Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczący pasek przy odpalaniu
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 10-05-2011, 20:08   Piszczący pasek przy odpalaniu

witam

Tak jak w temacie gdy colt nie jest odpalany przez wiele godzin
po odpaleniu słychać pisk przez ok 2 sekundy i potem jest ok.
Dzieje się to jak jest zimno rano , chociaż ostatnio nawet jak jest ciepło,
wygląda na to że jak wcisnę sprzęgło przy odpalaniu to pisku nie ma .
Pasek od klimy i drugi pasek alternator -pompa wody są dość mocno naciągnięte .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-05-2011, 21:48   

Możliwe że kończy ci się już akumulator, spadła jego pojemność. Przy odpalaniu praktycznie się wyczerpuje przez co na początku alternator stawia bardzo duży opór ładując dużym prądem i stąd ten pisk. Możesz też mieć już wytarte kółko alternatora i też pasek będzie się ślizgał puki się nie rozgrzeje i nie złapie przyczepności.
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 10-05-2011, 22:00   

krzysieg napisał/a:
Pasek od klimy i drugi pasek alternator -pompa wody są dość mocno naciągnięte .
alternator, pompa wspomagania jak już :wink: jak pasek jest zużyty to nawet przy prawidłowym napięciu potrafi zaśpiewać. jak nie zmieniałeś pasków to warto to zrobić, koszt nieduzy (za 2 ok 50 pln)
_________________
CA0
Galant II
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2011, 11:33   

Ja obstawiam jednak naciąg paska alternatora. Miałem ten sam problem i również twierdziłem, że mam "dość mocno naciągnięte". Zauważ, że ten pasek jest dość krótki więc na takiej małej odległości między kołami pasowymi pasek "prawie" w ogóle się nie powinien uginać. U mnie dociągnąłem pasek o dosłownie dwa obroty i przestało piszczeć więc proponuję zrobić to samo. Operacja zajmuje kilka minut. Luzujesz tą kontrę (taka śruba dociskająca w poprzek tej szyny do której przymocowany jest alternator), i kręcisz tą śrubą na końcu tej szyny aby zwiększyć naciąg. Dociągasz kontrę i wsio. Klucz chyba 10tka.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 11-05-2011, 18:25   

Podciągnołem trochę zobaczymy....
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 11-05-2011, 18:33   

jeśli wewnętrzna strona paska będzie błyszcząca i twarda to naciąganie paska wiele nie pomoże
a łożyska w alternatorze powiedzą pa pa bardzo szybko,policz sobie jaki koszt paska a jaki łożysk.
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-05-2011, 04:44   

Dokladnie, pasek czesc eksploatacyjna i smiesznie tania, o ile nie jest bardzo luzny to nie bawic sie w dociaganie tylko odrazu wymienic. (Tymbardziej ze Colt nie posiada dolnej oslony i pasek sie syfi od dolu przyspieszajac swoje zuzycie)
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 13-05-2011, 09:17   

Po naciągnięciu już nie piszczy ale faktycznie lepiej wymienić tylko
nie wiem jak ściągnąć pasek od klimy który jest po zewnętrznej stronie głównego
koła napędowego a od alternatora od wewnątrz i tak łatwo go nie ściągnę bo pasek od klimy będzie blokować .
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-05-2011, 14:39   

Najlepiej zmien zmien odrazu oba, bo tak jak napisales to jest jedna robota... pasek od klimy tez ma swoj napinacz ale jest schowany bodajze pod pompa wspomagania, jak przyjzysz sie to napewno znajdziesz
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 13-05-2011, 16:13   

No sprawdzę ale ten pasek klimy widziałem że nachodzi tylko na koło główne -klima-wspomaganie chyba że któryś z tych elementów się reguluje odsuwa .
W przypadku paska od alternatora i (chyba) pompy wody napina się na alternatorze....

Ten pasek jest matowy nie jest wyślizgany i na początku śrubą regulacji (po odkręceniu blokującej) był za mało ściągnięty bo po jednym czy dwóch obrotach można już było ją ręką odkręcać .
Ale i tak nie zaszkodzi wymienić, najlepiej obydwa .

Także dwóch rzeczy nie wiem :
1 poluzowanie paska klimy .

2 paski naciąga sie na wyczucie tak żeby wyraźnie się uginał jak na niego dość mocno nacisnę czy jakoś bardziej precyzyjnie da się to określić :) ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-05-2011, 20:14   

krzysieg napisał/a:
paski naciąga sie na wyczucie tak żeby wyraźnie się uginał jak na niego dość mocno nacisnę czy jakoś bardziej precyzyjnie da się to określić ?
Odpowiednio naciagnięty pasek nie daję się więcej ugiąć niż 1 cm na najdłuższym odcinku.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 13-05-2011, 20:55   

Naciąg paska klima wspomaganie jest chyba pod pompą wspomagania z tyłu za wentylatorem pozioma długa sruba.

[ Dodano: 09-07-2011, 11:35 ]
Obydwa paski mam wymienione .
Pasek od kimy i pompy wspomagania ma z przodu poziomą śrubę do naciągania ,
najpierw trzeba poluzować 3 śruby blokujące - 2 śruby są pod kołem pasowym a trzecia jest po drugiej stronie pompy u góry .
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 29-12-2014, 15:52   

krzysieg, po zmianie paska pomoglo ?
czy tez po naciagnieciu byl efekt juz ?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 31-12-2014, 16:29   

MarcinZ napisał/a:
krzysieg, po zmianie paska pomoglo ?
czy tez po naciagnieciu byl efekt juz ?


Tak po zmianie paska pomogło od razu .
Te colty mają średnio po 200k km przebiegu ( wyślizgane koło alternatora) , powierzchnia styku pasek-koło alternatora nie jest duża więc są duże wymagania co do jakości i stanu paska alternatora .
Po naciągnięciu za jakiś czas może się rozciągnąć i trzeba znowu naciągnąć kierując się zasadą jak wyżej Hugo napisał 1 cm luzu , jeśli przy tym luzie piszczy pasek do wyrzucenia .
Oba paski wymieniłem na Gates , godne polecenia :) .
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 31-12-2014, 22:40   

Jeżeli jednak nie umiemy naciągnąć paska, a wizualnie jest wszystko ok to można zastosować spray do pasków.
Większość producentów ma spray-e do "piszczących pasków".
Ja polecam Wurth V Belt Spray.
fakt faktem koszt puszki to koszt paska z wymianą (prawie :wink: ), ale działa natychmiast :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.