Bucząca Turbina |
Autor |
Wiadomość |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 27-05-2014, 18:09 Bucząca Turbina
|
|
|
Witam. Mam problem z turbiną taki że podczas jazdy jak zmieniam bieg i puszczam gaz to turbina wydaje dziwny dźwięk jak by bubububu. Auto normalnie się zbiera i nie zauważyłem straty mocy, turbo było czyszczone i wyrównana powierzchnia i piaskowana. Ponoć normalne ma doładowanie i gruszka jest ustawiona vagometrem na 17 czegoś tam. mechanik powiedział że do wymiany może być gruszka na turbinie albo sterowanie podciśnieniem te co na grodzi z 8 wężykami bo może przeładowywać. teraz moje pytanie jak sprawdzić te urządzenia bez wymiany na nowe a może jest jakaś inna przyczyna? Mój silnik to 2.0 bsy z przebiegiem 200tys |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 27-05-2014, 22:24
|
|
|
Stało się to po czyszczeniu ?? |
_________________ Jest misiek i jest i gwiazda audi 80 b2 bj 85 1.8 GTE 112ps |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 28-05-2014, 12:29
|
|
|
Zdiagnozować moze byc problem, najlepiej podmienić ten zawór sterujący z 8 wężykami |
|
|
|
 |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 28-05-2014, 14:39
|
|
|
Przed czyszczeniem tez tak było.
[ Dodano: 29-05-2014, 20:22 ]
Gruszka zmieniona i sterownik podciśnienia, pompa vaccum pompuje 600 czegoś tam i dalej to samo. Jeszcze do podmiany czujnik ciśnienia i przepływka jak dalej to samo będzie to pewnie turbo do regeneracji pójdzie. |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 09-09-2014, 09:27
|
|
|
uwalone turbo uważaj na olej i śmigaj do śmierci oczywiście turba. ingrencja piaskowanie czyszczenie bez wyważania to nie najlepszy pomysł. |
_________________ Jest misiek i jest i gwiazda audi 80 b2 bj 85 1.8 GTE 112ps |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 09-09-2014, 21:28
|
|
|
slawek1001 napisał/a: | uwalone turbo uważaj na olej i śmigaj do śmierci oczywiście turba |
Bez diagnozy to jak wróżenie z fusów
jogi_23 napisał/a: | będzie to pewnie turbo do regeneracji pójdzie |
Najpierw sprawdz luz wirnika i czy masz w dolocie olej |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 22-10-2014, 21:49
|
|
|
Turbina wyjęta i oddana do przeglądu i ustawiona tak jak powinno być i wyszło że turbina była dobra a buczenie dalej jest ale następne co do sprawdzenia to katalizator bo wydaję się słaby przepływ przez niego i dlatego zostaje ciśnienie między nim a turbiną. Ktoś wie jak sprawdzić katalizator a może ktoś jest po wycięciu tego ustrojstwa? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 23-10-2014, 14:49
|
|
|
jogi_23 napisał/a: | Ktoś wie jak sprawdzić katalizator a może ktoś jest po wycięciu tego ustrojstwa? |
Tak na szybko to stuknij w katalizator jak coś lata to wiadomo
Najlepiej wykręcić i sprawdzić
jogi_23 najlepiej nagraj dzwięk jak możliwość inaczej można sobie gdybać |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 23-10-2014, 16:03
|
|
|
Był wyciągany i nic w nim nie grucha tylko jak było dawane powietrzem z kompresora to dużo pyłu było no i słaby przepływ był z drugiej strony. A potem był przykręcony sam bez tłumika końcowego i odpalony silnik no i też mocno nie dmuchało. Teraz się zastanawiam żeby go rozkroić i opróżnić tylko nie wiem czy będzie lepiej chodził silnik czy może być gorzej. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 23-10-2014, 19:32
|
|
|
To już lepiej zamiast katalizotora wstawić na próbę kawałek rury przelotowej nie uszkadzając przy tym katalizatora i zawsze można z powrotem założyć a niszczyć to mijanie się z celem
Tak na marginesie mam tak zrobione i jest o wiele lepiej |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 23-10-2014, 21:11
|
|
|
Vaccum ma mieć cały czas 800 czegoś czyli -0.8 bara. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2014, 00:51
|
|
|
jak dalej wyje to sprawdź czy kolektor nie jest pęknięty |
|
|
|
 |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 08-11-2014, 14:39
|
|
|
Kat wybity i dalej to samo może tylko żywszy. Kolektor wydechowy był wyciągany z turbiną i był ok a ssący to raczej jest ok. |
|
|
|
 |
|