Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
07-04-2006, 13:57
[Carisma] FAQ filtr przeciwpyłkowy i wszystko o nim
Autor Wiadomość
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-12-2009, 18:20   

robertdg napisał/a:
otwierasz schowek i po lewej stronie masz jego bolec oporowy/ograniczajacy jego otwieranie,


Poprawka. Mówie o tym co jest u nas, taki bolec oporowy jest po jednej i drugiej stronie. Schowek otwierasz do oporu i naginasz lekko ścianki, żeby się przekżywił, wyciągasz jednego bolca, drugi wyjdzie praktycznie sam. Tylko delikatnie z naginaniem ;)

robertdg napisał/a:
bo te srubki potrafia byc mocno przykrecone,


Mogą ale nie muszą :) zwykły "krzyżak" powinien wystarczyć, jak odkręcisz śrubki to te plastiki mają jeszcze takie jak by chaczyki, zdejmujesz z nich podnosząc schowek delikatnie do góry. Bez pośpiechu chwila moment i zrobione :)
 
 
 
JaGogol 
Nowy Forumowicz
JaGogol

Auto: Cari 2002 1.9 DI-D R9Q2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 4
Skąd: Opole
Wysłany: 05-03-2010, 09:24   Prosta wymiana filtra pyłkowego

A ja wymieniłem filtr bez użycia śrubokręta wg instrukcji ze strony FILTRONa:

http://www.filtron.pl/pl/...OC=115#idn22390

Przy niektórych filtrach jest instrukcja wymiany:
http://www.filtron.pl/kat...je/1180k-2x.pdf

Po wyjęciu filtrów (pojedynczo - po to jest podwójny aby tak można było zrobić) napsikałem tam do pełna pianki do odgrzybiania, zasłoniłem szczelinę po filtrze i lekko na chwilę puściłem wentylację. Po 15 minutach zaleca się uruchomić silnik i przez 15 minut jechać na max temperaturze z klimą. Jak się ma dobry odgrzybiacz to po tej operacji leci pachnące powietrze.
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 02-07-2010, 14:34   

hej
A ja mam inne pytanie
Mam Cari końcówka 99 roku, klima manualna, filtra nie było, ale w ASO mi wycieli miejsce i wsadzili filtry.
Teraz po roku, kupiłem filtry z węglem aktywnym, i zabrałem się za wymianę, ale....

Zobaczyłem że syf zebrał się na filtrach od strony drzwi pasażera, a nowe filtry filtry wchodzą tylko tak, że na filtrze jest wskaźnik że powietrze powinno przelatywać od strony kierowcy do pasażera.
Odwrotnie filtra nie mogę wsadzić bo na górze jest taka listewka, która nie wchodzi w plastik.

Trochę chyba zamotałem.

Ogólnie pytanie jest takie: czy poprawić po ASO i wyciąć jeszcze na górze kawałek plastiku, aby filtr wszedł odwrotnie, czy mogę zostawić tak jak opisałem?

Pozdrawiam
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-07-2010, 16:11   

Filtr jak widzisz działa w jednym kierunku. Poprawić po ASO, skoro to tylko wycięcie małego kawałka plastiku i nie zawracać sobie głowy.
pozdrawiam
_________________
kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 
 
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 03-07-2010, 23:26   

Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu wiec postanowiłem wyczyścić klimę . Tylko nie wiem czy dobrze to zrobiłem . Zamieszczę zdjęcie

http://img208.imageshack.us/i/dsc00097ri.jpg/

Wyczyściłem jak się dało .

Teraz moje pytanie czy odgrzybiać klimę czy muszę cała rozebrać ...?
_________________
Zobacz historie mojego miśka
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 06-07-2010, 17:51   

Z tego co się orientuję to po liftingu (czyli od 99 roku) filtr kabinowy jest wymienny i zrobiony jest z papieru. Elektrostatyczny był w Carismach przed liftingiem. Natomiast gdzie on się dokładnie znajduje to już Ci nie powiem bo sam nie wymieniałem tylko zlecałem w warsztacie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-07-2010, 09:34   

http://www.mann-hummel.co...au/HBvkRiQG.pdf

Dla klimatronica. Powyżej jest instrukcja jak zdemontować schowek itd. jak już zdemontujecie to reszta się sporo różni. Trzeba odpiąć 2 wtyczki odkręcić 5 nakrętek i wysunąć filtr elektrostatyczny. Wyjąć ramkę z filtrem wysokonapięciowym (87244) i dokładnie go umyć wodą z płynem do naczyń, ale delikatnie, żeby nie zniszczyć izolacji (żadnego szorowania). Przy odgrzybianiu klimy psikamy na parownik i wkładamy filtr Z powrotem podłączając kable do opornicy sterującej wentylatorem. Jeżeli filtr wstępny (87229) jest uszkodzony, można go zrobić z siatki do kratek wentylacyjnych. Niestety zdjęć nie mam poniżej to co znalazłem:



