Wymiana oleju w serwisie - CASTROL / ENEOS |
Autor |
Wiadomość |
antimatter
Nowy Forumowicz
Auto: Suzukl SCross 4x4, był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2014, 12:54 Wymiana oleju w serwisie - CASTROL / ENEOS
|
|
|
Mam w mieście 2 dealerów Mitsubishi i dzwoniłem zapytać o cenę przeglądu. W jednym serwisie chcą o 70 zł więcej, ale używają oleju ENEOS (japoński olej który jest używany jako pierwszy olej po montażu silnika). W drugim serwisie używają CASTROL i żadnego innego oleju nie mają.
Jest jeszcze opcja zakupu oleju który jest mocno polecany w różnych wątkach na forum: Millers Oils EE Longlife ECO 5w30
W internetach olej CASTROL można dostać za 120 zł, ENEOS za 170 zł, a Millers za 190 zł. Prawdę mówiąc to jestem tą sytuacją trochę zdziwiony, bo wydawało mi się że serwis będzie zalewał "najdroższy, ale polecany przez producenta", a wychodzi na to, że leją to co chcą. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 18-11-2014, 13:02
|
|
|
antimatter napisał/a: | leją to co chcą |
często poszczególne ASO mają jakieś tam umowy z różnymi producentami i dlatego dysponują konkretną marką olejów.
Zawsze możesz kupić taki, jaki chcesz (byle spełniał normy wg instrukcji) i muszą Ci taki wlać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 18-11-2014, 13:32
|
|
|
A przez ciekawość jeśli się wleje Millers Oils EE Longlife ECO 5w30, to mozna zrobić na nim 30 tysięcy? |
|
|
|
 |
antimatter
Nowy Forumowicz
Auto: Suzukl SCross 4x4, był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2014, 13:38
|
|
|
Uwex napisał/a: | antimatter napisał/a: | leją to co chcą |
często poszczególne ASO mają jakieś tam umowy z różnymi producentami i dlatego dysponują konkretną marką olejów.
Zawsze możesz kupić taki, jaki chcesz (byle spełniał normy wg instrukcji) i muszą Ci taki wlać. |
Dokładnie to miałem na myśli pisząc "leją co chcą". Moim zdaniem powinno być tak, że serwis daje najlepszy, najdroższy olej - a jak klient chce oszczędzić to musi poszukać sobie innego oleju spełniającego normy. Ja przynajmniej czegoś takiego się spodziewałem po producencie samochodów który słynie z drogich części i drogiego serwisu. Bardzo nie podoba mi się opcja, że serwis daje najtańszy olej, a jak klient chce coś lepszego to musi poświęcić swój czas na to żeby zostać ekspertem w dziedzinie olei silnikowych. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2014, 13:54
|
|
|
aircross napisał/a: | A przez ciekawość jeśli się wleje Millers Oils EE Longlife ECO 5w30, to mozna zrobić na nim 30 tysięcy? |
Przypomina mi się pytanie dziennikarki skierowane do S. Zasady
- "Mistrzu z jaką prędkością można wejść w ten zakręt?
- "z dowolną"
Można i 100 000 tyle, że silnik Cię za to nie pokocha.
antimatter napisał/a: | Bardzo nie podoba mi się opcja, że serwis daje najtańszy olej, a jak klient chce coś lepszego to musi poświęcić swój czas na to żeby zostać ekspertem w dziedzinie olei silnikowych. |
Nie musisz. Olej może kosztować z wymianą i 100 zł za to musi spełniać normę producenta samochodu. Tylko tyle. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
antimatter
Nowy Forumowicz
Auto: Suzukl SCross 4x4, był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2014, 14:28
|
|
|
Hubeeert napisał/a: |
antimatter napisał/a: | Bardzo nie podoba mi się opcja, że serwis daje najtańszy olej, a jak klient chce coś lepszego to musi poświęcić swój czas na to żeby zostać ekspertem w dziedzinie olei silnikowych. |
Nie musisz. Olej może kosztować z wymianą i 100 zł za to musi spełniać normę producenta samochodu. Tylko tyle. |
Chyba nie wyraziłem się jasno o co mi chodzi.
Wyobraźmy sobie sytuację 1:
- W serwisie chcą za olej z wymianą 200 zł. Chcą użyć drogiego oleju, żeby móc się chwalić tym, że ich samochody są mało awaryjne. Ja uważam że 200 zł to zbyt dużo. Idę więc do pana Zenka i proszę o to żeby mi wymienił na olej spełniający normę producenta, ale żeby kosztował 100 zł.
