Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ralliart czy nowy Lancer 1.8?
Autor Wiadomość
douglas 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 2002r comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 33
Skąd: Wrocław/Poznań
Wysłany: 07-09-2014, 15:09   Ralliart czy nowy Lancer 1.8?

Witam wszystkich miłośników!

Obecnie mam carismę 1.8 od początku używana w rodzinie i jestem z niej bardzo zadowolony. Bezawaryjność, niedroga eksploatacja, wygoda i oszczędność to coś pięknego. Z tego względu moje pełne zaufanie do tej marki. Dlatego też chciałbym niebawem odstąpić ją żonie a sam zdecydować się na Lancera. No i właśnie...

Od kilku miesięcy noszę się z zagwozdką - czy używany Ralliart czy nowy bądź 2 letni Lancer 1.8. Ten pierwszy jest dla mnie atrakcyjny głównie ze względów na moc 240, trochę lepsze wyposażenie i wygląd. Lancer 1.8 z tego co pokazuje specyfikacja techniczna wychodzi na podobnym poziomie jeżeli chodzi o osiągi jak moja Carisma - a chciałbym jednak coś bardziej dynamicznego. Śledzę już od dłuższego czasu znane serwisy ogłoszeniowe i czasami pojawiają się Ralliarty w dość dobrych cenach (można czasem zmieścić się w 45-50k). I stąd zwracam się do was z prośbą o fachową radę.

1. Jakie jest w ogóle prawdopodobieństwo aby znaleźć na PL rynku pewnego, zadbanego o małym przebiegu Ralliarta z pierwszej ręki.
2. Różnice w zużyciu paliwa - oczywiście są, ale się z tym liczę. Jednak czy znaczące są różnice w eksploatacji tego typu samochodu (oczywiście oprócz częstszego serwisowania, wg. książki).
3. Czy warto w ogóle zwracać uwagę na Ralliarty do 50, około 50k? Może ktoś zna te samochody, prosiłbym o opinie.
np. http://otomoto.pl/mitsubi...-C34245443.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C32824146.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C34120834.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C34141915.html
4. Czy znacie kogoś, kto sprzedaje edit by mod
5. Jakie wnioski z użytkowania 2.0 a jakie z 1.8.
6. Ogólnie co myślicie o 2.0 vs 1.8.

Będę wdzięczny za wartościowe komentarze!
Pozdrawiam!
_________________
One life, one chance to change something ...
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 07-09-2014, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-09-2014, 16:27   

Masz jeszcze do dyspozycji z USA 2.0 MIVEC i 2,4 MIVEC. Ten drugi będzie rzadszy bo obciążony większą akcyzą (są też jakieś egzemplarze z przewozu mienia?). Ogólnie bardzo fajne jednostki.
 
 
douglas 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 2002r comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 33
Skąd: Wrocław/Poznań
Wysłany: 07-09-2014, 20:56   

Nie wierzę, że nikt nie potrafi wypowiedzieć się w tej kwestii?
_________________
One life, one chance to change something ...
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-09-2014, 21:10   

Potrafii - jak tanie, to bite, albo kradzione, albo po powodzi, albo jeszcze coś gorszego..- też miałem takie propozycje (co nie znaczy, że bite, są gorsze niż te nie bite.. bo są zdecydowanie tańsza, a stłuczka/bicie mogło być drobne).
Lancer 2.0 240KM Ralliart będzie duużo droższy w eksploatacji jak cywilna wersja.
Na rynkek w stanach wychodziły bardzo fajne wersje 2.0 i 2.4l (chyba 155 i 178KM) i na Twoim miejscu w taką wersję bym uderzał.
 
 
douglas 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 2002r comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 33
Skąd: Wrocław/Poznań
Wysłany: 07-09-2014, 21:22   

RalfPi napisał/a:
Potrafii - jak tanie, to bite, albo kradzione, albo po powodzi, albo jeszcze coś gorszego..- też miałem takie propozycje (co nie znaczy, że bite, są gorsze niż te nie bite.. bo są zdecydowanie tańsza, a stłuczka/bicie mogło być drobne).
Lancer 2.0 240KM Ralliart będzie duużo droższy w eksploatacji jak cywilna wersja.
Na rynkek w stanach wychodziły bardzo fajne wersje 2.0 i 2.4l (chyba 155 i 178KM) i na Twoim miejscu w taką wersję bym uderzał.


