jazda z reduktorem |
Autor |
Wiadomość |
thekingisback
Forumowicz

Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 56 Skąd: kevelaer
|
Wysłany: 26-12-2014, 11:12 jazda z reduktorem
|
|
|
witam jak w temacie jak ostatnio jezdzilem z reduktorem 4llc to bardzo bylo czuc spalone sprzeglo , czy moze byc to spowodowane tym ze jedzilem glownie na 1 biegu ale przy niewielkiej predkosci. skrzynia manual. Nie mam doswiadczenia jazdy w terenie |
_________________ Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 27-12-2014, 20:10 Re: jazda z reduktorem
|
|
|
thekingisback napisał/a: | (...) jak ostatnio jezdzilem z reduktorem 4llc to bardzo bylo czuc spalone sprzeglo , czy moze byc to spowodowane tym ze jedzilem glownie na 1 biegu ale przy niewielkiej predkosci. |
...brałeś zakręty w szorstkim terenie? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
thekingisback
Forumowicz

Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 56 Skąd: kevelaer
|
Wysłany: 27-12-2014, 23:12
|
|
|
tak , to był teren piaszczysty , podjazdy , górki , troche wody . |
_________________ Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 28-12-2014, 15:10 Re: jazda z reduktorem
|
|
|
Piach jest raczej miałkim podłożem...
Określenie "szorstki teren" dotyczy kwestii braku uślizgu kół. Taka jazda w ostrych łukach, z reduktorem zapiętym na 4LLc jest niezalecana a nawet zabroniona*.
Wykonaj podobną jazdę, ale na wprost - do przodu, do tyłu - bez znaczenia i sprawdź, czy poczujesz ten swąd; zapachy sprzęgła i rozgrzanego oleju można pomylić...
*) Cytat z instrukcji obsługi:
Nigdy nie jedź z położeniem 4HLc lub 4LLc po utwardzonych drogach (...) Może to wpłynąć na podniesienie temperatury mechanizmu różnicowego z możliwością uszkodzenia jego podzespołów.
- Pozdrawiam |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
thekingisback
Forumowicz

Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 56 Skąd: kevelaer
|
Wysłany: 30-12-2014, 12:21
|
|
|
okey dzieki , jak bede mial czas to sproboje tak jak pisales.
[ Dodano: 10-01-2015, 23:53 ]
a jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trypie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym? |
_________________ Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 |
|
|
|
 |
var1at
Mitsumaniak
Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 45 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 10-02-2015, 13:45
|
|
|
thekingisback napisał/a: | okey dzieki , jak bede mial czas to sproboje tak jak pisales.
[ Dodano: 10-01-2015, 23:53 ]
a jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trypie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym? |
Wyłączyć. Do jazdy w terenie wyłącza się ESP, ABS i ASR (co tam kto ma w aucie)... |
_________________ L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 10-02-2015, 21:48
|
|
|
thekingisback napisał/a: | ... jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trybie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym? |
Nie pamiętam jak jest w L200 - ale, jeżeli nie masz opcji blokady tylnego dyfra, to prawdopodobnie zastępuje ją układ stabilizacji/kontroli trakcji. Układ ten powinien się samoczynnie wyłączać w pozycji 4LLc. Przy zapiętym 4HLc i nie wyłączonej stabilizacji/kontroli trakcji ostra jazda w terenie mogła dać objawy, które opisałeś na początku tematu. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
thekingisback
Forumowicz

Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 56 Skąd: kevelaer
|
Wysłany: 14-02-2015, 00:22
|
|
|
już po problemie , okazało sie ze zle operowałem sprzegłem i przypaliłem je ,ale po kilku jazdach na zwirowni juz jest okey. Dzieki za rady. Pozdrawiam |
_________________ Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 |
|
|
|
 |
|