Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
[I 2.0T] szarpie i jakby słabszy |
Autor |
Wiadomość |
woojas25
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 124 Skąd: libiąż
|
Wysłany: 24-11-2014, 13:19
|
|
|
pozyjemy zobaczymy , zrobilem narazie ok 100 km |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-11-2014, 14:15
|
|
|
Te cewki 5121 na zdjęciach wyglądają jak do outka 2.4, grandisa, itp. Nie wiem jak elektrycznie, ale mechanicznie te do 4G63 mają krótsze fajki, może jakby zamienić fajki to by pasowały. Według tego co ja szukałem to Janmor produkuje model 5122 które są dedykowane do Outlandera i Lancera 2.0.
Akurat zgłębiam ten temat, bo silnik mi nadal drży i na obudowie jednej cewki pojawiła się wypukłość, jakby coś w środku wypalało.
PS widzę że kolega napisał o przekładaniu fajek. |
|
|
|
 |
woojas25
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 124 Skąd: libiąż
|
Wysłany: 24-11-2014, 14:25
|
|
|
smiga na tych cewkach , tylko fajki trzeba przelozyc ze starych, i przykreca sie ja tylko na 1 srube a nie na 2 |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 24-11-2014, 14:26
|
|
|
o! zaczyna sie interesujacy mnie temat- cewki:)
A czy przypadkiem te z Miveca (2.4) nie sa zupelnie inne? obawiam sie, ze sa, mocowanie chyba jest inne nawet. |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-11-2014, 14:48
|
|
|
heer75 napisał/a: | o! zaczyna sie interesujacy mnie temat- cewki:)
A czy przypadkiem te z Miveca (2.4) nie sa zupelnie inne? obawiam sie, ze sa, mocowanie chyba jest inne nawet. | Wyglądają bardzo podobnie, mnie by martwił pewien detal techniczne. W 2.4 jest po jednej cewce na świece, natomiast w 2.0 cewka elektrycznie ma dwa końce, po jednym dla każdej z pary świec. Być może producent cewek jakoś to rozwiązał technicznie.
Jakbym mógł kupić taką cewkę za 100zł w sklepie na miejscu to bym spróbował u siebie, jednak najbliźsi handlowcy oferują po ok 150zł. Mniej więcej w tej cenie można na allegro znaleźć komplet dwóch używanych oryginalnych cewek razem z przewodami (które też warto by wymienić w poszukiwaniu usterki).
U mnie objawy są że trochę szarpie, ale najbardziej uciążliwe są wibracje na obrotach jałowych. |
|
|
|
 |
woojas25
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 124 Skąd: libiąż
|
Wysłany: 24-11-2014, 14:51
|
|
|
te 5121 sa od jakigos colta , lub carismy 1.3 1.6 , i pasują do 2.0t , i działają bez problemu
[ Dodano: 24-11-2014, 21:00 ]
k....mać zaczelo znowu szarpac , to wsadziłem swoje paluchy pod obudowe filtra powietrza macam, a tam opaska luzno goni przeplywka wogole nie przykrecona tylko 1 ledwo zalapana nakkretka, to uchachany ze nan przyczyne bledu przeplywki mysle wyczyszcze ja w srodku,benzyna w sprayu w ruch potem lekko kompresorem przedmuchałem , skrecam wszystko razem podpinam przeplywke pale a tu kupa czek wali po oczach caly czas silnik kreci max do 5 tys , czyli ja do konca zepsułem , chyba ze po podpieciu trzeba jakies adaptacje, lub jakis inny taniec zrobic ?czy wystarczy podpiąć |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-11-2014, 01:17
|
|
|
Z ciekawości zapytam, jaki przebieg? |
_________________
 |
|
|
|
 |
woojas25
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 124 Skąd: libiąż
|
Wysłany: 25-11-2014, 09:17
|
|
|
150 tys org , uwalona przplywka na amen ,caly czas blad p0100 |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-11-2014, 09:47
|
|
|
Filtr powietrza sportowy czy zwykły? Może ktoś wcześniej zaniedbywał wymiany.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
woojas25
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 124 Skąd: libiąż
|
Wysłany: 25-11-2014, 10:20
|
|
|
serwisowany byl filtr pow normalny |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 25-11-2014, 10:55
|
|
|
U mnie też wali CE ostatnio, dzisiaj mam z pawela sptawdzić co to... może być faktycznie przepływka (jakiś czas temu założyłem stożek) |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-11-2014, 12:06
|
|
|
W@sio, Koniecznie daj znać co wyszło, ostatnio tez myślałem nad stożkiem, ale właśnie obawiałem się o przepływke.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-11-2014, 15:50
|
|
|
przepraszam za OT ale daje coś stożek po za dźwiękiem w tym aucie? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 25-11-2014, 21:50
|
|
|
Dostałem dzisiaj te używane cewki z allegro, oczywiście handlarz cwaniak wysłał nie takie ładne jak na zdjęciu. Tylko jedna okazała się sprawna, podmieniłem ją zarówno za tą która wygląda u mnie na podejrzaną jak i za tę która wygląda u mnie za dobrą, ale silnik nadal na niskich obrotach drży jakby coś mu nie pasowało. Moje kolejne punty do sprawdzenia to układ zasilania w paliwo i wtryski, chyba że ma ktoś inny pomysł co można sprawdzić.
Cewki chcę wymienić na nowe, skołowanie tych zamienników z Janmor chyba zajmie mi kilka dni, ale jakoś nie oczekuję sukcesu po tej operacji.
Co do przepływki kolegi to ja bym się upewnił że płyn którym kolega czyścił nie wlał się gdzieś głębiej i nie zdążył odparować. |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 26-11-2014, 11:16
|
|
|
a pod kompa podpinales? wykazal cos?
u mnie jest wypadanie zaplonu, zamienilem juz cewki na inne (ori ale uzywane) i jakas tam poprawa jest ale check dalej sie zapala, na starych cewkach blad sie przenosil po cylidrach (razem z zamieniana cewka) na nowych wypada na pierwszym cylindrze.
Kompresje mam wszedzie taka sama. Mam kabel i jak zapali cie check to go kasuje.
Faktem jest, ze odnalezienie przyczyny to jak szukanie igly..
U mnie silnik teraz nie drzy, wczesniej (przed wymiana cewek) jakby go podcinalo, chodzil chodzil i cyk.. na sekunde podciecie.. i tak caly czas. Teraz juz nie podcina, po drazku biegow nie czuc wogole zadnych drzen.. tylko czasem zamuli i wywali check.
Moglbym wymienic kable WN (ale to conajmniej 200zl a czy bede mial gwarancje rozwiazania problemu?). Ponoc kable WN przewidziane sa na 5lat pracy a potem smietnik. Nie da sie ich w sumie sprawdzic przeciez aby byc felernymi nie musza byc przyjarane czy biale.. a co jesli wiazka gdzies w srodku jest rozwarstwiona?
Powodem moga byc wtryski, zasniedziale styki czy tez jakies lewe powietrze w dolocie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|