_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
arkanz 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI AUTO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 8
Skąd: opole
Wysłany: 19-11-2010, 13:41   

Wielkie dzięki, trochę siły trzeba było włożyć, ale nic nie pękło ani nie odpadło :) wszystko się udało dobrze zrobić. Poniżej zamieszczam kilka fotek z wymiany tego filtra.

ściągnięty plastik po lewej stronie i po prawej, metalowa listwa odkręcona z prawej strony:
http://www.fotosik.pl/pok...56d6980f5b.html



dwa filtry wyciągnięte, później wyczyściłem ten syf jaki został w środku. Nowe filtry na miejsce starych dałem, złożyłem wszystko tak jak było i o dziwo wszystko działa oraz nic z plastików nie skrzypi ani nic nie zostało połamane :)



filtry PP były w takim stanie...



teraz czuję że wieje naprawdę świeże powietrze, chociaż przed wymiana ani mi szyby nie parowały jakoś tak bardzo ani nic nie śmierdziało.

jak myślicie ile te filtry miały lat? auto mam od pól roku i ich nie wymianem wcześniej...
Ostatnio zmieniony przez glina 18-03-2014, 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
buli2704 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Lębork
Wysłany: 20-11-2010, 19:45   

W środę udało mi się w końcu znaleźć trochę czasu i w końcu zabrałem się za czyszczenie klimy. :) Dzięki Waszym poradom nie było to takie trudne :) . Oczywiście różnicę od razu widać. Szyby nie parują no i pachnie lasem :D Jeszcze raz wielkie dzięki. Później wkleję fotki tego co znalazłem w klimie, a było tego trochę :D

Ps. wie ktoś może gdzie DOKŁADNIE znajduje się brzęczyk (sygnalizator) zapalonych świateł, albo czy ma ktoś może fotki jak to ustojstwo wygląda? Mniej więcej wiem gdzie się znajduje, a mimo to nie mogę go namierzyć.Z góry dzięki. Buli.

Fotka (lepiej późno niż wcale :) )
_________________

Ostatnio zmieniony przez buli2704 16-01-2011, 12:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Petros 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 31-03-2011, 10:25   

Koledzy odgrzewam temat, ponieważ wiosna na całego i lada chwila klima pójdzie w ruch.
Chciałem wyczyścić ustrojstwo, przeczytałem cały wątek i mam kilka pytań.
Mam klimatronic w Cari z 98' 1,8 GDI wersja LS. Czy ktoś mógłby stwierdzić po załączonym poniżej zdjęciu czy jest tam filtr kabinowy papierowy czy (wszystkie znaki na to wskazują ) elektrostatyczny? Jedni piszą że mają papierowy inni że montowali a jakoś nie mogę dojść gdzie ten filtr papierowy miałby się znajdować.


Zakładając że filtr jest elektrostatyczny, po jego wybebeszeniu (korzystam ze zdjęcia kolegi wichura1 poniżej) czy mam napsikać środkiem grzybobójczym w tą przestrzeń do środka jak pokazuje czerwona strzałka aby odkazić parownik czy muszę odpinać dolną pokrywę parownika jak na zdjęciu powyższym zaznaczone żółtym prostokątem?? Ile tego środka ewentualnie władować na ten parownik??


