Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] oględziny przed zakupem
Autor Wiadomość
fant0mas 
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2015, 13:30   [3.2 DID] oględziny przed zakupem

Witam,
być może wkrótce dołączę do grona posiadaczy Pajero III z silnikiem 3.2, rocznik 2001.
Auto ma 240.000 km przebiegu, właściciel twierdzi, ze wymieniał silnik, który teraz ma 120.000 km.
Jutro jadę je obejrzeć.
Pomóżcie proszę, na co zwrócić uwagę przy oględzinach, i czy da się w szybki sposób zdiagnozować problemy lub potencjalne zagrożenia, z naciskiem na problem zbiornika, filtra i pompy paliwa?
Dziękuje i pozdrawiam,
Tomek
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 09-01-2015, 15:49   Re: oględziny przed zakupem

fant0mas napisał/a:
(...) na co zwrócić uwagę przy oględzinach, i czy da się w szybki sposób zdiagnozować problemy lub potencjalne zagrożenia, z naciskiem na problem zbiornika, filtra i pompy paliwa?

Sam pewnie wiesz, że zakup używanego samochodu, to temat rzeka - ale może ktoś go rozwinie...

Natomiast słusznie podnosisz kwestię układu zasilania. Jeżeli będziesz miał taką sposobność, to - zakładając, że właściciel nie wymieniał filtra paliwa wczoraj - poluzuj korek w spodzie filtra i zobacz, jak wygląda to, co wpłynie do podstawionej szklanki.

A tak na marginesie - nie byłoby źle, gdybyś pod maską ujrzał zamontowane dodatkowe filtry paliwa.

- Pozdrawiam
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
fant0mas 
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2015, 16:32   Re: oględziny przed zakupem

[quote="Georg"]
fant0mas napisał/a:
...poluzuj korek w spodzie filtra...

nie zaglądałem jeszcze tam pod maskę, ale czy dostęp tam jest w miarę? i czy potrzebuję jakieś narzędzia?
czy potem nie trzeba nic odpowietrzać?
koleś twierdzi, że nie miał nigdy problemów, a filtr wymienia co wymianę oleju.
 
 
tomasztomasz 
Forumowicz

Auto: pajero3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-01-2015, 18:31   

Sam to zrobisz i odpowietrzysz (pompka), albo Ci pomoze wlasciciel....

1. sprawdz czy odpala od strzala, czy krecic trzeba dluzej (moze to zwiastowac konkret wydatek)
2. sprawdz czy biegi plynnie zmienia i kolor oleju w skrzyni (czy nie jest zbyt czarny)
3. czy napedy przelacza...czy kontrolki nie migaja od napedow - stan serwisowy
4. czy nie stuka nic podczas jazdy
5. klime sprawdz czy dziala
6. czy z zegarami wszystko ok (czy nie wariuja wskazniki - objaw cofania licznika np.)
7. nie wiem czy Cie interesuje bezwypadkowosc... jak blacharsko, czy spasowane elementy blacharskie sa czy cos widac ze kombinowane
8. jak pojezdzisz to przegazuj go na luzie... jak gasnie albo sie przydusza to prawodpodobnie pompa do czyszczenia
8. reszta to pierdoly

powodzenia
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 09-01-2015, 21:43   

Coś czego nie można pominąć przy zakupie diesla:

Po jeździe próbnej, na gorącym, pracującym silniku sprawdź dymienie spod zdjętego korka wlewu oleju. To samo zrób z bagnetem oleju.
Śladowe ilości oparów oleju spod korka wlewu są dopuszczalne. Natomiast, jakiekolwiek oznaki dymienia spod bagnetu dyskwalifikują silnik.
Ten test najlepiej jest robić wieczorem, podświetlając sprawdzane miejsce od tyłu latarką/telefonem. Przyda się też kawałek szmaty dla osłonięcia pryskającego oleju.

Ps. Oczywiście, na te wszystkie rady należy patrzeć z perspektywy czysto amatorskiej :wink: . Profesjonalny zakup powinien opierać się o fachową ocenę stanu technicznego wykonaną w specjalistycznym warsztacie.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.