 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
grandisowcy-mobilizacja |
Autor |
Wiadomość |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 31-12-2014, 15:40
|
|
|
już poczekam od Japaneze,tylko nie spodziewałem się,że taki problem będzie z dostępem |
_________________
 |
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 31-12-2014, 19:56
|
|
|
No właśnie, zafrapowany trudnością z dostępem do części zajrzałem w "internat" za tłumikiem końcowym bo coś zaczyna buczeć, narazie tak rasowo ale kwestia czasu i będzie sportowy DZIUREX.
Widzę pustki w magazynach popularnych dostawców, a u niektórych nawet grandisa niema do wyboru... czyżby czyżyk?... ...był problem i na zamówienie? a może z outka pasi?? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-01-2015, 00:38
|
|
|
kcn, szukaj używanego.
Obecnie na alle za 100zł do benzyny - tylko sprawdzaj numery, bo często sprzedający nie wie co sprzedaje...
Trochę dziwne, że się "dziurex" robi, bo ori tłumiki są z nierdzewki
Sprawdź rury i łaczenia (uszczelki) |
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 01-01-2015, 01:28
|
|
|
mkm napisał/a: | kcn, szukaj używanego.
Obecnie na alle za 100zł do benzyny - tylko sprawdzaj numery, bo często sprzedający nie wie co sprzedaje...
Trochę dziwne, że się "dziurex" robi, bo ori tłumiki są z nierdzewki
Sprawdź rury i łaczenia (uszczelki) |
no, info optymistyczne, oczywiscie sprawdze czy to dziurex czy uszczelkoszparos, zreszta za uzywanym tlumikiem to specjalnie nie jestem.
ps.sczes.now.rok.- tak po młodzieżowemu |
|
|
|
 |
BTV
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6, Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 144 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 07-01-2015, 00:13
|
|
|
A jeszcze jedno pytanie laika odnośnie regulacji zaworów - jak rozpoznać, że już czas na regulację?
Furę sprowadziłem pół roku temu, z historii serwisowej nie ma nawet jednej literki... Zrobiłem od tamtego czasu 12 tys km.
Robić toto dla świętego spokoju tak jak się robi rozrząd? I jak w ASO mi powiedzieli 400 zł brutto + wymiana uszczelki 180 zł brutto, to klasyczne 10 razy drożej niż u mechaniora, czy tylko 1,5 raza drożej? |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 07-01-2015, 18:20
|
|
|
BTV napisał/a: | A jeszcze jedno pytanie laika odnośnie regulacji zaworów - jak rozpoznać, że już czas na regulację?
) | jak rozpoznać? Zdjąć obudowę, wyregulować
Jeśli zawory lekko podparte, to nic się nie będzie działo, ale droga do uszkodzenia głowicy już bliska. Regulacja u mechaniora zdecydowanie tańsza, ale musisz się liczyć z tym , że uszczelniacze świec mogą być do wymiany, a są dość drogie, lecz to trza ocenić organoleptycznie. Nie zastanawiaj się tylko reguluj (i pamiętaj o regulacji na ciepłym silniku)
Biorąc pod uwagę w aso 600 ( robotę z uszczelką) to u mechaniora , nawet do 3x taniej u mechaniora. Chyba, że dojdą te nieszczęsne uszczelniacze |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
BTV
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6, Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 144 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 10-01-2015, 04:32
|
|
|
Prorok jaki... U mechaniora 80 zł uszczelka pod pokrywę i w komplecie uszczelniacze pod świece są, robocizna 120 zł, razem 200 ziko. We wtorek zabieg .
A świece... Co ile trzeba wymieniać? Ja najeździłem w kraju już 12 kkm, wcześniej totalnie nie wiem kiedy były zmieniane. I kable wysokiego napięcia tam są, czy bezkablowe rozwiazanie? |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 10-01-2015, 13:48
|
|
|
BTV napisał/a: | Prorok jaki... U mechaniora 80 zł uszczelka pod pokrywę i w komplecie uszczelniacze pod świece są, robocizna 120 zł, razem 200 ziko. We wtorek zabieg .