Sytuacja 1 jest moim zdaniem w porządku - nie muszę być specjalistą i znać się na olejach, muszę tylko znaleźć pana Zenka.
Teraz wyobraźmy sobie sytuację 2:
- W serwisie chcą za olej z wymianą 100 zł bo to tani zamiennik spełniający normy producenta. Ja jestem frajerem który uważa, że olej za 100 zł jest kiepski pomimo spełniania norm i że jeśli wydam 200 zł, to lepiej to wpłynie na silnik mojego samochodu. Nie mam zielonego pojęcia jaki olej będzie dobry, znam tylko warsztaty z Zenkami co leją najtańszy olej. Muszę poświęcić swój czas na znalezienie kogoś kto zna się na dobrych olejach silnikowych, albo samemu coś dowiedzieć się o olejach.
Ja właśnie jestem tym frajerem z sytuacji 2. Chciałbym żeby serwis zalał do mojego auto drogi olej, ale nie wiem jaki. Taka sytuacja moim zdaniem nie jest w porządku. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-11-2014, 14:37
|
|
|
Najlepiej jak najdrożej sprzedać jak najtańszy produkt i dodatkowo producentom aut od pewnego czasu nie zależy aby auta były wieczne. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2014, 15:44
|
|
|
Oba oleje spełniają normę producenta - i ten tani, i ten drogi.
ASO marżą pokrywa koszty działania i nie sa to tylko marmury na posadzce i Pani w recepcji, ale również obowiązkowe szkolenia itd (drogie jak nieszczęście), narzędzia specjalne, service manuale ale również kosztochłonne wymogi związane z autoryzacją.
Innym tematem jest standard obsługi, ale tu Klient zawsze ma wybór. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 18-11-2014, 17:00
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | aircross napisał/a: | A przez ciekawość jeśli się wleje Millers Oils EE Longlife ECO 5w30, to mozna zrobić na nim 30 tysięcy? |
Przypomina mi się pytanie dziennikarki skierowane do S. Zasady
- "Mistrzu z jaką prędkością można wejść w ten zakręt?
- "z dowolną"
Można i 100 000 tyle, że silnik Cię za to nie pokocha. |
Większość samochodów europejskich ma wymianę oleju (zazwyczaj bardzo podobnego) co 30 tysięcy a ciężarówki wymieniają olej co 50 tysięcy. W Citroenie powiedzieli mi właśnie, że od modelu 2015 prawdopodobnie będzie wymiana oleju na żądanie maksimum 30 tys (oczywiście bez żadnych zmian technicznych w silniku). 10 lat temu rzeczywiście można się było niepokoić o takie długie przebiegi, ale po tylu latach testów, po tylu miliardach przejechanych kilometrów takie straszenie to chyba już przestarzałe podejście |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2014, 17:45
|
|
|
Marketing czystej wody.
Ważne, że Klient uwierzył.
30kkm - przy założeniu, że silnik jest benzynowy a przebiegi są czysto autostradowe? Może.
Ja bym nie zaryzykował a zajmuję się serwisowaniem samochodów.
Zresztą ja nie straszę - ja uśmiecham się na myśl o swoich przyszłych zyskach.
A skoro jesteśmy przy olejach - pamiętaj, że do twojego samochodu, który ma silnik z DPF potrzebujesz oleju tzw niskopyłowego. I wymiany co maksimum 15000km w warunkach jazdy po autostradzie. Przy jeździe miejskiej skróciłbym ten okres do 10000km. W trosce o DPF. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-11-2014, 18:42
|
|
|
aircross napisał/a: | Większość samochodów europejskich ma wymianę oleju (zazwyczaj bardzo podobnego) co 30 tysięcy | A później ludzie płaczą z powodu przekręconej panewki ale przez te 100 tys km zaoszczędzone te około 600zł |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-11-2014, 18:59
|
|
|
antimatter - nie ma się co gorączkować. Masz jakąś tam nie wysiloną benzynkę. Poszukaj 5W30 jak ma być dobrze chroniący to A3/B3/B4. Do tego może być C3 ale nie musi (trochę lepiej dla katalizatora, ale na razie nikomu się nie zapchał). Marka jakaś dobra np. Valvoline, Motul, Millers może też być Mobil byle oryginalny. W sumie wydaje mi się, że np. Elf też jest ok. To wszystko kupujesz 4l byle tylko z poważnego źródła i dajesz podczas przeglądu do wlania.
