Piszczący pasek przy odpalaniu |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 10-05-2011, 20:08 Piszczący pasek przy odpalaniu
|
|
|
witam
Tak jak w temacie gdy colt nie jest odpalany przez wiele godzin
po odpaleniu słychać pisk przez ok 2 sekundy i potem jest ok.
Dzieje się to jak jest zimno rano , chociaż ostatnio nawet jak jest ciepło,
wygląda na to że jak wcisnę sprzęgło przy odpalaniu to pisku nie ma .
Pasek od klimy i drugi pasek alternator -pompa wody są dość mocno naciągnięte . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-05-2011, 21:48
|
|
|
Możliwe że kończy ci się już akumulator, spadła jego pojemność. Przy odpalaniu praktycznie się wyczerpuje przez co na początku alternator stawia bardzo duży opór ładując dużym prądem i stąd ten pisk. Możesz też mieć już wytarte kółko alternatora i też pasek będzie się ślizgał puki się nie rozgrzeje i nie złapie przyczepności. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 10-05-2011, 22:00
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Pasek od klimy i drugi pasek alternator -pompa wody są dość mocno naciągnięte . | alternator, pompa wspomagania jak już jak pasek jest zużyty to nawet przy prawidłowym napięciu potrafi zaśpiewać. jak nie zmieniałeś pasków to warto to zrobić, koszt nieduzy (za 2 ok 50 pln) |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2011, 11:33
|
|
|
Ja obstawiam jednak naciąg paska alternatora. Miałem ten sam problem i również twierdziłem, że mam "dość mocno naciągnięte". Zauważ, że ten pasek jest dość krótki więc na takiej małej odległości między kołami pasowymi pasek "prawie" w ogóle się nie powinien uginać. U mnie dociągnąłem pasek o dosłownie dwa obroty i przestało piszczeć więc proponuję zrobić to samo. Operacja zajmuje kilka minut. Luzujesz tą kontrę (taka śruba dociskająca w poprzek tej szyny do której przymocowany jest alternator), i kręcisz tą śrubą na końcu tej szyny aby zwiększyć naciąg. Dociągasz kontrę i wsio. Klucz chyba 10tka. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 11-05-2011, 18:25
|
|
|
Podciągnołem trochę zobaczymy.... |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 11-05-2011, 18:33
|
|
|
jeśli wewnętrzna strona paska będzie błyszcząca i twarda to naciąganie paska wiele nie pomoże
a łożyska w alternatorze powiedzą pa pa bardzo szybko,policz sobie jaki koszt paska a jaki łożysk. |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-05-2011, 04:44
|
|
|
Dokladnie, pasek czesc eksploatacyjna i smiesznie tania, o ile nie jest bardzo luzny to nie bawic sie w dociaganie tylko odrazu wymienic. (Tymbardziej ze Colt nie posiada dolnej oslony i pasek sie syfi od dolu przyspieszajac swoje zuzycie) |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 13-05-2011, 09:17
|
|
|
Po naciągnięciu już nie piszczy ale faktycznie lepiej wymienić tylko
nie wiem jak ściągnąć pasek od klimy który jest po zewnętrznej stronie głównego
koła napędowego a od alternatora od wewnątrz i tak łatwo go nie ściągnę bo pasek od klimy będzie blokować . |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-05-2011, 14:39
|
|
|
Najlepiej zmien zmien odrazu oba, bo tak jak napisales to jest jedna robota... pasek od klimy tez ma swoj napinacz ale jest schowany bodajze pod pompa wspomagania, jak przyjzysz sie to napewno znajdziesz |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 13-05-2011, 16:13
|
|
|
No sprawdzę ale ten pasek klimy widziałem że nachodzi tylko na koło główne -klima-wspomaganie chyba że któryś z tych elementów się reguluje odsuwa .
W przypadku paska od alternatora i (chyba) pompy wody napina się na alternatorze....
Ten pasek jest matowy nie jest wyślizgany i na początku śrubą regulacji (po odkręceniu blokującej) był za mało ściągnięty bo po jednym czy dwóch obrotach można już było ją ręką odkręcać .
Ale i tak nie zaszkodzi wymienić, najlepiej obydwa .
Także dwóch rzeczy nie wiem :
1 poluzowanie paska klimy .
2 paski naciąga sie na wyczucie tak żeby wyraźnie się uginał jak na niego dość mocno nacisnę czy jakoś bardziej precyzyjnie da się to określić ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-05-2011, 20:14
|
|
|
krzysieg napisał/a: | paski naciąga sie na wyczucie tak żeby wyraźnie się uginał jak na niego dość mocno nacisnę czy jakoś bardziej precyzyjnie da się to określić ? | Odpowiednio naciagnięty pasek nie daję się więcej ugiąć niż 1 cm na najdłuższym odcinku. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 13-05-2011, 20:55
|
|
|
Naciąg paska klima wspomaganie jest chyba pod pompą wspomagania z tyłu za wentylatorem pozioma długa sruba.
[ Dodano: 09-07-2011, 11:35 ]
Obydwa paski mam wymienione .
Pasek od kimy i pompy wspomagania ma z przodu poziomą śrubę do naciągania ,
najpierw trzeba poluzować 3 śruby blokujące - 2 śruby są pod kołem pasowym a trzecia jest po drugiej stronie pompy u góry . |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 29-12-2014, 15:52
|
|
|
krzysieg, po zmianie paska pomoglo ?
czy tez po naciagnieciu byl efekt juz ? |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 31-12-2014, 16:29
|
|
|
MarcinZ napisał/a: | krzysieg, po zmianie paska pomoglo ?
czy tez po naciagnieciu byl efekt juz ? |
Tak po zmianie paska pomogło od razu .
Te colty mają średnio po 200k km przebiegu ( wyślizgane koło alternatora) , powierzchnia styku pasek-koło alternatora nie jest duża więc są duże wymagania co do jakości i stanu paska alternatora .
Po naciągnięciu za jakiś czas może się rozciągnąć i trzeba znowu naciągnąć kierując się zasadą jak wyżej Hugo napisał 1 cm luzu , jeśli przy tym luzie piszczy pasek do wyrzucenia .
Oba paski wymieniłem na Gates , godne polecenia . |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-12-2014, 22:40
|
|
|
Jeżeli jednak nie umiemy naciągnąć paska, a wizualnie jest wszystko ok to można zastosować spray do pasków.
Większość producentów ma spray-e do "piszczących pasków".
Ja polecam Wurth V Belt Spray.
fakt faktem koszt puszki to koszt paska z wymianą (prawie ), ale działa natychmiast |
|
|
|
 |
|