Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
O1 2,4 - spalanie ponad normę
Autor Wiadomość
spanishfly 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2014, 16:04   O1 2,4 - spalanie ponad normę

Cześć,

Jakiś czas temu kupiłem O1, 2,4l w automacie. Samochód z USA, silnik 4G64.
Jeżdżę stosunkowo krótkie odcinki (ok 4 km) przy czym odcinki nie są zakorkowane. Jeżdżąc jak fajtłapa (obroty max w okolicach 2200) spalił 15l/100, niemniej nie jestem w stanie psychicznie znieść takiego wleczenia się po mieście. Jeżdżąc normalnie (skrzynia zmienia biegi około 3 k obrotów), samochód spala 20l/100.
15l to sporo, ale biorąc pod uwagę krótkie odcinki, oraz to że jest chłodno, liczyłem się z tym. 20l to gruba przesada, różnica 1/4 spalania też jest nieprzyzwoicie duża.

Gdzie szukać przyczyny, od czego zacząć wymiany? nie jestem mechanikiem i nie specjalnie się na tym znam, nie chciał bym się dać naciągnąć na wymianę masy gratów, które nie mają na to wpływu. Chciał bym zacząć od tego co może mieć realny wpływ na spalanie.

Dodam, że w trakcie jazdy nie pali się żadna lampka alarmująca.
_________________
Its nice to be important, but its more important to be nice.
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 15-11-2014, 17:08   

może sonda lambda padła. Jak padnie to właśnie wzrasta spalanie
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-11-2014, 19:44   

Potwierdzam. U mnie przyczyną wysokiego spalania (co prawda w innym aucie, ale to nie ma znaczenia) był uszkodzony obieg sondy lambda. Awarii nawet nie uległa sama sonda, tylko przedziurawił się gumowy przewód odchodzący od niej, przez co sonda wysyłała błędne sygnały do silnika i auto pobierało więcej paliwa niż mogło spalić. Nadwyżka umyka w takiej sytuacji rurą wydechową.
Zacząłbym więc od sprawdzenia sondy lambda i jej obwodu.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
spanishfly 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2014, 08:07   

Dzięki za precyzyjną odpowiedź, sonda pójdzie na pierwszy ogień. Z tego co czytałem są dwie, jedna regulująca - przed katalizatorem i jedna diagnostyczna - za. Obie trzeba wymienić na raz ? Patrzyłem też na ceny tego elementu, rozstrzał jest kosmiczny od 160 do tysiąca z hakiem. Wiecie może jaki zamiennik wstawić żeby mieć pewność że jest OK, jednocześnie nie przepłacając.
_________________
Its nice to be important, but its more important to be nice.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 16-11-2014, 22:32   

spanishfly napisał/a:
Obie trzeba wymienić na raz


Wymieniasz tą która padła.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-11-2014, 13:07   

I co, wiadomo coś, co było przyczyną takiego spalania?
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-11-2014, 14:00   

Co to jest ten gumowy przewód przy sondzie lambda? Sonda pracuje w bardzo wysokiej temperaturze, nie ma szansy że bym tam coś gumowego/plastikowego przetrwało.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-11-2014, 20:25   

To był fiat punto r 1995, od sondy (lub gdzieś z jej okolic) odchodził gumowy przewód średnicy ok 1 cm. Jego złamanie/przetarcie powodowało błędny odczyt sondy i zwiększało spalanie trzykrotnie.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
islandor5 
Nowy Forumowicz
damyano5

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: kielce
Wysłany: 20-02-2015, 14:44   

panowie u mnie byl błąd PO125 chyba koles z serwisu powiedzial ze sonda u gory ale mam ich dwie u gory i dwie na dole
zapytalem ktora u gory on powiedzial ze nie wie i ze obydwie trzeba wymienic
Jak to z tym jest ?? mi pali chyba z 20 l
_________________
Mitsubishi Outlander 2.4
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2015, 15:17   

Code No. P0125: Feedback System Monitor
OPERATION
• Refer to Code No. P0201 No. 1 Injector System
P.13B-125.
Refer to Code No. P0202 No. 2 Injector System
P.13B-130.
Refer to Code No. P0203 No. 3 Injector System
P.13B-135.
Refer to Code No. P0204 No. 4 Injector System
P.13B-140.
• Refer to Code No. P0130 Cylinder 1, 4 Oxygen
Sensor (Front) Circuit P.13B-64.
• Refer to P0150 Cylinder 2, 3 Oxygen Sensor
(Front) Circuit P.13B-70.

Niekoniecznie sonda.
Na Forum w dziale Downloads masz service manual do swojego samochodu. Błąd P0125 to dalsze szukanie. Generalnie chodzi o przerwany obwód w którymś z sześciu wymienionych powyżej miejsc. Trochę zabawy z miernikiem wg procedury z serwisówki.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.