Przesunięty przez: Hubeeert 07-04-2006, 13:57 |
[Carisma] FAQ filtr przeciwpyłkowy i wszystko o nim |
Autor |
Wiadomość |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-12-2009, 18:20
|
|
|
robertdg napisał/a: | otwierasz schowek i po lewej stronie masz jego bolec oporowy/ograniczajacy jego otwieranie, |
Poprawka. Mówie o tym co jest u nas, taki bolec oporowy jest po jednej i drugiej stronie. Schowek otwierasz do oporu i naginasz lekko ścianki, żeby się przekżywił, wyciągasz jednego bolca, drugi wyjdzie praktycznie sam. Tylko delikatnie z naginaniem
robertdg napisał/a: | bo te srubki potrafia byc mocno przykrecone, |
Mogą ale nie muszą zwykły "krzyżak" powinien wystarczyć, jak odkręcisz śrubki to te plastiki mają jeszcze takie jak by chaczyki, zdejmujesz z nich podnosząc schowek delikatnie do góry. Bez pośpiechu chwila moment i zrobione |
|
|
|
 |
JaGogol
Nowy Forumowicz JaGogol
Auto: Cari 2002 1.9 DI-D R9Q2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-03-2010, 09:24 Prosta wymiana filtra pyłkowego
|
|
|
A ja wymieniłem filtr bez użycia śrubokręta wg instrukcji ze strony FILTRONa:
http://www.filtron.pl/pl/...OC=115#idn22390
Przy niektórych filtrach jest instrukcja wymiany:
http://www.filtron.pl/kat...je/1180k-2x.pdf
Po wyjęciu filtrów (pojedynczo - po to jest podwójny aby tak można było zrobić) napsikałem tam do pełna pianki do odgrzybiania, zasłoniłem szczelinę po filtrze i lekko na chwilę puściłem wentylację. Po 15 minutach zaleca się uruchomić silnik i przez 15 minut jechać na max temperaturze z klimą. Jak się ma dobry odgrzybiacz to po tej operacji leci pachnące powietrze. |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 02-07-2010, 14:34
|
|
|
hej
A ja mam inne pytanie
Mam Cari końcówka 99 roku, klima manualna, filtra nie było, ale w ASO mi wycieli miejsce i wsadzili filtry.
Teraz po roku, kupiłem filtry z węglem aktywnym, i zabrałem się za wymianę, ale....
Zobaczyłem że syf zebrał się na filtrach od strony drzwi pasażera, a nowe filtry filtry wchodzą tylko tak, że na filtrze jest wskaźnik że powietrze powinno przelatywać od strony kierowcy do pasażera.
Odwrotnie filtra nie mogę wsadzić bo na górze jest taka listewka, która nie wchodzi w plastik.
Trochę chyba zamotałem.
Ogólnie pytanie jest takie: czy poprawić po ASO i wyciąć jeszcze na górze kawałek plastiku, aby filtr wszedł odwrotnie, czy mogę zostawić tak jak opisałem?
Pozdrawiam |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-07-2010, 16:11
|
|
|
Filtr jak widzisz działa w jednym kierunku. Poprawić po ASO, skoro to tylko wycięcie małego kawałka plastiku i nie zawracać sobie głowy.
pozdrawiam |
_________________ kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif |
|
|
|
 |
Cargo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 99 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 06-07-2010, 17:51
|
|
|
Z tego co się orientuję to po liftingu (czyli od 99 roku) filtr kabinowy jest wymienny i zrobiony jest z papieru. Elektrostatyczny był w Carismach przed liftingiem. Natomiast gdzie on się dokładnie znajduje to już Ci nie powiem bo sam nie wymieniałem tylko zlecałem w warsztacie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-07-2010, 09:34
|
|
|
http://www.mann-hummel.co...au/HBvkRiQG.pdf
Dla klimatronica. Powyżej jest instrukcja jak zdemontować schowek itd. jak już zdemontujecie to reszta się sporo różni. Trzeba odpiąć 2 wtyczki odkręcić 5 nakrętek i wysunąć filtr elektrostatyczny. Wyjąć ramkę z filtrem wysokonapięciowym (87244) i dokładnie go umyć wodą z płynem do naczyń, ale delikatnie, żeby nie zniszczyć izolacji (żadnego szorowania). Przy odgrzybianiu klimy psikamy na parownik i wkładamy filtr Z powrotem podłączając kable do opornicy sterującej wentylatorem. Jeżeli filtr wstępny (87229) jest uszkodzony, można go zrobić z siatki do kratek wentylacyjnych. Niestety zdjęć nie mam poniżej to co znalazłem:
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
arkanz
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI AUTO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 8 Skąd: opole
|
Wysłany: 19-11-2010, 13:41
|
|
|
Wielkie dzięki, trochę siły trzeba było włożyć, ale nic nie pękło ani nie odpadło wszystko się udało dobrze zrobić. Poniżej zamieszczam kilka fotek z wymiany tego filtra.
