Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
jogi_23 
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: ełk
Wysłany: 30-11-2014, 16:44   Problem z odpaleniem

Witam. dzisiaj przytrafiło mi się tak pierwszy raz. Wyjechałem z garażu i zgasiłem silnik, po 10min chciałem go uruchomić i tu zonk słychać tylko tyk tyk tyk tyk jak trzymam zapłon. Rozrusznik wyciągałem i sprawdzałem czy chodzi i było ok więc wkładam próba odpalenia i dalej pyk pyk pyk z rozrusznika chyba. Więc próba odpalenia na krótko prąd na bendyks i odpalił ze strzału. Zgasiłem i parę razy z rzędu odpalił bez problemu kluczykiem. Po paru minutach znów nie chciał odpalić więc na krótko i chodzi. Parę prób i na razie odpala ale nie wiem co będzie jutro. Akumulator ma 6msc i raczej dobry może coś nie łączy ta kostka w stacyjce a może jest jakiś przekaźnik lub coś innego co odpowiada za odpalenie. ma ktoś pomysł co to może być?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 30-11-2014, 16:58   

Sprawdz klemy czasem dobrze nie łączą, oczyścić i dobrze dokręcić :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
jogi_23 
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: ełk
Wysłany: 30-11-2014, 22:35   

raczej to nie klemy. Jest może jakiś przekaźnik na rozrusznik?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2014, 22:39   

Skoro rozrusznik był wyjety to już moznaby go rozebrac i sprawdzić, problem może tkwić np: w zawieszających się szcoztkach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jogi_23 
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: ełk
Wysłany: 01-12-2014, 17:13   

Ale jak by szczotki nie odbijały to też na krótko by nie poszło. Tak myślę że to może być kostka stacyjki. Wie ktoś ile to może kosztować?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-12-2014, 17:45   

Do benzynowej wersji wg amayama koszt to koło 18$
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 01-12-2014, 18:44   

posłuchaj robertdg
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
jogi_23 
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: ełk
Wysłany: 03-12-2014, 14:24   

Już znalazłem przyczynę. Winowajca to akumulator niby ma 8msc a był rozładowany do 37% szukali winy w moim ładowaniu ale pomierzyli i wyszło że z autem ok teraz tylko czekam na werdykt sklepu co do reklamacji. Pierwsze mrozy i padł ale tak się zastanawiam czemu jest dedykowany taki mały 60A.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 03-12-2014, 15:41   

jogi_23 napisał/a:
Pierwsze mrozy i padł ale tak się zastanawiam czemu jest dedykowany taki mały 60A.

Zawsze można założyć większy
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
kamyl42 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 04-12-2014, 20:55   

Witam. Apropo akumulatora bo teraz bede kupowal nowy. Jakie wymiary pasuja do grandisa?
 
 
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 05-12-2014, 17:46   

ja kupiłem Varta blue 60 AH.

wymiary według katalogu ma takie: 232/225/173 (DŁUG/WYS/SZER)

z tego co kojarze toma być troszkę wyższy niż standardowe.

edit: Ty masz diesla, to niewiem czy mocniejszy nie powinien być???
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-12-2014, 20:44   

Do benzyny instrukcja przewiduje 52Ah a do diesla 64Ah.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 05-12-2014, 22:33   

dokładnie według instrukcji dla wersji benzynowej: 75D23L (520CCA/118RC)
co daje nam akumulator 52Ah, choć osobiście poleciłbym wyższy, przynajmniej 60Ah.

w poprzednim aucie miałem motor 2.0 i tam był 55Ah dedykowany z tego co pamiętam.
 
 
kamyl42 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 07-12-2014, 23:35   

W sklepie wedlug katalogu jest 60Ah. Ale kupie chyba wiekszy i z wieksza sila rozruchowa ten stary nie ma takiego kopa przy odpalaniu
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-12-2014, 23:46   

kamyl42 napisał/a:
W sklepie wedlug katalogu jest 60Ah. Ale kupie chyba wiekszy i z wieksza sila rozruchowa ten stary nie ma takiego kopa przy odpalaniu

Nie przesadzaj zbytnio. Skoro wg instrukcji ma być 52 Ah, to IMHO nie powinieneś raczej zakładać większego, niż 60 Ah, góra 64Ah. Wbrew pozorom instalacja elektryczna od alternatora zacząwszy jest dokładnie policzona, i jeśli założysz akumulator o zbyt dużej pojemności, będzie on permanentnie niedoładowany. No chyba, że codziennie robisz trasy po 80-100 lub więcej km, i to trasy non-stop, nie jazda miejska. Albo będziesz doładowywał co jakiś czas prostownikiem.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.