wlasnie sie pytalem na czym polega tryb awaryjny napedow, sprobuje na 4H.
Przeczyscilem styki na zaworkach i teraz mam dodatkowo kontrolki ESP i ABS.
3 miesiace temu wystarczylo przelozyc bezpieczniki.
Znalazlem info na forach zagramanica o stykach na czujnikach na reduktorze bodajze- czy to znany temat?

A/T Lock-up switch-znacie to?
http://www.pajeroclub.co....php?f=55&t=4025
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
wojtyszka 
Mitsumaniak


Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 95
Skąd: siemiatycze
Wysłany: 30-09-2014, 23:05   

miałem podobny problem, czasem pojawialo sie raz za raz a później przez kilka dni był spokój
u mnie konkretnie był problem z zaśniedziałym stykiem łączącym czujnik położenia 2WD/4WD z główną wiązką , jak by Ci to wyjasnic ?:)
jesli masz schamat jakis serwisowy to tam jest opisane 2WD/4WD detection switch, tak by było latwiej,
ale jesli nie masz to napisze tak, jak wejdziesz pod auto,
konretnie pod skrzynie,
jeszcze konkretniej pod sam reduktor,
nad reduktorem(dokładniej nad miejscem gdzie z reduktora wychodzą wały napedowe)
powinienes miec ulokowane obok siebie (w szeregu) 3 kwadratowe złącza( wsówki łaczniki czy jak to sie tam dokladniej nazywa, najwazniejszeże kwadratowe i plastikowe :) )
pierwszy od zewnątrz(jak ptrzysz od przodu auta to pierwszy od prawej a jak od tyłu auta to pierwszy od lewej :) ) to jest własnie złącze ktore łączy czujnik polozenia 2WD/4WD z główną wiązką..
rozłączyłem wyczyściłem, przesmarowałem jakims takim smarem to stykow elektrycznych cos ala wd40, ktory dostalem od kolegi mechanika i od tej pory problem sie ten u mnie juz nie pojawiał
_________________
30cm ponad chodnikami :)
02869/KMM
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2014, 11:47   

wojtyszka napisał/a:
miałem podobny problem, ..... to jest własnie złącze ktore mnie juz nie pojawiał


To to ?

http://4epikanini.webs.com/gen3pajero4x4system.htm

[ Dodano: 04-10-2014, 20:10 ]
Wychodzi kod bledu 51: Malfunction transfer ECU - blad modulu/kompa sterujacego reduktorem?

Kiedy cos takiego najczesciej sie pojawia??
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Czajnik 
Nowy Forumowicz
czajnik

Auto: Pajero III 3.2 DiD V78
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Podgórzyn
Wysłany: 04-10-2014, 22:52   

witam
czytam pokolei żeby nie mnożyć postów i szukam tego co mnie interesuje i zgłupiałem. Grafika z linku wskazuje że załączanie przedniego mostu odbywa się w przednim dyferencjale. Prawda to?
pozdrawiam
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-10-2014, 00:46   

Siur że of kors.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Czajnik 
Nowy Forumowicz
czajnik

Auto: Pajero III 3.2 DiD V78
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Podgórzyn
Wysłany: 05-10-2014, 03:08   

blokada tylnego dyfru załączana jest chyba elektrycznie bo słychać pracę silnika elektryczneho, a jak jest z dołączaniem przodu i blokady międzyosiowej?
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-10-2014, 08:33   

Czajnik napisał/a:
blokada tylnego dyfru załączana jest chyba elektrycznie bo słychać pracę silnika elektryczneho, a jak jest z dołączaniem przodu i blokady międzyosiowej?


Przód załączany (a w zasadzie rozłączany) jest przez podciśnienie. Koło filtra powietrza są elektrozawory, które sterują całym układem.
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2014, 10:54   

Na obu zaworkach podcisnienia mam 44 Ohmy czyli wyglada ,ze sprawne,
wtyczki w trójcy na reduktorze oczyscilem, gniazdo od gory tez - tmozna prosic o rysunek/zdjecie/schemat jakie jeszcze zlacza nalezaloby sprawdzic (pod spodem?) ??
-pozostaje akumulator podcisnienia i wezyki gumowe

Pytanie pomocnicze: jechalem sobie pod gorke piaszczysta
i po kolei,bez zatrzymania wlaczalem 2H->4H->4LLC a nastepnie ,po zjechaniu przelaczylem z powrtoem na 2H ale wtedy juz mialem migajaca kontrolke srodkowego dyfra.


Gdzies czytalem,ze komp. dyfra moze zglupiec od szybkiego przelaczania i wtedy blokuje sie w trybie awaryjnym, prawda to?

pozdr
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-10-2014, 07:16   

2H-4H przełączać możesz w czasie jazdy z prędkością do 100km/h . Przełączenia pozostałe czyli blokada międzyosiowa i reduktor - zatrzymanie samochodu , lewarek skrzyni w położenie N i dopiero wtedy przełączamy , tak samo przejście w drugą stronę . Nigdy w czasie jazdy .
Od szybkiego przełączania nie zgłupieje , od głupiego może :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.