Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wałki balistyczne, olej do skrzyni biegów
Autor Wiadomość
irekkstan 
Nowy Forumowicz

Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Augustów
Wysłany: 28-01-2015, 20:58   Wałki balistyczne, olej do skrzyni biegów

Witam.

Podczas przekładki silnika i wymianie rozrządu w starym i "nowym" silniku okazało się, że jeden wałek nie jest ustawiony na znakach. Oba silniki chodziły do wyjęcia. W moim samochodzie strasznie trzęsło.
Nie wiem czy składać tak jak jest to ustawione, czy obrócić wałek balistyczny na znaki fabryczne.

Druga rzecz to olej w skrzyni. O jakich parametrach zalać, i ile potrzeba?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2015, 07:46   

irekkstan napisał/a:
Podczas przekładki silnika i wymianie rozrządu w starym i "nowym" silniku okazało się, że jeden wałek nie jest ustawiony na znakach. W moim samochodzie strasznie trzęsło.
Nie wiem czy składać tak jak jest to ustawione, czy obrócić wałek balistyczny na znaki fabryczne.

Wałki balansujące, trzepalo bo był źle ustawiony, olej do skrzyni manualnej wg instrukcji 75W-85W 2.3litra
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 29-01-2015, 07:57   

który wałek konkretnie? - bo jeden ma prawo, gdyż zgadza się ze znakami raz na 3 obroty wału
 
 
irekkstan 
Nowy Forumowicz

Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-01-2015, 18:07   

Dzięki za odpowiedź.
Prawy wałek. Właśnie z ojcem doszliśmy do wniosku, że znaki będą się zgadzać raz na kilka obrotów. Po złożeniu rozrządu wszystko się obraca kluczem.
Ale i tak wszystko pod górkę idzie. Jak nie urwana śruba od regulacji alternatora, to brak czujnika poziomu oleju w misie. Oczywiście misa ze "starego' silnika nie pasuje- na bloku jest oznaczenie D68, a na nowym który kupiliśmy jest tylko D. Silnik który kupiliśmy jest z przedlifta chyba 1994 rok, a nasz misiek jest z 1998 roku. Na dodatek skrzynia biegów pasuje na 4 otwory i tyle jest w bloku, a w oryginalnym od samochodu jest 5 otworów. Nie da się również zamontować rozrusznika. Łapy sinika u nas są na skrzyni biegów, a w drugim silniku na bloku...
I w związku z tym pytanie, czy skrzynia od starszego silnika będzie miała moejsce do przykręcenia mocowań ?
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 30-01-2015, 08:14   

Oczywiście, że nie będzie - to zupełnie inna skrzynia. Zauważ, że masz cały zespół napędowy obrócony o 180* w stosunku do wersji z 1994 r. To oznacza, że nawet gdybyś podłączył skrzynię, to będziesz miał 1 bieg do przodu i 5 wstecznych.
Nie kombinuj - szukaj napędu od rocznika 97 wzwyż.
 
 
irekkstan 
Nowy Forumowicz

Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Augustów
Wysłany: 30-01-2015, 23:07   

Jak to zespół napędowy obrócony o 180* ?
Tak, czy siak "nowy" sinik jutro wraca tam skąd przyjechał...
Oryginalny silnik będzie naprawiany, chyba że po zdjęciu głowicy wyjdą jakieś kwiatki. Mamy jeszcze jeden sinik 4D68 kupiony w cenie złomu z obróconą panewką, a dobrą głowicą.
W naszym prawdopodobnie głowica jest trzaśnięta, bo po wymianie uszczelki płyn ubywaw zastraszających ilościach, a olej przybywa. Więc podmianka.
Macie rady na co zwrócić uwagę przy takiej robocie, czy może szukać innej przyczyny ubytku płynu?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-01-2015, 08:27   

Turbina jest studzona cieczą chłodzącą w niej może być jeszcze wada
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
irekkstan 
Nowy Forumowicz

Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Augustów
Wysłany: 31-01-2015, 08:42   

Wiem że turbina chłodzona cieczą. Może miną rok czasu od regeneracji. Była robiona uszczelka, planowana głowica, i regenerowana turbina. Wirnika ma minimalny luz, ale w silniku, który miał być wstawiany luz był większy. Od razu po złożeniu sinika płyn uciekał, ale nie przybywało oleju, a ostatnio w ciągu tygodnia przybył niecały litr oleju.
Może jakaś podpowiedź jak sprawdzić turbo?
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 02-02-2015, 09:52   

irekkstan napisał/a:
Jak to zespół napędowy obrócony o 180* ?
w E5 silnik był po lewej a skrzynia po prawej stronie komory
w EA jest dokładnie odwrotnie

faktem jest, że głowica w 4Dx była słaba; ogólnie te diesle Mitsubishi - a śledzę je od czasów 4D56 - nie są udane
wcześniej padały wały (nie nadają się do szlifu) a potem głowice
 
 
irekkstan 
Nowy Forumowicz

Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Augustów
Wysłany: 02-02-2015, 21:53   

Głowica pojedzie jutro do fachowca, będzie sprawdzona szczelność i zrobione to co jest do zrobienia.
Się poskłada i się zobaczy.

[ Dodano: 05-02-2015, 18:23 ]
Głowica wróciła,sprawdzona szczelność, wymienione wszystkie zawory, uszczelniacze, obrobione gniazda zaworowe, planowanie powierzchni. Jednak 4 lata pod daszkiem zrobiło swoje.
Posiada może ktoś jakieś instrukcje, czy jakieś przydatne informacje do składania głowicy, chodzi mi głównie o momenty i kolejność dokręcania śrub.

[ Dodano: 10-02-2015, 15:06 ]
Silnik złożony, odpalił bez problemu, Ale jest problem..
A mianowicie lekkie kopcenie na niebiesko. I teraz pytanie, jakie ciśnienie powinno być na wtryskiwaczach?
 
 
darecki257 
Nowy Forumowicz
darecki257

Auto: Space Wagon 1992r 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Wawa-bielany
Wysłany: 20-02-2015, 21:28   

Kolego,niestety niebieski kolor spalin wskazuje raczej na spalany olej
Co do ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy to nie pomogę,niestety.
poszukaj manuala,jest w dziale download a także jest na czeskim forum,niestety tylko po angielsku.
 
 
irekkstan 
Nowy Forumowicz

Auto: MSW 4D68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Augustów
Wysłany: 22-02-2015, 09:31   

Na szczęście dymienie ustąpiło. Pewnie wszystkie zaległości oleju się wypaliły. Po przejechaniu 500 km nie ubywa płynu, nie przybywa, ani nie ubywa oleju. Jednym słowem jest ok :mrgreen: Dzięki wam za rady.
 
 
darecki257 
Nowy Forumowicz
darecki257

Auto: Space Wagon 1992r 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Wawa-bielany
Wysłany: 22-02-2015, 17:16   

Dobrze że sie udało,że jeżdzi.
Bo niewiele jest już tych furek.
Widział ktoś takie rzeczy
http://www.club4g.com/index.php/topic,6890.0.html
Ja przejrzałem już ponad połowe przez translate google.
Sorki że umieszczam to tu ale raczej nie ma po co zakładać nowego
no chyba że załorzyć oddzielny temat o ciekawostkach MSW.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.