Ostatnie pytanko jaki płyn polecacie do odgrzybiania ?? Coś wcześniej czytałem o produkcie Wurtha ale post już stary i może jest coś lepszego teraz.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
_________________
1.8 GDI
 
 
 
dominlife 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: World Wide
Wysłany: 26-05-2011, 16:32   

jako ze nie mam zadnego filtra w swojej klimie zapiankowalem calą chlodnicze srodkiem o nazwie "plak". troche sie rozpreza, wiec psikalem tak az mi wyciekala. poczekalem chwile, wlaczylem nawiew na maksa na krotka chwile, wylaczylem zostawilem auto na noc. elekonika jest po prawo, miedzy nia a chlodniczka wasz filtr elektrostatyczny. jezeli psikniecie z umiarem, tak zeby nie zalac elektroniki to nic sie nie stanie. z drugiej strony zalana elektonika tez nie musi sie popsuc. wiadrami nikt niczego chyba tam nie wlewa. chlodniczka sie nie powinna rozpuscic. ewentualnie sprawdzcie czy wasz srodek nie zawiera kwasu lub sody kaustyczej. czyli jezeli nie sypiecie tam "kreta" nic sie nie stanie.
slowem mozna psikac smialo. ewentualnie podlacz filtr elektrostatyczny np dzien pozniej. jak bedzie odlaczony dzien czy dwa nic sie nie stanie.
 
 
krzywoj1975 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma gdi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-10-2014, 23:46   

witam
chce w moim "MIŚKU" wymienić filtr kabinowy - przeczytałem wszystkie wątki jest jedno ale w pierwszych postach gdzie powinny być zdjęcia już ich nie ma :(
prośba czy może ktoś odgrzać temat jak wymienia się filtry - lub myje w carismie 1,8 gdi z 1997 klimatronik

z góry dziękuje za pomoc
Krzysiek
 
 
piwomojepaliwo 
Forumowicz

Auto: Cari GDI1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Gorzow wlkp.
Wysłany: 25-10-2014, 16:02   

Opis stworzyłem dla aut z Climatronic (w pełni automatyczna klimatyzacja).
Moje auto to Carisma z 1997r. 1.8 GDI sedan.


Demontaż:

Otworzyć schowek, jak w instrukcjach powyżej - zrobić tak, aby wypiąć bolce w bokach aby był dostęp do śrub, tych na zdjęciu poniżej - pod jedną z nich jest przewód - trzeba o nim pamiętać przy montażu na koniec.



Następnie śrubka pod kratką nawiewu:



Potem podważamy kratkę i wyjmujemy. Pod nią są kolejne dwie (na klucz rozmiaru 9 oraz na zwykła śrubka na krzyżaka:



Potem dwie śrubki co trzymają osłone nad nogami:



Następnie jedna na samym końcu, tuż obok konsoli środkowej:



Przy tym zdjęciu uwaga!
Ten pręt metalowy udginamy, najlepiej opuścić go w dół, nie idzie zbyt łatwo.
Ów urządzenie z zółtymi napisamy nie demontuje się. Nie ma co go odkręcać.
Trzeba odpiąć dwie kostki, jedna przy tym zółtym urządzeniu (biała na dole wyjście), druga jest niżej taka czarna widać również na fotce poniżej).
Potem odkręcamy te czarne małe śrubki dookoła jasnego plastiku. Trzy widać ładnie na zdjęciu, są jeszcze dwie.
Wtedy dość opornie ale podnosząc lekko góra-dół wyjmujemy cały ten plastik jasny.
Tam w środku jest filtr. Filtr nie jest wymienny z autem z climatronic. Wyjmuje się go i myje. Ja potraktowałem również środkiem na grzyby i pleśń. Filtr przeciwpyłkowy działa tutaj w połączeniu z urządzeniem elektrycznym. Pierwszy raz coś takiego widzę.
W środku tego co wyjęliśmy widać tak w koło zwiniętą metalową dużą okrągłą siatkę. On sama jest wyjmowalna - ma zatrzaski u góry. Tylko tą siatkę myjemy. Suszymy porządnie i wtedy dopiero instalujemy spowrotem. Dobrze się suszy suszarką bo element jest przewiewny.



Powtórzę jeszcze raz - z climatronic nie kupujemy filtra.
Piszę to dla potomnych bo ja o tym nie wiedziałem.



Ponowny montaż w odwrotny sposób.
 
 
masakra 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.8 GLS 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: Kozienice
Wysłany: 19-11-2014, 22:34   

Po wyciągnięciu tej obudowy z tą okrągłą siatką, po lewej stronie widać też jakis filtr, ale jego chyba sie nie zdejmuje??? A jak tak to jak to zrobić?
 
 
piwomojepaliwo 
Forumowicz

Auto: Cari GDI1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Gorzow wlkp.
Wysłany: 08-01-2015, 17:49   

Chyba się nie zdjemuje. Ja tylko tą siatkę wyciągałem i myłem.
_________________


Mój Miśkowaty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.