 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak hamulców.. / Wskaźnik paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-10-2014, 12:15
|
|
|
Jutro jak podjade to zapytam ile orientacyjnie będzie całość kosztowała. Jak zawołaja za dużo to podziękuje Warsztat polecił mi sasiąd, ponoć robią solidnie i w normalnych cenach. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-10-2014, 12:27
|
|
|
ponoć kosz przewodów jest mały ok 120 - 180 zł, a robocizna kosztuje ok. 300-500 zł w zależności od serwisu..., ale napisz ile u Ciebie chcą bo wolałbym nie przepłacać |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-10-2014, 14:24
|
|
|
Powiedział, że plus minus 120. Nie powiedział ile dokładnie, bo stwierdził, że czasem zajmuje mu to 1,5h, a czasem pół dnia. Zależy od auta. No, ale chyba +/- 120 to chyba nie będzie 500... Jutro dam znać co i jak!
plecho1 napisał/a: | A jaki masz silnik?
A co do tych wskazań, to być może masz uszkodzony czujnik w baku lub jest jakiś problem z połączeniami elektrycznymi po między czujnikiem w baku a wskaźnikiem w liczniku. |
GDI. Zastanawia mnie dlaczego jak dolałem jakieś 5litrów na stacji to wskaźnik pokazał 1/4 paliwka więcej. Może przy odkręceniu korka, się coś odpowietrzyło? Na razie nic nie grzebie, pojeżdżę dłużej to się okaże co mu dolega.
BTW. Jeszcze jedna rzecz mi nie daje spokoju. Coś mi z przodu stuka, pojechałem na szarpaki sprawdzić zawieche, ale mechanik powiedział, że zawiecha jest dobra. Co więcej, sworznie, tulejki itd wyglądają jakby dużo nie przejechały. To samo nt sworzni, tulejek, łącznikow itp powiedział mechanik, który wsadzał mi nowy łącznik wydechu. Z ciekawości zapytałem ile mnie wyniesie wymiana wszystkich tulejek, sworzni itd. To powiedział, że są dobre - żadnych luzów nie ma. Wychodzi na to, że coś mi się musiało z przodu poluzować, niekoniecznie w zawieszeniu. Bo na nierównościach słychać taki metaliczny dzwięk. Jeśli to nei zawieszenie to coś sie o coś obija. Ojj, troche jest do zrobienia, ale carisma w moich rękach niedługo będzie igiełką |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 02-10-2014, 15:18
|
|
|
nasty napisał/a: | Coś mi z przodu stuka, pojechałem na szarpaki sprawdzić zawieche, ale mechanik powiedział, że zawiecha jest dobra. | Częsta przypadłość w MSS a więc i w Carismach również może wystąpić to zużyte łożysko w górnym mocowaniu amortyzatora. Nie musi to wyjść na szarpakach. U mnie diagnosta na przeglądzie też tego nie widział a w pewnych okolicznościach stukało. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 02-10-2014, 17:11
|
|
|
to normalne bak nie jest symetryczny zalejesz pod korek to zobaczysz że na początku przez 100 km wskazówka nie drgnie wcale później po woli będzie opadać a na samym końcu to wręcz dramatycznie szybko spada to trzeba wyczuć, syk zasysanego powietrza to też normalny objaw, w baku masz podciśnienie, stukać może wybite mocowanie łożyska kolumny w którym łożysko uległo już dezintegracji tak jak w moim przypadku pukało tylko na swoistych nierównościach, ważne żeby mechanik podczas montażu nowego łożyska nie skręcił jego zbyt mocno bo je na wstępie uszkodzi, ale nie koniecznie to bo przyczyn takiego stukania może być wiele może to być wybity sworzeń wahacza wybite końcówki drążka stabilizatora wybite gumy drążka stabilizatora, to już należało by zdiagnozować, jeżeli nic nie widać a stuka to prawdopodobnie będzie to łozysko, jak chcesz poprawić spalanie to niech mechanik sprawdzi tobie świecę bo pewnie masz stare a tu niestety tylko dedykowane NGK - IZFR6B b. drogie ale ponoć 90 tyś na nich można zrobić no i czyszczenie przepustnicy + nowy filtr powietrza nie załamuj się na początku po zakupie używanego autka zawsze jest dużo roboty ja na wstępie musiałem powymieniać komplet tarcz i klocków oleje rozrząd z pompą i przegub ale teraz jeżdżę i nie martwię się o nic. systematycznie dojdziesz do porządku. |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-10-2014, 17:11
|
|
|
Zapytam jeszcze - jak twarde jest zawieszenie w Carismach? Mechanik mówił, że zawieszenie jest dobre, ale na kompie widziałem 5coś% i chyba 61 %, a to chyba nie dużo? Auto jest strasznie miękkie, nie wiem czy tak po prostu jest zestrojone zawieszenie w tych autach, czy już trochę się wyrobiło. Mógłby ktoś mi podać numer tego łożyska, bo nie mogę wygooglowac?
