Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
O1 2,4 - spalanie ponad normę |
Autor |
Wiadomość |
spanishfly
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2014, 16:04 O1 2,4 - spalanie ponad normę
|
|
|
Cześć,
Jakiś czas temu kupiłem O1, 2,4l w automacie. Samochód z USA, silnik 4G64.
Jeżdżę stosunkowo krótkie odcinki (ok 4 km) przy czym odcinki nie są zakorkowane. Jeżdżąc jak fajtłapa (obroty max w okolicach 2200) spalił 15l/100, niemniej nie jestem w stanie psychicznie znieść takiego wleczenia się po mieście. Jeżdżąc normalnie (skrzynia zmienia biegi około 3 k obrotów), samochód spala 20l/100.
15l to sporo, ale biorąc pod uwagę krótkie odcinki, oraz to że jest chłodno, liczyłem się z tym. 20l to gruba przesada, różnica 1/4 spalania też jest nieprzyzwoicie duża.
Gdzie szukać przyczyny, od czego zacząć wymiany? nie jestem mechanikiem i nie specjalnie się na tym znam, nie chciał bym się dać naciągnąć na wymianę masy gratów, które nie mają na to wpływu. Chciał bym zacząć od tego co może mieć realny wpływ na spalanie.
Dodam, że w trakcie jazdy nie pali się żadna lampka alarmująca. |
_________________ Its nice to be important, but its more important to be nice. |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 15-11-2014, 17:08
|
|
|
może sonda lambda padła. Jak padnie to właśnie wzrasta spalanie |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-11-2014, 19:44
|
|
|
Potwierdzam. U mnie przyczyną wysokiego spalania (co prawda w innym aucie, ale to nie ma znaczenia) był uszkodzony obieg sondy lambda. Awarii nawet nie uległa sama sonda, tylko przedziurawił się gumowy przewód odchodzący od niej, przez co sonda wysyłała błędne sygnały do silnika i auto pobierało więcej paliwa niż mogło spalić. Nadwyżka umyka w takiej sytuacji rurą wydechową.
Zacząłbym więc od sprawdzenia sondy lambda i jej obwodu. |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
spanishfly
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2014, 08:07
|
|
|
Dzięki za precyzyjną odpowiedź, sonda pójdzie na pierwszy ogień. Z tego co czytałem są dwie, jedna regulująca - przed katalizatorem i jedna diagnostyczna - za. Obie trzeba wymienić na raz ? Patrzyłem też na ceny tego elementu, rozstrzał jest kosmiczny od 160 do tysiąca z hakiem. Wiecie może jaki zamiennik wstawić żeby mieć pewność że jest OK, jednocześnie nie przepłacając. |
_________________ Its nice to be important, but its more important to be nice. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 16-11-2014, 22:32
|
|
|
spanishfly napisał/a: | Obie trzeba wymienić na raz |
Wymieniasz tą która padła. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-11-2014, 13:07
|
|
|
I co, wiadomo coś, co było przyczyną takiego spalania? |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-11-2014, 14:00
|
|
|
Co to jest ten gumowy przewód przy sondzie lambda? Sonda pracuje w bardzo wysokiej temperaturze, nie ma szansy że bym tam coś gumowego/plastikowego przetrwało. |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-11-2014, 20:25
|
|
|
To był fiat punto r 1995, od sondy (lub gdzieś z jej okolic) odchodził gumowy przewód średnicy ok 1 cm. Jego złamanie/przetarcie powodowało błędny odczyt sondy i zwiększało spalanie trzykrotnie. |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
islandor5
Nowy Forumowicz damyano5
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 6 Skąd: kielce
|
Wysłany: 20-02-2015, 14:44
|
|
|
panowie u mnie byl błąd PO125 chyba koles z serwisu powiedzial ze sonda u gory ale mam ich dwie u gory i dwie na dole
zapytalem ktora u gory on powiedzial ze nie wie i ze obydwie trzeba wymienic
Jak to z tym jest ?? mi pali chyba z 20 l |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.4 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2015, 15:17
|
|
|
Code No. P0125: Feedback System Monitor
OPERATION
• Refer to Code No. P0201 No. 1 Injector System
P.13B-125.
Refer to Code No. P0202 No. 2 Injector System
P.13B-130.
Refer to Code No. P0203 No. 3 Injector System
P.13B-135.
Refer to Code No. P0204 No. 4 Injector System
P.13B-140.
• Refer to Code No. P0130 Cylinder 1, 4 Oxygen
Sensor (Front) Circuit P.13B-64.
• Refer to P0150 Cylinder 2, 3 Oxygen Sensor
(Front) Circuit P.13B-70.
Niekoniecznie sonda.
Na Forum w dziale Downloads masz service manual do swojego samochodu. Błąd P0125 to dalsze szukanie. Generalnie chodzi o przerwany obwód w którymś z sześciu wymienionych powyżej miejsc. Trochę zabawy z miernikiem wg procedury z serwisówki. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|