Wałki balistyczne, olej do skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
irekkstan
Nowy Forumowicz
Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 28-01-2015, 20:58 Wałki balistyczne, olej do skrzyni biegów
|
|
|
Witam.
Podczas przekładki silnika i wymianie rozrządu w starym i "nowym" silniku okazało się, że jeden wałek nie jest ustawiony na znakach. Oba silniki chodziły do wyjęcia. W moim samochodzie strasznie trzęsło.
Nie wiem czy składać tak jak jest to ustawione, czy obrócić wałek balistyczny na znaki fabryczne.
Druga rzecz to olej w skrzyni. O jakich parametrach zalać, i ile potrzeba? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-01-2015, 07:46
|
|
|
irekkstan napisał/a: | Podczas przekładki silnika i wymianie rozrządu w starym i "nowym" silniku okazało się, że jeden wałek nie jest ustawiony na znakach. W moim samochodzie strasznie trzęsło.
Nie wiem czy składać tak jak jest to ustawione, czy obrócić wałek balistyczny na znaki fabryczne. |
Wałki balansujące, trzepalo bo był źle ustawiony, olej do skrzyni manualnej wg instrukcji 75W-85W 2.3litra |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 29-01-2015, 07:57
|
|
|
który wałek konkretnie? - bo jeden ma prawo, gdyż zgadza się ze znakami raz na 3 obroty wału |
|
|
|
 |
irekkstan
Nowy Forumowicz
Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-01-2015, 18:07
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Prawy wałek. Właśnie z ojcem doszliśmy do wniosku, że znaki będą się zgadzać raz na kilka obrotów. Po złożeniu rozrządu wszystko się obraca kluczem.
Ale i tak wszystko pod górkę idzie. Jak nie urwana śruba od regulacji alternatora, to brak czujnika poziomu oleju w misie. Oczywiście misa ze "starego' silnika nie pasuje- na bloku jest oznaczenie D68, a na nowym który kupiliśmy jest tylko D. Silnik który kupiliśmy jest z przedlifta chyba 1994 rok, a nasz misiek jest z 1998 roku. Na dodatek skrzynia biegów pasuje na 4 otwory i tyle jest w bloku, a w oryginalnym od samochodu jest 5 otworów. Nie da się również zamontować rozrusznika. Łapy sinika u nas są na skrzyni biegów, a w drugim silniku na bloku...
I w związku z tym pytanie, czy skrzynia od starszego silnika będzie miała moejsce do przykręcenia mocowań ? |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 30-01-2015, 08:14
|
|
|
Oczywiście, że nie będzie - to zupełnie inna skrzynia. Zauważ, że masz cały zespół napędowy obrócony o 180* w stosunku do wersji z 1994 r. To oznacza, że nawet gdybyś podłączył skrzynię, to będziesz miał 1 bieg do przodu i 5 wstecznych.
Nie kombinuj - szukaj napędu od rocznika 97 wzwyż. |
|
|
|
 |
irekkstan
Nowy Forumowicz
Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 30-01-2015, 23:07
|
|
|
Jak to zespół napędowy obrócony o 180* ?
Tak, czy siak "nowy" sinik jutro wraca tam skąd przyjechał...
Oryginalny silnik będzie naprawiany, chyba że po zdjęciu głowicy wyjdą jakieś kwiatki. Mamy jeszcze jeden sinik 4D68 kupiony w cenie złomu z obróconą panewką, a dobrą głowicą.
W naszym prawdopodobnie głowica jest trzaśnięta, bo po wymianie uszczelki płyn ubywaw zastraszających ilościach, a olej przybywa. Więc podmianka.
Macie rady na co zwrócić uwagę przy takiej robocie, czy może szukać innej przyczyny ubytku płynu? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-01-2015, 08:27
|
|
|
Turbina jest studzona cieczą chłodzącą w niej może być jeszcze wada |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
irekkstan
Nowy Forumowicz
Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 31-01-2015, 08:42
|
|
|
Wiem że turbina chłodzona cieczą. Może miną rok czasu od regeneracji. Była robiona uszczelka, planowana głowica, i regenerowana turbina. Wirnika ma minimalny luz, ale w silniku, który miał być wstawiany luz był większy. Od razu po złożeniu sinika płyn uciekał, ale nie przybywało oleju, a ostatnio w ciągu tygodnia przybył niecały litr oleju.
Może jakaś podpowiedź jak sprawdzić turbo? |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 02-02-2015, 09:52
|
|
|
irekkstan napisał/a: | Jak to zespół napędowy obrócony o 180* ? | w E5 silnik był po lewej a skrzynia po prawej stronie komory
w EA jest dokładnie odwrotnie
faktem jest, że głowica w 4Dx była słaba; ogólnie te diesle Mitsubishi - a śledzę je od czasów 4D56 - nie są udane
wcześniej padały wały (nie nadają się do szlifu) a potem głowice |
|
|
|
 |
irekkstan
Nowy Forumowicz
Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 02-02-2015, 21:53
|
|
|
Głowica pojedzie jutro do fachowca, będzie sprawdzona szczelność i zrobione to co jest do zrobienia.
Się poskłada i się zobaczy.
[ Dodano: 05-02-2015, 18:23 ]
Głowica wróciła,sprawdzona szczelność, wymienione wszystkie zawory, uszczelniacze, obrobione gniazda zaworowe, planowanie powierzchni. Jednak 4 lata pod daszkiem zrobiło swoje.
Posiada może ktoś jakieś instrukcje, czy jakieś przydatne informacje do składania głowicy, chodzi mi głównie o momenty i kolejność dokręcania śrub.
[ Dodano: 10-02-2015, 15:06 ]
Silnik złożony, odpalił bez problemu, Ale jest problem..
A mianowicie lekkie kopcenie na niebiesko. I teraz pytanie, jakie ciśnienie powinno być na wtryskiwaczach? |
|
|
|
 |
darecki257
Nowy Forumowicz darecki257
Auto: Space Wagon 1992r 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Wawa-bielany
|
Wysłany: 20-02-2015, 21:28
|
|
|
Kolego,niestety niebieski kolor spalin wskazuje raczej na spalany olej
Co do ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy to nie pomogę,niestety.
poszukaj manuala,jest w dziale download a także jest na czeskim forum,niestety tylko po angielsku. |
|
|
|
 |
irekkstan
Nowy Forumowicz
Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 22-02-2015, 09:31
|
|
|
Na szczęście dymienie ustąpiło. Pewnie wszystkie zaległości oleju się wypaliły. Po przejechaniu 500 km nie ubywa płynu, nie przybywa, ani nie ubywa oleju. Jednym słowem jest ok Dzięki wam za rady. |
|
|
|
 |
darecki257
Nowy Forumowicz darecki257
Auto: Space Wagon 1992r 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Wawa-bielany
|
Wysłany: 22-02-2015, 17:16
|
|
|
Dobrze że sie udało,że jeżdzi.
Bo niewiele jest już tych furek.
Widział ktoś takie rzeczy
http://www.club4g.com/index.php/topic,6890.0.html
Ja przejrzałem już ponad połowe przez translate google.
Sorki że umieszczam to tu ale raczej nie ma po co zakładać nowego
no chyba że załorzyć oddzielny temat o ciekawostkach MSW. |
|
|
|
 |
|