Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY2A 1.5] No i ja też założyłem gaz
Autor Wiadomość
endriu121188 
Forumowicz

Auto: Lancer X Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2014, 06:53   

24 tysiące km zrobione na LPG, 2 serwisy za mną.

-Wymiana świec zapłonowych i uszczelnienie dekla zaworowego- padło uszczelnienie świec zapłonowych, gubił iskrę
-Po naprawie dekla okazało się, że nadal szarpie- akumulator był 3 lata starszy od Miśka, napięcie skakało przez co STAG nie mógł się ogarnąć z zimnym silnikiem

-Po wymianie aku i zrobieniu dekla silnik przyzwoicie pracuje, zużywa mniej gazu i nie szarpie
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-12-2014, 07:48   

Oczywiście spalanie LPG około 20% więcej niż benzyny? Bo jeśli mniej, to grozi to ubogą mieszanką i może spowodować uszkodzenie głowicy.
 
 
endriu121188 
Forumowicz

Auto: Lancer X Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2014, 07:49   

Byłbym skłonny powiedzieć, że nawet 25%.
Nie oszczędzam na jakimś zubożaniu mieszanki, żeby jeździć jak najtaniej i zajeździć silnik.
Wg sondy wsadzonej w tłumik spaliny są w "widełkach" optymalnej dawki. (Sonda fabryczna jeszcze pokazuje to samo co zewnętrzna- ciekawe jak długo)
Po trasie na Wisłostradzie z podpiętym kompem serwisant zmienił dawkę na średnich na "-" i na obrotach wysokich na "+". Teraz jeździ naprawdę przyzwoicie.
_________________

 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-12-2014, 11:18   

Andrzej, ile Tobie bierze tego gazu i w jakich cyklach?
 
 
endriu121188 
Forumowicz

Auto: Lancer X Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2015, 16:51   

Przebieg 78.000km

Wymiana listwy wtryskowej z Hana na Barracudy.
Przez brudne wtryskiwacze silnik w zakresie 1700-2700obr/min strasznie szarpał. Filtry przy każdej wymianie oglądałem razem z gazownikiem i były oceniane na "ok".
Nigdy nie zajeżdżam na nieznane stacje. Jak brakuje gazu, to po to jest ponad pół baku benzyny, żeby dojechać do stacji godnej zaufania.
Silnik na benzynie chodził idealnie, tylko na gazie miałem problem.
Oczywiście było pełno pomysłów " Luzy zaworowe, brudna przepustnica, filtr powietrza, świece, cewka zapłonowa"
Zwiedziłem 4 warsztaty LPG, byli to "Eksperci" którzy zakładają instalację, wymieniają filtry i i nic więcej nie potrafią.
Każdy z nich zrzucał winę na stan techniczny silnika.
Nie chcę robić reklamy, ale dopiero TA firma wzięła się za mitsu jak sztuka tego wymaga.

-Sprawdzili cewki i świece
-Zamieniali cewki miejscami- bez efektu. Cały czas wychodziło wypadanie zapłonów 1 i 3 cylinder.
-Sprawdzili pełną elektrykę instalacji LPG, poprawili masy i luty (widać było utlenienia na lutach wiązek, a co za tym idzie mogło być przyczyną zaburzenia pracy instalacji gazowej)
-W końcu zdjęli wtryskiwacze i wyszła usterka na jaw

Nowe wtryskiwacze, programowanie mapy od nowa i autko chodzi jak należy
_________________

 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-11-2015, 08:56   

Też się przymierzam do montażu gazu. Za namowa gazownika prawdopodobnie będzie do BRC Seguent 24.11 lub 32. Bez lubryfikacji, ale z dotryskiem paliwa. Miło słyszeć, że nie ma problemów z pracą silnika, skoro 4A91 figuruje na "liście Prinsa" i nie sprawa problemów, to pewnie mój 4A92 też nie będzie się specjalnie buntował.
Silniki Hondy K20 też są na tej liście, a znam 3 egzemplarze pracujące na gazie bez najmniejszych problemów.
 
 
endriu121188 
Forumowicz

Auto: Lancer X Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2015, 14:14   

Nie wierzę w tą listę. Dobry mechanik po konstrukcji silnika (głowicy) i innych wrażliwych elementów określi, czy gaz nie wyrządzi szkód. No i przede wszystkim serwis gazu, świece, zawory, kontrola cewek
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.