2.4 to ze świecą szukać a 2.0 na palcach jednej ręki zliczyłem na ogłoszeniówkach. Pytanie czy takim z USA nie będzie więcej kombinowania, zachodu i w konsekwencji na to samo wyjdzie jeżeli chodzi o PLN (zmawianie części z USA itd). I czy ten 150KM to duża różnica w osiągach co do 143KM?
_________________
One life, one chance to change something ...
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-09-2014, 21:28   

douglas napisał/a:
I czy ten 150KM to duża różnica w osiągach co do 143KM?

155KM z tego co pamiętam.. to różnica chyba - 1s - 10%.
Co do szukania.. to jest właśnie "problem" z Lancerem. Zawsze zostaje Diesel 2.0 z turbiną i możesz go podkręcić do 180KM np. i wtedy będziesz miał z 8s do setki.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
douglas 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 2002r comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 33
Skąd: Wrocław/Poznań
Wysłany: 07-09-2014, 21:59   

No tak ale diesel :-/
_________________
One life, one chance to change something ...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-09-2014, 07:03   

douglas - z USA nawet lepiej bo możesz sprawdzić w ichniejszej bazie czemu z niknął z rynku. Trzeba oczywiście zapłacić, ale co to za wydatek przy kupnie samochodu...

A ten 2.0 poza znikomo większa mocą ma dużo bardziej płaski moment.
 
 
piotrekt1976 
Nowy Forumowicz
Piotrek

Auto: Lancer Ralliart, evoX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Frankfurt am main
Wysłany: 13-09-2014, 11:39   

Przeczytaj moja wypowiedz na evo.org bo tam rowniez zadales to samo pytanie w watku off- topic.
jedno co ci moge powiedziec to wiekszosc RA jakie masz na Allegro to straszne ulepy i tyle. Mi poszukiwanie dobrego RA zajelo 5 miesiecy . Dobry RA z roku 2009-2010 to koszt okolo 16-17 tysiecy euro wiec sam sobie odpowiedz czy za 50 k pln kupisz dobry samochod w Polsce.
Ja swojego 2009r z pewnymi modami( pewnymi w sensie bezpieczne i robione przez ludzi ktorzy wiedza od czego muchy zdychaja) wyceniam na minimum 68-70 k pln i tyle jest faktycznie wart.
Model MR z skrzynia TC SST ale po modach ma 291Km/ 507Nm i robi 0-100 w ~5,2 s( zajelo to 2 miesiace czasu w sumie i sporo wizyt w rozych czesciach kraju). Max speeed okolice 290km/h? mniej wiecej .
Jak chcesz wiecej informacji zapraszam na PW, najlepiej na forum EVO.


pozdrawiam
 
 
douglas 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 2002r comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 33
Skąd: Wrocław/Poznań
Wysłany: 13-09-2014, 13:45   

piotrekt1976 napisał/a:
Przeczytaj moja wypowiedz na evo.org bo tam rowniez zadales to samo pytanie w watku off- topic.
jedno co ci moge powiedziec to wiekszosc RA jakie masz na Allegro to straszne ulepy i tyle. Mi poszukiwanie dobrego RA zajelo 5 miesiecy . Dobry RA z roku 2009-2010 to koszt okolo 16-17 tysiecy euro wiec sam sobie odpowiedz czy za 50 k pln kupisz dobry samochod w Polsce.
Ja swojego 2009r z pewnymi modami( pewnymi w sensie bezpieczne i robione przez ludzi ktorzy wiedza od czego muchy zdychaja) wyceniam na minimum 68-70 k pln i tyle jest faktycznie wart.
Model MR z skrzynia TC SST ale po modach ma 291Km/ 507Nm i robi 0-100 w ~5,2 s( zajelo to 2 miesiace czasu w sumie i sporo wizyt w rozych czesciach kraju). Max speeed okolice 290km/h? mniej wiecej .
Jak chcesz wiecej informacji zapraszam na PW, najlepiej na forum EVO.


pozdrawiam



Dzięki wielkie za odpowiedź. Zgadza się wystawiłem również takie zapytanie na evo.org - liczę że im więcej wypowiedzi tym lepiej. O taki komentarz mi chodziło, niebawem uderzę do ciebie na PW. Pozdrawiam
_________________
One life, one chance to change something ...
 
 
KLIFO 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI LANCER RALLIART 11
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 1
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 12-10-2014, 20:54   

piotrekt1976,
cześć
a co takiego dołożyłeś do swojego RA że ma takie osiągi???
_________________
a jednak miałem rację :-)
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-10-2014, 23:17   

generalnie poleca się przeboleć, dołożyć parę k i zakup evo x jak tego kastrata zwanego ralliartem

koszty serwisowania dokładnie takie same, spalanie też
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.