@JCH W jakich okolicznościach Ci stukało? Przy jeździe w każdym kierunku, czy np tylko przy skręcaniu?
rasiak1980 napisał/a: | to normalne bak nie jest symetryczny zalejesz pod korek to zobaczysz że na początku przez 100 km wskazówka nie drgnie wcale później po woli będzie opadać a na samym końcu to wręcz dramatycznie szybko spada to trzeba wyczuć, syk zasysanego powietrza to też normalny objaw, w baku masz podciśnienie,
|
Tym się na razie nie przejmuje
rasiak1980 napisał/a: | stukać może wybite mocowanie łożyska kolumny w którym łożysko uległo już dezintegracji tak jak w moim przypadku pukało tylko na swoistych nierównościach, ważne żeby mechanik podczas montażu nowego łożyska nie skręcił jego zbyt mocno bo je na wstępie uszkodzi, ale nie koniecznie to bo przyczyn takiego stukania może być wiele może to być wybity sworzeń wahacza wybite końcówki drążka stabilizatora wybite gumy drążka stabilizatora, to już należało by zdiagnozować, jeżeli nic nie widać a stuka to prawdopodobnie będzie to łozysko
|
W ogóle z tym zawieszeniem to był mały szok. Bo mechanik stwierdził, ze tuleje itd były powymianiane, ale ktoś nie dokrecił zawieszenia do końca 0.0 Dokrecił mi i kazał sie przejechać. No i dalej coś tam stuka, wróciłem do niego, ale stwierdził że zawiszenie mam dobre To pojechałem od niego...
rasiak1980 napisał/a: |
, jak chcesz poprawić spalanie to niech mechanik sprawdzi tobie świecę bo pewnie masz stare a tu niestety tylko dedykowane NGK - IZFR6B b. drogie ale ponoć 90 tyś na nich można zrobić no i czyszczenie przepustnicy + nowy filtr powietrza nie załamuj się na początku po zakupie używanego autka zawsze jest dużo roboty ja na wstępie musiałem powymieniać komplet tarcz i klocków oleje rozrząd z pompą i przegub ale teraz jeżdżę i nie martwię się o nic. systematycznie dojdziesz do porządku. |
No na razie się nie martwię, oby tylko za dużo pieniędzy to wszystko nie pochłonęło
Jutro jak odbiorę auto ze zrobionymi hamulcami to pojadę kupić wszystkie płyny, zamówię dzisiaj jeszcze rozrząd + filtry. No i będę kombinował z tym stukaniem. Świece na razie tylko wyczyszczę razem z przepustnicą, ale to za jakiś czas jak będę miał trochę czasu. Wtedy zostanie mi ostatnia rzecz do zrobienia. Mianowicie lewarek na luzie ciężko chodzi i nie odbija do środka. To samo co z przepustnica i świecami - będzie więcej czasu i będa zrobione te ważniejsze rzeczy to się przesmaruje wszystko i pomyśli co dalej |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 02-10-2014, 23:33
|
|
|
nasty napisał/a: | @JCH W jakich okolicznościach Ci stukało? Przy jeździe w każdym kierunku, czy np tylko przy skręcaniu? | U mnie zużyte było łożysko w lewym McPhersonie i zdaje się, że stukało przy skręcie w lewo, gdy trafiły się np. tory tramwajowe lub inne nierówności (jakaś studzienka czy coś podobnego). Przy jeździe na wprost i wjechaniu w typowe "dziury" nie było słychać tego stuku.
Ale to było jakieś 5-6 lat temu więc mogę już trochę nie pamiętać..... |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-10-2014, 06:23
|
|
|
Lewarek ze skrzynią masz połączony linkami i być może któreś pordzewiały. Najlepiej spróbuj je przesmarować bez rozbierania mechanizmu bo później może być trudno to wyregulować. |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-10-2014, 19:12
|
|
|
MichciuGT napisał/a: | ponoć kosz przewodów jest mały ok 120 - 180 zł, a robocizna kosztuje ok. 300-500 zł w zależności od serwisu..., ale napisz ile u Ciebie chcą bo wolałbym nie przepłacać |
Za zrobienie (materiał + robota ) zapłaciłem "tylko" 200zl
Nie wiem, czy wymienione zostały tylko te odcinki skorodowane czy jak, bo jak odbierałem auto nie było mechanika. Zostawiłem praktykantowi (chyba, może syn, czy coś ) kase i on mi wydał kluczyki. Będę miał chwile to podjadę do niego zapytam. Najważniejsze, że hamulce brzytwa. Mam nadzieje, że solidnie to zrobilil. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-10-2014, 19:53
|
|
|
Ciekawe, otwórz maskę i zobacz czy widać przewody miedziane, jak by się ktoś znalazł z okolic Wawy w takiej cenie to niech pisze
to gratuluje dobrego warsztatu, do Szczecina mi by się nie opłacało, a chętnie bym podjechał :] |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-10-2014, 13:02
|
|
|
Maski nie owierałem, ale zaglądałem pod spod i widziałem nowe rurki |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 08-10-2014, 16:48
|
|
|
jeszcze od siebie dodam ciekawe zjawisko, mianowicie zauważyłem że dystans do pokonania na pozostałym w baku paliwie w pewnym momencie jest pokazywany jedynie w przybliżeniu, prawdopodobnie kiedy pływak opadnie w minimalne położenie samochód nie jest w stanie obliczyć na ile jeszcze zostało nam paliwa więc poniżej tego poziomu oblicza nam dystans ze średniego zużycia paliwa, dzieląc je przez pozostałe paliwo w baku, dolewając małe ilości paliwa, udało mi się osiągnąć dystans do pokonania 0 mając jeszcze z dobre 8-10 litrów w baku niemniej działa to zapewne i w drugą stronę i komuś może zabraknąć paliwa, kiedy na komputerze ciągle będzie pokazywać że możemy jakiś tam dystans pokonać |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 08-10-2014, 20:53
|
|
|
i dlatego jest pomaranczowa kontrolka która zapala się zawsze mniej więcej w tym samym momencie jej można duzo bardziej ufac |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-10-2014, 21:36
|
|
|
A najlepiej nie doprowadzać do praktycznego zera w zbiorniku bo pompa jest smarowana i chłodzona paliwem więc jej praca na sucho lub nawet na resztkach doprowadza do jej szybszego zużycia. Ja staram się tankować jeśli wskazówka jest po między zerem a jedną czwartą. |
|
|
|
 |
|
|