Migająca kontrola silnika |
Autor |
Wiadomość |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 21-11-2014, 16:26
|
|
|
Ściągnąłem obudowę od magnesów, jeden się poluzował i tarł o ściankę tworząc opór przy poruszaniu się przepustnicy.
Wiem, że nadużywam Waszej życzliwości, ale nie stać mnie w tym momencie na profesjonalną naprawę, a chyba zbliżam się już ku końcowi.
Pozostało mi odpowiednio przykleić magnes i składać wszystko z powrotem, trzymając kciuki że będzie dobrze.
Moje najważniejsze pytanie, jakiego kleju powinienem użyć? Przyklejać go będę na wzór drugiego, czyli żeby przylegał jak najściślej do "trzepienia" od przepustnicy.
Przetrę delikatnie papierem ściernym może uda mi się lepiej przeczyścić te miejsca. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 23:20
|
|
|
Klej musi być elastyczny, w żadnym wypadku nie klej klejami typu kropelka bo połączenie będzie zbyt sztywne i podczas rozgrzewania się przepustnicy magnes może popękać z powodu innej rozszerzalności cieplnej niż ma podstawa do której jest przyklejony. Podobno dobrym klejem jest klej do połączeń elastycznych firmy UHU, kiedyś kosztował około 50zł. jeśli jednak chcesz mieć to zrobione dobrze i trwale, to oddaj przepustnicę dla Bartka. |
|
|
|
 |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 25-11-2014, 22:26
|
|
|
Witam,
wczoraj z pomocą kolegi dokładnie oczyściliśmy magnes i "trzpień" od przepustnicy. Przykleiliśmy magnes klejem poxipol. Dzisiaj wkręciłem przepustnicę.
Kontrolka znikła, silnik chodzi lepiej niż przed usterką. Obroty są stabilniejsze na 1biegu przestało "pociągać" samochód.
Zrobiłem 50km przejazd, gdzie docisnąłem auto i sprawdziłem jak jedzie. Jest super a i nawet zauważyłem spadek spalania. Narazie jednak ciężko mi oszacować o ile dokładnie.
Dziękuje bardzo, za wskazówki wszystkim, zwłaszcza plecho1.
Łączny koszt naprawy to: klej poxipol 12zł i zestaw filtrów, które wymieniłem:powietrzny i kabinowy +został mi oleju - z przesyłką 70zł.
Bardzo dziękuje
Pozdrawiam
Mateusz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-11-2014, 22:29
|
|
|
Nie ma za co Obyś więcej nie wracał do tematu. |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-01-2015, 17:12
|
|
|
Tak z ciekawości Panowie,
o jakich magnesach piszecie, gdzie sie ona znajdują, będe czyścił przepustnice niedługo i od razu zobacze moje magnesy czy leżą jak trzeba
Pozdrawiam |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 17:36
|
|
|
Chodzi o magnesy mechanizmu poruszającego przepustnicą mowa oczywiście o wersji bez linki gazu. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 08-01-2015, 17:46
|
|
|
Jeżeli Cari działa dobrze, to niema co tam zaglądać ponieważ jest hermetycznie zamknięte, a magnesy są w środku tej puszki metalowej przepustnicy |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-01-2015, 17:51
|
|
|
a gdzie one się znajdują, z checią bym zobaczył moje? mógłbyś prosze na jakimś zdjęciu zaznaczyć? |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 18:57
|
|
|
Przepustnica wiesz gdzie jest wiesz pewnie także gdzie jest umiejscowiona ośka przepustnicy więc magnesy powinny być na jednym końcu tej ośki aby móc poruszać przepustnicą. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:03
|
|
|
Tak pogladowo http://www.volvoforums.or...?t=40767&page=2 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-01-2015, 20:56
|
|
|
a to trzeba dodatkowo rozkręcać silnik krokowy, nie bede sie w to bawił w takim razie... jak pisaliście - nie ma sensu.
Dzieki i pozdrawiam! |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
|