ściągnięty plastik po lewej stronie i po prawej, metalowa listwa odkręcona z prawej strony:
http://www.fotosik.pl/pok...56d6980f5b.html
dwa filtry wyciągnięte, później wyczyściłem ten syf jaki został w środku. Nowe filtry na miejsce starych dałem, złożyłem wszystko tak jak było i o dziwo wszystko działa oraz nic z plastików nie skrzypi ani nic nie zostało połamane
filtry PP były w takim stanie...
teraz czuję że wieje naprawdę świeże powietrze, chociaż przed wymiana ani mi szyby nie parowały jakoś tak bardzo ani nic nie śmierdziało.
jak myślicie ile te filtry miały lat? auto mam od pól roku i ich nie wymianem wcześniej... |
Ostatnio zmieniony przez glina 18-03-2014, 09:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
buli2704
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 20-11-2010, 19:45
|
|
|
W środę udało mi się w końcu znaleźć trochę czasu i w końcu zabrałem się za czyszczenie klimy. Dzięki Waszym poradom nie było to takie trudne . Oczywiście różnicę od razu widać. Szyby nie parują no i pachnie lasem Jeszcze raz wielkie dzięki. Później wkleję fotki tego co znalazłem w klimie, a było tego trochę
Ps. wie ktoś może gdzie DOKŁADNIE znajduje się brzęczyk (sygnalizator) zapalonych świateł, albo czy ma ktoś może fotki jak to ustojstwo wygląda? Mniej więcej wiem gdzie się znajduje, a mimo to nie mogę go namierzyć.Z góry dzięki. Buli.
Fotka (lepiej późno niż wcale )
 |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez buli2704 16-01-2011, 12:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Petros
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 19 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 31-03-2011, 10:25
|
|
|
Koledzy odgrzewam temat, ponieważ wiosna na całego i lada chwila klima pójdzie w ruch.
Chciałem wyczyścić ustrojstwo, przeczytałem cały wątek i mam kilka pytań.
Mam klimatronic w Cari z 98' 1,8 GDI wersja LS. Czy ktoś mógłby stwierdzić po załączonym poniżej zdjęciu czy jest tam filtr kabinowy papierowy czy (wszystkie znaki na to wskazują ) elektrostatyczny? Jedni piszą że mają papierowy inni że montowali a jakoś nie mogę dojść gdzie ten filtr papierowy miałby się znajdować.
Zakładając że filtr jest elektrostatyczny, po jego wybebeszeniu (korzystam ze zdjęcia kolegi wichura1 poniżej) czy mam napsikać środkiem grzybobójczym w tą przestrzeń do środka jak pokazuje czerwona strzałka aby odkazić parownik czy muszę odpinać dolną pokrywę parownika jak na zdjęciu powyższym zaznaczone żółtym prostokątem?? Ile tego środka ewentualnie władować na ten parownik??
Ostatnie pytanko jaki płyn polecacie do odgrzybiania ?? Coś wcześniej czytałem o produkcie Wurtha ale post już stary i może jest coś lepszego teraz.
Z góry dzięki za podpowiedzi. |
_________________ 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
dominlife
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: World Wide
|
Wysłany: 26-05-2011, 16:32
|
|
|
jako ze nie mam zadnego filtra w swojej klimie zapiankowalem calą chlodnicze srodkiem o nazwie "plak". troche sie rozpreza, wiec psikalem tak az mi wyciekala. poczekalem chwile, wlaczylem nawiew na maksa na krotka chwile, wylaczylem zostawilem auto na noc. elekonika jest po prawo, miedzy nia a chlodniczka wasz filtr elektrostatyczny. jezeli psikniecie z umiarem, tak zeby nie zalac elektroniki to nic sie nie stanie. z drugiej strony zalana elektonika tez nie musi sie popsuc. wiadrami nikt niczego chyba tam nie wlewa. chlodniczka sie nie powinna rozpuscic. ewentualnie sprawdzcie czy wasz srodek nie zawiera kwasu lub sody kaustyczej. czyli jezeli nie sypiecie tam "kreta" nic sie nie stanie.