aircross - oj pojechałeś. Ja bym się tam po prostu bał. |
|
|
|
 |
dariopa
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 39 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 18-11-2014, 22:08
|
|
|
Ja wymieniłem olej po 3500km sam, w serwisie powiedzieli że mogę wymienić nie zaszkodzi , ale muszę przyjechać na 1 przegląd w terminie, na pytanie co z pierwszym przeglądem ujęli to tak jak coś wyskoczy do 1 przeglądu z winy oleju moja wina jak nic nie będzie to ok. dali mi tylko radę abym kupił olej z normą A5/B5 .Kupiłem filtr 15zł olej ELF Evolution 900 SXR 5W30 120zł i wymieniłem. Czytałem na forach że to zbędne ale nie wiadomo co tam wlali i jaki stary. takie oczy zrobiłem jak zobaczyłem olej : czarny jak smoła ,zostawiłem go na 2 godz. i pomału zlałem na dnie cudeńka malutkie, jak ktoś chce zobaczyć to prześlę fotki .Teraz nikt mi nie wciśnie że olej wymienia się na 1 przeglądzie bo tak jest w instrukcji . Jak kto dba tak ma, ja mam spokój wewnętrzny za 135 zł. Na przegląd mogę przyjechać ze swoim olejem byle spełniał normy. Z tego co mi powiedzieli w fabrykach teraz leją oleje o wydłużonych przebiegach stąd te przeglądy po 15, 20tyś km. Na pytanie jaki olej mam w aucie nawet w centrali nie umieli mi powiedzieć co za typ oleju jest wlany w fabryce musieli by wysłać do Japonii zapytanie fajnie nie? Chyba shell AF 5W30. Mnie też chyba na taką gatkę ciśnienie! Pozdrawiam. |
_________________ Nie ma takiej RURY której się nie da wygiąć !! |
|
|
|
 |
mazzi81
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-11-2014, 11:01
|
|
|
dariopa napisał/a: | Ja wymieniłem olej po 3500km sam, w serwisie powiedzieli że mogę wymienić nie zaszkodzi , ale muszę przyjechać na 1 przegląd w terminie, na pytanie co z pierwszym przeglądem ujęli to tak jak coś wyskoczy do 1 przeglądu z winy oleju moja wina jak nic nie będzie to ok. dali mi tylko radę abym kupił olej z normą A5/B5 .Kupiłem filtr 15zł olej ELF Evolution 900 SXR 5W30 120zł i wymieniłem. Czytałem na forach że to zbędne ale nie wiadomo co tam wlali i jaki stary. takie oczy zrobiłem jak zobaczyłem olej : czarny jak smoła ,zostawiłem go na 2 godz. i pomału zlałem na dnie cudeńka malutkie, jak ktoś chce zobaczyć to prześlę fotki .Teraz nikt mi nie wciśnie że olej wymienia się na 1 przeglądzie bo tak jest w instrukcji . Jak kto dba tak ma, ja mam spokój wewnętrzny za 135 zł. Na przegląd mogę przyjechać ze swoim olejem byle spełniał normy. Z tego co mi powiedzieli w fabrykach teraz leją oleje o wydłużonych przebiegach stąd te przeglądy po 15, 20tyś km. Na pytanie jaki olej mam w aucie nawet w centrali nie umieli mi powiedzieć co za typ oleju jest wlany w fabryce musieli by wysłać do Japonii zapytanie fajnie nie? Chyba shell AF 5W30. Mnie też chyba na taką gatkę ciśnienie! Pozdrawiam. |
A gdzie jeździsz na przeglądy ? do Krakowa ? Możesz polecić jakiś serwis ? |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 20-11-2014, 22:08
|
|
|
japończyki mają przegięcie w kwestii częstej wymiany uleju. subaru chyba co 10 tys każe wymieniać olej w benzynie (5-6 razy w serwisie w roku? chore)
vw, skoda przeżywają 200-300 tys km z wymianą co 30tys plus to dlaczego mitsubishi ma nie przeżyć?
przyznam że gdyby mnie w citroenie nie okłamano (dealer zadeklarował wymianę oleju co 25 tys jak w innych citroenach z DPF) to chyba bym nie kupił ASX-a |
|
|
|
 |
|