Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje buczenie 80-100 km/h
Autor Wiadomość
Grigori 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-10-2014, 22:19   Wibracje buczenie 80-100 km/h

Witam, mam taki problem przy prędkości ok 80km/h auto głośno buczy,wibruje przy ok 100 przestaje i przy ok 120 znowu zaczyna ale znacznie mniej.

Wydaje mi się ze owe dźwięki słychać z okolic lewarków.
Oczywiście czytałem na forum ze frezy na wale, tulejka, wał do wyważenia i:
- trzpień wału wymieniony,
-tulejka dotoczona na wymiar do trzpienia
-wał sprawdzony wyważony
Tak wiec na połączeniu reduktora wał luzu brak.
Krzyżaki ok.
Niestety po tych zabiegach jest nieznaczna poprawa bucznie dalej zostało.
łożysko wielofrezu sprawdzałem minimalny luz ale przecież to łożysko C3.

I teraz sie zastanawiam co sprawdzać dalej?
 
 
pio76 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 TD 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 21
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-10-2014, 20:16   

Hej. Mam podobnie tylko, że do 80 jest OK a potem 100 buczy i 120 głośno. Tyle, że mój to diesel a Twój widzę, że benzyna. Mechanik mi powiedział,że to auto terenowe i tak ma w dodatku stara konstrukcja silnika...ale gdybyś doszedł co to takiego to napisz, będę wdzięczny...
_________________
Piotr. Mitsubishi Pajero 2.5 TD (99KM) 1999r.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-10-2014, 08:08   

pio76 napisał/a:
Mechanik mi powiedział,że to auto terenowe i tak ma w dodatku stara konstrukcja silnika
zmień mechanika a wyjdzie to na dobre Tobie, czytaj kieszeń i samochodowi. Sprawdź łożyska w przednich piastach, olej w skrzyni i reduktorze oraz w tylnym moście i jeszcze sprawdź zbieżność. Na jakich oponach jeździsz ??
pio76 napisał/a:
Tyle, że mój to diesel a Twój widzę, że benzyna
->> ????????? to znaczy że jak osiągniesz obroty silnika, na luzie, takie jak przy jeździe z "buczącą" prędkością to będzie głośno :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pio76 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 TD 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 21
Skąd: Chełm
Wysłany: 14-10-2014, 19:20   

jawaldek napisał/a:
pio76 napisał/a:
Mechanik mi powiedział,że to auto terenowe i tak ma w dodatku stara konstrukcja silnika
zmień mechanika a wyjdzie to na dobre Tobie, czytaj kieszeń i samochodowi. Sprawdź łożyska w przednich piastach, olej w skrzyni i reduktorze oraz w tylnym moście i jeszcze sprawdź zbieżność. Na jakich oponach jeździsz ??
pio76 napisał/a:
Tyle, że mój to diesel a Twój widzę, że benzyna
->> ????????? to znaczy że jak osiągniesz obroty silnika, na luzie, takie jak przy jeździe z "buczącą" prędkością to będzie głośno :shock:



Opony mam 240/70R16
Drugiej części pyt nie bardzo rozumiem...:to znaczy że jak osiągniesz obroty silnika, na luzie, takie jak przy jeździe z "buczącą" prędkością to będzie głośno".
A jeszcze pytanko czy w skrzyni, reduktorze i moście jest jakiś wskaźnik gdzie można sprawdzić poziom olejów...
_________________
Piotr. Mitsubishi Pajero 2.5 TD (99KM) 1999r.
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 14-10-2014, 20:40   

pio76 napisał/a:
czy w skrzyni, reduktorze i moście jest jakiś wskaźnik gdzie można sprawdzić poziom olejów

Odkręca się korek wlewowy i sprawdza stan palcem. Generalnie powinien być równo z krawędzią. Dokładne info znajdziesz w service manualu.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-10-2014, 08:39   

pio76 napisał/a:

Drugiej części pyt nie bardzo rozumiem...:to znaczy że jak osiągniesz obroty silnika, na luzie, takie jak przy jeździe z "buczącą" prędkością to będzie głośno".
wyeliminujesz odgłosy silnika tzn sprawdzisz czy "buczenie" nie dochodzi z silnika. Możesz również, z zachowaniem szczególnej ostrożności, podnieść cały samochód i na pracującym silniku i włączaniu poszczególnych biegów wyeliminujesz odgłosy "buczenia" ze skrzyni biegów, reduktora, tylnego mostu. Nie będzie to w 100% miarodajne bo koła i układ jezdny nie obciążony ale..... pozostanie już tylko:łożyska w piastach, zbieżność,wyważenie kół.
pio76 napisał/a:
Opony mam 240/70R16
tzn cywilne, nie terenowe ?
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.