Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:55
[I 2.0] Wymiana wahaczy tył - banan i prosty + zbieżność.
Autor Wiadomość
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 05-11-2014, 20:50   

Dzisiaj w sklepie właśnie gość mi powiedział, że od strony koła do banana idzie sztywna tuleja, a od strony budy idzie ta sama co do wahacza dolnego od strony koła. U mnie na bananie jest odwrotnie, ale chyba wprasuję sobie takie same na wahacz dolny i do banana przy kole - pływające. Dzięki za odpowiedź.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 05-11-2014, 21:06   

Od strony koła idą pływające a od budy idą sztywne. Nie wiem jaką ty masz wersję bo ja mam sport i u mnie właśnie tak jest jak napisałem. Ale sądzę że i u Ciebie też tak jest. Jak byś mi podał vin na PW to mogę Ci to sprawdzić.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 05-11-2014, 21:14   

Słuchaj na samochodzie mam właśnie tak, że te pływające idą po zewnątrz wszystkie czyli od koła, a gość ze sklepu twierdzi, że banan i krótki tuleje mają od strony budy, a dolny ma tylko od koła. Będę wdzięczny za sprawdzenie - VIN poszedł na PW
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 05-11-2014, 21:36   

Odpowiedź już poleciała :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 10-11-2014, 18:13   

Wymieniłem u siebie dwa wahacze przednie na jakieś zamienniki SKF, ale może trochę wytrzymają oraz 2 drążki tylne proste od zbieżności FEBEST (śruby od zbieżności urwane dwie), tuleje pływające bananów od strony kół NTY, tuleje pływające wahaczy dolnych od strony kół NTY. Samochód jest o wiele sztywniejszy szczególnie w zakrętach, no i cichszy przez nowe tuleje. Dałem radę za pomocą swojego przyrządu do wyciągania tulei i nie musiałem wahaczy wykręcać z auta, robiłem wszystko na samochodzie. Zbieżność na razie ustawiłem na swoim przyrządzie, a wahaczy dolnych nie przerabiałem po fabryce żeby i na nich mieć regulację, koła stoją prosto więc odpuściłem. Koszt powyższych części 420zł + robota własna:)




 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-11-2014, 22:24   

kolego bądź tak miły i pokaż na zdjęciu to urządzonko do ściągania tuleii na aucie.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 12-11-2014, 22:14   

Kolego ja zrobiłem na szybko tuleje o średnicy prawie idealnej jak tuleje w Outku czyli ciut mniej jak 40mm te po prawej stronie na zdjęciu i dodatkowo 2 tuleje o średnicy większej jako zderzak od drugiej strony. Na końcach dwa płaskowniki no i śruba w środek fi 12. Śrubę musisz mieć mocniejszą np. 8.8 bo zaraz Ci gwint zje. W niedalekiej przyszłości chcę sobie zrobić siłownik i pompę zakupić ręczną i będzie praska:) ale teraz też dało radę.

 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-11-2014, 22:29   

no tok proste sprytne rozwiązanie... myslalem ze jeszcze cos ciekawszego wymysliłeś.
jedyny problem to znalesc tulejki o odpowiednich rozmiarach, no i ten plaskownik tez musi byc niczego sobie.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 12-11-2014, 23:08   

To jest najprostsza prowizorka, ale działająca. Największym problemem są śruby i ich wytrzymałość, bo przy tych tulejkach fi 12 to max i najlepiej byłoby mieć taką z drobnym gwintem żeby skok był mały to wtedy lepiej trzyma, ja miałem zwykłe i tylko dwie zepsułem:)
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-11-2014, 23:21   

hmm.. mój ojciec 20lat temu zajmował się obróbką skrawaniem wiec śrubek wszelkiego rodzaju jest u mnie pod dostatkiem, ale jakos... przynajmniej jak robiłem swoją honde nigdy nie mogłem dobrać tulejki. może przy miśku będzie łatwiej.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 22-12-2014, 17:14   

Jeszcze mam jedno pytanie. Zbieżność kół przednich ustawia się na końcówkach drążków ale czy przednie koła mają regulację kąta pochylenia? I jeśli tak to gdzie - przy amorkach na górze przy kielichu?
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 02-01-2015, 19:50   

Witam. Koledzy macie zdjęcie tej sruby mimosrodowej. Tzn. w którym miejscu jest założona? Tnie mi oponę z przodu.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 02-01-2015, 21:51   

Śruba mimośrodowa jest na wahaczach tylnych. Jak Ci tnie oponę z przodu to być może masz źle ustawioną zbieżność, np. po wymianie końcówek drążków kierowniczych.
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 02-01-2015, 22:09   

To kąt pochylenia L 1,20
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 03-01-2015, 00:45   

No właśnie ja też nie wiem gdzie w Outku reguluje się kąt pochylenia kół przednich. Wydaje mi się, że regulacja może być na amorze przy kielichu, na wahaczach nie ma na pewno, więc zostaje gdzieś na górze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.