Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:57 |
Zbieżność dobra a i tak zdziera opony |
Autor |
Wiadomość |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-01-2015, 15:23 Zbieżność dobra a i tak zdziera opony
|
|
|
Witam ponownie,
przeglądałem forum i znalazłem tylko coś o zbieżności tylnej.
Zauważyłem że zdzieram mi lewą przednią oponę od zewnątrz, więc pojechałem na ustawienie zbieżności.
Okazało się że lewa przednia opona zdziera od zewnątrz a prawa przednia od wewnątrz mimo to że zbieżność okazała się byś dobra i że nie było co ustawiać.
Spotkaliście się może już z taką sytuacją i wiecie co może być przyczyną?
Dziękuję z góry za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-01-2015, 15:33
|
|
|
Oprócz zbieżności ustawia się także kąty pochylenia. Możliwe, że wyrobione są któreś z tulei w zawieszeniu. |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-01-2015, 15:36
|
|
|
tylko że z tyłu nie zdzierają opon |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-01-2015, 16:01
|
|
|
To nie ma znaczenia czy z tyłu czy z przodu bo każde koło jest niezależne. W prawym przednim być może masz uszkodzony sworzeń wahacza który najczęściej jako pierwszy zużywa się z tej strony z powodu większych nierówności nawierzchni z tej strony. |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-01-2015, 16:11
|
|
|
ale jeśli wahacz jest uszkodzony to było by to chyba widać na zbieżności, czy nie?
pomoże może pojechać na szarpaki?
[ Dodano: 23-01-2015, 16:20 ]
dodam że miałem ostatnio urwany łącznik stabilizatora, może to ma coś z tym wspólnego |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-01-2015, 19:26
|
|
|
łącznik stabilizatora nie ma nic do rzeczy.
zbieżność to jedno a geometria to drugie.
zbierzność jest wtedy kiedy wszystkie koła są skierowane w tym samym kierunku.
a geometria to jeszcze ich pochylenie.
wystarczy ze kolo jest pochylone ale jest tez zbierzne i auto bedize sie niby prowadzić normalnie a kolo bedzie sie nie rowno zuzywać.
dowiedz sie co z geometria.
jesli geometria jest dobra to chyba zostają dwie opcje. uszkodzony amorek lub agresywna jazda |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-01-2015, 19:55
|
|
|
ten u którego byłem ustawiać zbieżność powinien chyba wiedzieć takie rzeczy.
moja jazda raczej nie jest agresywna, więc w przyszłym tygodniu pojadę na szarpaki może tam mi coś powiedzą. |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-01-2015, 20:15
|
|
|
Może miał tylko sprzęt do ustawiania zbieżności. Sam kiedyś w jednym warsztacie w Lublinie zapytałem a ustawienie kątów pochylenia w Maździe 626 i mechanik nie wiedział co i jak. |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-01-2015, 20:41
|
|
|
może i masz racje. popatrzałem w internecie jak się robi zbieżność a jak geometrię więc jednak robił tylko zbieżność.
a pytałem go co może być przyczyną , hmmmmmmmm nie wiem powiedział.
ale pewnie w bydgoszczy jest więcej miejsc gdzie robią zbieżność i geometrię.
szkoda tylko że 50 zł skasował[/list] |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-01-2015, 20:49
|
|
|
Z jakiego powodu zerwał Ci się ten łącznik stabilizatora? czy miałeś może jakąś drobną stłuczkę czy może wjechałeś w jakąś dziurę. Być może oprócz tego łącznika jeszcze coś się zgięło lub przesunęło przez co koło nie jest właściwie ustawione.Wystarczy dosłownie drobna niezgodność ustawienia aby zdarło tak oponę. |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-01-2015, 21:01
|
|
|
kolega wymieniał mi klocki hamulców z przodu i ot tak poinformował mnie że jest urwany łącznik stabilizatora, ten z lewej też był przerdzewiały i cienki wiec wymieniłem dwa. jak długo tak jeździłem nie wiem.
ale zdziera mi obydwie jak pisałem lewa od zewnętrznej strony a prawa od wewnętrznej.
[ Dodano: 23-01-2015, 21:17 ]
właśnie znalazłem kartkę od mechanika, wpisane jest kąt pochylenie koła lewa i prawa "0", zbieżność kół "0"
szarpaki chyba powinny pokazać co boli? |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-01-2015, 08:46
|
|
|
Jeśli te problemy wynikają z jakichś luzów w zawieszeniu, to być może szarpaki pokażą. |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26-01-2015, 16:59
|
|
|
witam, byłem dzisiaj na szarpakach i wszystko jest ok. amortyzatory lewy 86 a prawy 84. jedyne co do wymiany to gumy tylnych amortyzatorów.
ale, ale, ale mam takie oto pytanie - tylne koła mają rozbieżność -15,7 mechanik nie wiedział czy tak ma być w tych autach.
wiecie wy może coś na ten temat??? |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-01-2015, 17:30
|
|
|
Mi też kiedyś w Astrze na szarpakach i na ścieżce na przeglądzie nic nie wyszło a opony z przodu od środka zjadało. Dopiero efekt dało sprawdzenie zwykłą łyżką do opon i wyszły sworznie zwrotnic. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 26-01-2015, 17:45
|
|
|
jaztom napisał/a: | wpisane jest kąt pochylenie koła lewa i prawa "0", zbieżność kół "0" | Nie znając pozostałych danych i zaglądania do danych technicznych, już mogę stwierdzić, że jest źle. Jeśli to przedni napęd to suma powinna być -1 do max -2. Przy obciążeniu koła się rozjeżdżają i przy zerze na starcie po dociążeniu robi się rozbieżny. Pochylenie zero? Ale -1 dodać 1 to też jest zero, a koła // tak stoją. jaztom napisał/a: | tylne koła mają rozbieżność -15,7 | czyli rozumiemy że są zbieżne 15,7 mm?
Moja rada: jedź na porządną geometrię z wydrukiem (większość dużych stacji diagnostycznych ma takie stanowiska). Bo Twoi mechanicy nie ogarniają podstaw. Nie mają tabelek i nie korzystajaz serwisówek. Przysłowiowy "Pan Henio" ze starej szkoły a'la Polonezy na swoje oko by lepiej to ustawił. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|