| coś tanio , jak na komplet dużo za tanio . Żeby się nie okazało, że uszczelniacze są zrobione z gumofilca jakiegoś. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2015, 19:14
|
|
|
W temacie uszczelniaczy do świec: silikon rozsądnie użyty załatwia sprawę
Uszczelki pod pokrywę również. Oczywiście smarujemy stare uszczelki. Byle rozsądnie. |
|
|
|
 |
BTV
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6, Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 144 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14-01-2015, 01:29
|
|
|
gołąb napisał/a: | BTV napisał/a: | Prorok jaki... U mechaniora 80 zł uszczelka pod pokrywę i w komplecie uszczelniacze pod świece są, robocizna 120 zł, razem 200 ziko. We wtorek zabieg .
| coś tanio , jak na komplet dużo za tanio . Żeby się nie okazało, że uszczelniacze są zrobione z gumofilca jakiegoś. |
Na dzisiaj wiem, że made in Japan (jaka marka dowiem się w czwartek) i że zamówione w hurtowni sprowadzającej części japońskie rzeczywiście japońskie .
No i na dzisiaj wiem, że popeliny mi nie zrobią, tylko raczej jak dla siebie, bo za bardzo dbają o nazwisko i markę. Zdanie to mam potwierdzone na wszystkich samochodach ze swojej stajni, czyli Astra F '96 od 10 lat, Space Star '01 od 5 lat i Grandis od pół roku i już od dawna wiem, że mottem tej firmy zdecydowanie NIE JEST "klient jak już raz przyjedzie, to musi co jakiś czas wracać"... Jeżdżę tam tylko na eksploatacyjne tematy - rozrządy, oleje, tarcze klocki Jak Astra kiedyś tam szarpała przy mocniejszym depnięciu, to nie wymieniali połowy silnika i wszystkiego, co mogło być przyczyną, tylko przynieśli z dumą po 3 minutach od rozpoczęcia diagnozy przewód wysokiego napięcia z upalona końcówką do świecy i wymienili komplet za 70 zł i temat zakończyli pełnym sukcesem.
Takżeeeeeeeeee... |
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 14-01-2015, 20:01
|
|
|
Wracając do tematu wydechu to okazało się że po 1 primo, pęknieta była rura na spawie przy końcowym tłumiku, a po drugie primo tłumiki w grandisie nie są z nierdzewki jak ktos to pisał, jest to jakiś stop stali (magnez trzyma się jak tralala, a tłumik oryginalny z przetloczeniami mitsu.)
to takie info wrazie jakby co |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-01-2015, 12:58
|
|
|
kcn napisał/a: | tłumiki w grandisie nie są z nierdzewki jak ktos to pisał, jest to jakiś stop stali (magnez trzyma się jak tralala, a tłumik oryginalny z przetloczeniami mitsu.) |
Cytat: | Stal nierdzewna, nierdzewka, INOX (fr. inoxydable – "nieutleniający się") – grupa stali o specjalnych właściwościach fizykochemicznych, odpornych na korozję ze strony np.: czynników atmosferycznych (korozja gazowa), rozcieńczonych kwasów, roztworów alkalicznych (korozja w cieczach).
Nierdzewność uzyskuje się poprzez wprowadzenie do stali odpowiednich dodatków stopowych. W przypadku stali chromowej nierdzewnej jest to chrom, a amerykańska norma AISI określa jego minimalną zawartość na 11%. |
Zródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_nierdzewna
|
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 15-01-2015, 20:37
|
|
|
No mamy definicje stali nierdzewnej ale nie potwierdzenie że wykonany jest z niej tłumik w grandisie.
w prawie każdym gatunku nierdzewki z jakim miałem doczynienia magnes nie przywiera do niego, tutaj natomiast łapie aż miło, być może się pomyliłem aczkolwiek poddaje pod wątpliwość tezę inox-u w grandku.
Moze to poprostu dobry ocynk? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-01-2015, 21:14
|
|
|
kcn, nie "przywiera" do kwasowej |
|
|
|
 |
BTV
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6, Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 144 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 16-01-2015, 01:09
|
|
|
gołąb napisał/a: | BTV napisał/a: | Prorok jaki... U mechaniora 80 zł uszczelka pod pokrywę i w komplecie uszczelniacze pod świece są, robocizna 120 zł, razem 200 ziko. We wtorek zabieg .
| coś tanio , jak na komplet dużo za tanio . Żeby się nie okazało, że uszczelniacze są zrobione z gumofilca jakiegoś. |
O takie mi zamontowali, no i cena nie 80 zł, tylko 66,50 zł.
Bardzo gumofilc mi wcisnęli? |
|
|
|
 |
|
|