Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jazda z reduktorem
Autor Wiadomość
thekingisback 
Forumowicz


Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 56
Skąd: kevelaer
Wysłany: 26-12-2014, 11:12   jazda z reduktorem

witam jak w temacie jak ostatnio jezdzilem z reduktorem 4llc to bardzo bylo czuc spalone sprzeglo , czy moze byc to spowodowane tym ze jedzilem glownie na 1 biegu ale przy niewielkiej predkosci. skrzynia manual. Nie mam doswiadczenia jazdy w terenie
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 27-12-2014, 20:10   Re: jazda z reduktorem

thekingisback napisał/a:
(...) jak ostatnio jezdzilem z reduktorem 4llc to bardzo bylo czuc spalone sprzeglo , czy moze byc to spowodowane tym ze jedzilem glownie na 1 biegu ale przy niewielkiej predkosci.

...brałeś zakręty w szorstkim terenie?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
thekingisback 
Forumowicz


Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 56
Skąd: kevelaer
Wysłany: 27-12-2014, 23:12   

tak , to był teren piaszczysty , podjazdy , górki , troche wody .
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 28-12-2014, 15:10   Re: jazda z reduktorem

Piach jest raczej miałkim podłożem...
Określenie "szorstki teren" dotyczy kwestii braku uślizgu kół. Taka jazda w ostrych łukach, z reduktorem zapiętym na 4LLc jest niezalecana a nawet zabroniona*.
Wykonaj podobną jazdę, ale na wprost - do przodu, do tyłu - bez znaczenia i sprawdź, czy poczujesz ten swąd; zapachy sprzęgła i rozgrzanego oleju można pomylić...

*) Cytat z instrukcji obsługi:
Nigdy nie jedź z położeniem 4HLc lub 4LLc po utwardzonych drogach (...) Może to wpłynąć na podniesienie temperatury mechanizmu różnicowego z możliwością uszkodzenia jego podzespołów.

- Pozdrawiam
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
thekingisback 
Forumowicz


Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 56
Skąd: kevelaer
Wysłany: 30-12-2014, 12:21   

okey dzieki , jak bede mial czas to sproboje tak jak pisales.

[ Dodano: 10-01-2015, 23:53 ]
a jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trypie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym?
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 
 
var1at 
Mitsumaniak

Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 45
Skąd: Józefów
Wysłany: 10-02-2015, 13:45   

thekingisback napisał/a:
okey dzieki , jak bede mial czas to sproboje tak jak pisales.

[ Dodano: 10-01-2015, 23:53 ]
a jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trypie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym?

Wyłączyć. Do jazdy w terenie wyłącza się ESP, ABS i ASR (co tam kto ma w aucie)...
_________________
L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 10-02-2015, 21:48   

thekingisback napisał/a:
... jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trybie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym?

Nie pamiętam jak jest w L200 - ale, jeżeli nie masz opcji blokady tylnego dyfra, to prawdopodobnie zastępuje ją układ stabilizacji/kontroli trakcji. Układ ten powinien się samoczynnie wyłączać w pozycji 4LLc. Przy zapiętym 4HLc i nie wyłączonej stabilizacji/kontroli trakcji ostra jazda w terenie mogła dać objawy, które opisałeś na początku tematu.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
thekingisback 
Forumowicz


Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 56
Skąd: kevelaer
Wysłany: 14-02-2015, 00:22   

już po problemie , okazało sie ze zle operowałem sprzegłem i przypaliłem je ,ale po kilku jazdach na zwirowni juz jest okey. Dzieki za rady. Pozdrawiam
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.