slowem mozna psikac smialo. ewentualnie podlacz filtr elektrostatyczny np dzien pozniej. jak bedzie odlaczony dzien czy dwa nic sie nie stanie. |
|
|
|
 |
krzywoj1975
Nowy Forumowicz
Auto: carisma gdi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-10-2014, 23:46
|
|
|
witam
chce w moim "MIŚKU" wymienić filtr kabinowy - przeczytałem wszystkie wątki jest jedno ale w pierwszych postach gdzie powinny być zdjęcia już ich nie ma
prośba czy może ktoś odgrzać temat jak wymienia się filtry - lub myje w carismie 1,8 gdi z 1997 klimatronik
z góry dziękuje za pomoc
Krzysiek |
|
|
|
 |
piwomojepaliwo
Forumowicz
Auto: Cari GDI1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 34 Skąd: Gorzow wlkp.
|
Wysłany: 25-10-2014, 16:02
|
|
|
Opis stworzyłem dla aut z Climatronic (w pełni automatyczna klimatyzacja).
Moje auto to Carisma z 1997r. 1.8 GDI sedan.
Demontaż:
Otworzyć schowek, jak w instrukcjach powyżej - zrobić tak, aby wypiąć bolce w bokach aby był dostęp do śrub, tych na zdjęciu poniżej - pod jedną z nich jest przewód - trzeba o nim pamiętać przy montażu na koniec.
Następnie śrubka pod kratką nawiewu:
Potem podważamy kratkę i wyjmujemy. Pod nią są kolejne dwie (na klucz rozmiaru 9 oraz na zwykła śrubka na krzyżaka:
Potem dwie śrubki co trzymają osłone nad nogami:
Następnie jedna na samym końcu, tuż obok konsoli środkowej:
Przy tym zdjęciu uwaga!
Ten pręt metalowy udginamy, najlepiej opuścić go w dół, nie idzie zbyt łatwo.
Ów urządzenie z zółtymi napisamy nie demontuje się. Nie ma co go odkręcać.
Trzeba odpiąć dwie kostki, jedna przy tym zółtym urządzeniu (biała na dole wyjście), druga jest niżej taka czarna widać również na fotce poniżej).
Potem odkręcamy te czarne małe śrubki dookoła jasnego plastiku. Trzy widać ładnie na zdjęciu, są jeszcze dwie.
Wtedy dość opornie ale podnosząc lekko góra-dół wyjmujemy cały ten plastik jasny.
Tam w środku jest filtr. Filtr nie jest wymienny z autem z climatronic. Wyjmuje się go i myje. Ja potraktowałem również środkiem na grzyby i pleśń. Filtr przeciwpyłkowy działa tutaj w połączeniu z urządzeniem elektrycznym. Pierwszy raz coś takiego widzę.
W środku tego co wyjęliśmy widać tak w koło zwiniętą metalową dużą okrągłą siatkę. On sama jest wyjmowalna - ma zatrzaski u góry. Tylko tą siatkę myjemy. Suszymy porządnie i wtedy dopiero instalujemy spowrotem. Dobrze się suszy suszarką bo element jest przewiewny.
Powtórzę jeszcze raz - z climatronic nie kupujemy filtra.
Piszę to dla potomnych bo ja o tym nie wiedziałem.
Ponowny montaż w odwrotny sposób. |
|
|
|
 |
masakra
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1.8 GLS 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 1 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 19-11-2014, 22:34
|
|
|
Po wyciągnięciu tej obudowy z tą okrągłą siatką, po lewej stronie widać też jakis filtr, ale jego chyba sie nie zdejmuje??? A jak tak to jak to zrobić? |
|
|
|
 |
piwomojepaliwo
Forumowicz
Auto: Cari GDI1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 34 Skąd: Gorzow wlkp.
|
Wysłany: 08-01-2015, 17:49
|
|
|
Chyba się nie zdjemuje. Ja tylko tą siatkę wyciągałem i myłem. |
_________________
Mój Miśkowaty |
|
|
|
 |
|