Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
[I 2.0T] szarpie i jakby słabszy
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-11-2014, 11:34   

Ja na kompie nie mam żadnego błędu, niestety nie mam wiedzy żeby ocenić parametry mieszanki z kompa.

heer75 napisał/a:
Powodem moga byc wtryski, zasniedziale styki czy tez jakies lewe powietrze w dolocie.
Lewego powietrza szukałem bez skutku, na próbę "uszczelniłem" wszystkie obwody pneumatyczne za przepływką bez efektu. Jak sam wprowadzę lewe powietrze to silnik drży jeszcze bardziej.
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 26-11-2014, 16:13   

a jeszcze takie pytanko (choc przyznam, ze sam nie sprawdzalem)

czy problemy z szarpaniem/cewki moga byc spowodowane padaniem bezpiecznika?
bo przeciez od cewek jest osobny bezpiecznik, tako rzecze manual, dokladnie bezpiecznik 10A. Moze przyczyna jest wrecz prozaiczna..?
_________________

 
 
 
woojas25 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 124
Skąd: libiąż
Wysłany: 26-11-2014, 20:52   

ja mam na sklepie takie cewki
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-11-2014, 21:45   

heer75 napisał/a:
czy problemy z szarpaniem/cewki moga byc spowodowane padaniem bezpiecznika?
Trudno mnie sobie to wyobrazić, ale okresowe przerwy na zasilaniu mogą powodować takie problemy.
woojas25 napisał/a:
ja mam na sklepie takie cewki
Szkoda że tak późno, jutro będę miał u siebie zamówione na allegro.
 
 
woojas25 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 124
Skąd: libiąż
Wysłany: 28-11-2014, 16:13   

:)opanowani- przeplywka
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 28-11-2014, 19:00   

Kupiłeś używkę, czy nowy?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
woojas25 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 124
Skąd: libiąż
Wysłany: 28-11-2014, 19:05   

nowy 499 nie chciałem ryzykowac , bo na czuja go wymieniałem , kupiłem uzywke za 100pln , i smiga az miło , jest jeszcze jedna na alegro wystawiona , tylko musza byc te same numery , bo gosciu mi przysłał najpierw do carismy , wyglada identycznie , ale sie cyfrą rózni , i nie chodził na nim.
http://allegro.pl/listing...s0-default-1106
ten jest do turbo , przynajmniej ja taki miałem u siebie, jeszcze spalanie mam mniejsze

[ Dodano: 30-11-2014, 14:11 ]
zrobione 300 km jest super nic nie szarpie , chodzi plynnie
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-11-2014, 20:18   

Gratuluję że kolega rozwiązał problem, u mnie wymiana cewek nie zmieniał znacząco działania na wolnych obrotach.
Zrobiłem zapis parametrów silnika przez OBD po wymianie cewki i po skasowaniu ECU i takie wnioski:
- średnie obroty jałowe 770
- temperatura chłodziwa 75*C (czyli normalnie po rozgrzaniu)
- kąt wyprzedzenia zapłonu +10* (ja bym uznał że jest to oczekiwana wartość, po dodaniu gazu skacze do ok +18*)
Nie podoba mi się to że poprawki krótko i długo terminowe dawki paliwa dla bank 1 i 3 są nieco różne. Zakładam że chodzi o cylindry 1 i 3 (4G63 ma sekwencję cylindrów 1-3-4-2, a pary 1-4 i 3-2 pracują na przemian sterowane jedną cewką).
Bank 1:
- short term fuel trim +1.6%
- long term fuel trim -0.8%
Bank 3:
- short term fuel trim -3.1%
- long term fuel trim -4.7%

Z tego co ja rozumiem to poprawki w idealnie działającym silniku powinny być około 0%, co dla "bank 1" mniej więcej się zgadza, ale dla "bank 3" już nie do końca.
Wynik pomiaru działania sondy lambda przed katalizatorem wygląda ok, napięcie skacze od ok 100mV do ok 900mV.

Czy ktoś może zrobić u siebie takie odczyty po OBD żebym mógł porównać działanie silników?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.