 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wiertarka udarowa |
Autor |
Wiadomość |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 24-10-2014, 21:32
|
|
|
RalfPi napisał/a: | No, ale co w tych łożyskach ma być "wyrąbane"??
Tak bardziej technicznie bym prosił |
Rafał... łożyska się eksploatują. Ja mam od lat Makitę i też zaczyna mieć luzy na łożysku trzymającym uchwyt. Ale wymiana łożyska to grosze w stosunku do wartości sprzętu.
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-10-2014, 05:15
|
|
|
Ja wiem, że łożyska się zużywają, ale wydawało mi się, że skoro jest to łożysko kulkowe, to nie ma powodu dla którego od tego typu pracy powstaje luz powiedzmy promieniowy.
To tak samo jak masz silnik i pasek ślizgowy np. albo koło zębata i pasek zębaty - też występują obciążenia promieniowe, a maszyna pracuje duuużo dłużej niż wiertarka, choć z drugiej strony pewnie wiertarka ma wszystko zminimalizowane.. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-10-2014, 08:15
|
|
|
RalfPi - ale wiertarka ma wiercić, jeśli źle miesza zaprawę lub poleruje to producentowi jest to na rękę. W optymistycznym podejściu po prostu nie robi mocniejszego, w pesymistycznym specjalnie montuje taki łożysko żeby się szybko zużyło przy takiej pracy (np. po to żeby sprzedać inne wyspecjalizowane urządzenie lub zarobić na częściach/serwisie). |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25-10-2014, 13:29
|
|
|
BUBU napisał/a: | kup coś takiego : Bosch GSB 13 RE |
I tak też zrobię.
BUBU napisał/a: | Ewentualnie dołóż parę złotych i kup sprzęt właściwy do tego typu pracy , czyli szlifierkę palcową . |
Mam mini, mam dużą, mam tez stołową.
Na prostą elektryczną szkoda kasy - jak będę się rozwijał w tym kierunku to przejdę na pneumaty - przynajmniej bezkarnie będę mógł chlapać wodą dookoła
Na razie do moich potrzeb ta wiertarka Bosch-a powinna byc optymalna
krzychu napisał/a: | mkm - to czemu nie kupisz polerki? |
Bo mam?
Internety ja zawsze pomocne
RalfPi, u mnie luz zaczyna się od temperatury i bocznego nacisku.
Nie na łożysku, a na obudowie.
BUBU, dzięki za podpowiedź. Napiszę jak się sprawuje |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-10-2014, 13:36
|
|
|
mkm napisał/a: | RalfPi, u mnie luz zaczyna się od temperatury i bocznego nacisku.
Nie na łożysku, a na obudowie. | to też sugerowałem
PS Faktycznie, nie drogi ten Bosch.. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
|
|