 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wibracje buczenie 80-100 km/h |
Autor |
Wiadomość |
Grigori
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2014, 22:19 Wibracje buczenie 80-100 km/h
|
|
|
Witam, mam taki problem przy prędkości ok 80km/h auto głośno buczy,wibruje przy ok 100 przestaje i przy ok 120 znowu zaczyna ale znacznie mniej.
Wydaje mi się ze owe dźwięki słychać z okolic lewarków.
Oczywiście czytałem na forum ze frezy na wale, tulejka, wał do wyważenia i:
- trzpień wału wymieniony,
-tulejka dotoczona na wymiar do trzpienia
-wał sprawdzony wyważony
Tak wiec na połączeniu reduktora wał luzu brak.
Krzyżaki ok.
Niestety po tych zabiegach jest nieznaczna poprawa bucznie dalej zostało.
łożysko wielofrezu sprawdzałem minimalny luz ale przecież to łożysko C3.
I teraz sie zastanawiam co sprawdzać dalej? |
|
|
|
 |
pio76
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5 TD 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 21 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-10-2014, 20:16
|
|
|
Hej. Mam podobnie tylko, że do 80 jest OK a potem 100 buczy i 120 głośno. Tyle, że mój to diesel a Twój widzę, że benzyna. Mechanik mi powiedział,że to auto terenowe i tak ma w dodatku stara konstrukcja silnika...ale gdybyś doszedł co to takiego to napisz, będę wdzięczny... |
_________________ Piotr. Mitsubishi Pajero 2.5 TD (99KM) 1999r. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-10-2014, 08:08
|
|
|
pio76 napisał/a: | Mechanik mi powiedział,że to auto terenowe i tak ma w dodatku stara konstrukcja silnika | zmień mechanika a wyjdzie to na dobre Tobie, czytaj kieszeń i samochodowi. Sprawdź łożyska w przednich piastach, olej w skrzyni i reduktorze oraz w tylnym moście i jeszcze sprawdź zbieżność. Na jakich oponach jeździsz ?? pio76 napisał/a: | Tyle, że mój to diesel a Twój widzę, że benzyna | ->> ????????? to znaczy że jak osiągniesz obroty silnika, na luzie, takie jak przy jeździe z "buczącą" prędkością to będzie głośno |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pio76
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5 TD 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 21 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14-10-2014, 19:20
|
|
|
jawaldek napisał/a: | pio76 napisał/a: | Mechanik mi powiedział,że to auto terenowe i tak ma w dodatku stara konstrukcja silnika | zmień mechanika a wyjdzie to na dobre Tobie, czytaj kieszeń i samochodowi. Sprawdź łożyska w przednich piastach, olej w skrzyni i reduktorze oraz w tylnym moście i jeszcze sprawdź zbieżność. Na jakich oponach jeździsz ?? pio76 napisał/a: | Tyle, że mój to diesel a Twój widzę, że benzyna | ->> ????????? to znaczy że jak osiągniesz obroty silnika, na luzie, takie jak przy jeździe z "buczącą" prędkością to będzie głośno |
Opony mam 240/70R16
Drugiej części pyt nie bardzo rozumiem...:to znaczy że jak osiągniesz obroty silnika, na luzie, takie jak przy jeździe z "buczącą" prędkością to będzie głośno".
A jeszcze pytanko czy w skrzyni, reduktorze i moście jest jakiś wskaźnik gdzie można sprawdzić poziom olejów... |
_________________ Piotr. Mitsubishi Pajero 2.5 TD (99KM) 1999r. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 14-10-2014, 20:40
|
|
|
pio76 napisał/a: | czy w skrzyni, reduktorze i moście jest jakiś wskaźnik gdzie można sprawdzić poziom olejów |
Odkręca się korek wlewowy i sprawdza stan palcem. Generalnie powinien być równo z krawędzią. Dokładne info znajdziesz w service manualu. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-10-2014, 08:39
|
|
|
pio76 napisał/a: |
Drugiej części pyt nie bardzo rozumiem...:to znaczy że jak osiągniesz obroty silnika, na luzie, takie jak przy jeździe z "buczącą" prędkością to będzie głośno". | wyeliminujesz odgłosy silnika tzn sprawdzisz czy "buczenie" nie dochodzi z silnika. Możesz również, z zachowaniem szczególnej ostrożności, podnieść cały samochód i na pracującym silniku i włączaniu poszczególnych biegów wyeliminujesz odgłosy "buczenia" ze skrzyni biegów, reduktora, tylnego mostu. Nie będzie to w 100% miarodajne bo koła i układ jezdny nie obciążony ale..... pozostanie już tylko:łożyska w piastach, zbieżność,wyważenie kół. pio76 napisał/a: | Opony mam 240/70R16 | tzn cywilne, nie terenowe ? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|
|