GDi - LPG ciekły wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
cojac
Nowy Forumowicz cojac
Auto: MSW 2,4 GDI 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Damasławek
|
Wysłany: 04-03-2015, 14:17 GDi - LPG ciekły wtrysk
|
|
|
Tak sobie myślę, jakby zastąpić benzynę ciekłym gazem, to co? Sprawdzam parametry fizyczne benzyny i mieszanki LPG, są zbliżone. Więc można by teoretycznie podać na pompę w.c. ciekły LPG i powinien chodzić. Swoją drogą zrobię test i sprawdzimy co się wydarzy. Najpierw zapraszam do dyskusji. |
_________________ "...i rzekł Bóg..." Mitsubishi synu. No to kupiłem, potem rzekł znów i kupiłem następnego
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 04-03-2015, 17:03
|
|
|
Kiedyś obgadywałem taki pomysł z gazownikiem. I na przykładzie TFSi można by to skopiować. Jest tylko kilka szkopułów:
Wysterowanie ECU, czyli co dadzą czujniki do komputera i jak je ECU zinterpretuje, tak na dobrą sprawę mona by założyć świniaka i stroić u gazownika z hamownią.
Mieszanie się paliw to powód dla którego Vialle nie pracuje nad nowymi modelami tylko udoskonala (to co jest to jest info od gazownika wiec można by je potraktować tylko jako ciekawostkę) , lecz na własne potrzeby można by nawet ręcznie odcinać zasilanie jednego z paliw tylko zapowietrzałaby się wtedy pompa WC.
Sama pompa WC potrzebuje na wejściu ok 3 bar stałe, wiec trzeba by jakoś takie ciśnienie gazu zapewnić. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-03-2015, 19:05
|
|
|
zaobacz temat LPG w GDI na przykładzie galanta. Ktoś sie miał pochwalić ale nie ma ani słowa.
Ponoć w wawie chcą to ogarnąć....
http://forum.mitsumaniaki...67842&start=135 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 04-03-2015, 19:23
|
|
|
Marcino, Tam jest o V generacji, my tu debatujemy o tw. VI generacji czyli gaz podawany przez pompę i wtryski benzynowe. Może zmienimy tytuł wątku na: LPG w GDi - bezpośredni ciekły wtrysk, próby i dyskusje. oraz przenieść do działu LPG, wszak tyczy się zarówno MSW jak i innych GDi-ków. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
cojac
Nowy Forumowicz cojac
Auto: MSW 2,4 GDI 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Damasławek
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:49
|
|
|
A można i przenieść. Mój pomysł jest taki, żeby zastąpić bak i jego pompę zbiornikiem LPG z pompą gazu. Skoro chodzi na benie to musi też na ciekłym gazie. Skoro silnik benzynowy chodzi na wtryskach z ciekłym gazem to jeszcze lepiej jak dostanie ciekły rozpylony w cylinder. Czujniki pokażą to samo bo pompa wc spręży gaz do ciśnienia powiększonego o ok. 6 barów (naturalne ciśnienie rozprężania LPG. Wystarczy skręcić regulator do wymaganego ciśnienia na listwie, zakres regulacji jest spory. |
_________________ "...i rzekł Bóg..." Mitsubishi synu. No to kupiłem, potem rzekł znów i kupiłem następnego
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 04-03-2015, 22:15
|
|
|
Pompa WC ma mieć na wyjściu tyle samo co przy Pb (tyle ma zgłaszać czujnik ciśnienia) można by jeszcze sam czujnik wysterowywać i regulować ciśnienie na pompie co by optymalną mieszankę uzyskać także w trybie ubogim. By knock sensor i sondy nie powariowały. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-03-2015, 23:51
|
|
|
Ech ja już mam
Jeden ciekły LPI Vialle w 307 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 05-03-2015, 00:56
|
|
|
Marcino napisał/a: | Ech ja już mam
Jeden ciekły LPI Vialle w 307 |
A my tu rozmyślamy o LPdi Liquid Propane direct injection tak przynajmniej zrozumiałem autora. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-03-2015, 01:48
|
|
|
Hmmm..a nad czym tutaj rozmyślać ?
Przecież instalacje LPG VI generacji LPdi już istnieją, i bez problemu można je zamontować. Na pewno robi je firma Vialle
http://www.vialle.com.pl/index.php?str=1
oraz Prins
http://www.gcautogaz.pl/i...EGO-PRINS-DLM-2
a pewnie i inne - ale nie do silników Mitsubishi. Widocznie zbyt mało jest chętnych posiadaczy aut spod znaki trzech diamentów, żeby opłacało się opracowywać dedykowaną instalację. Pomijam już nawet koszt instalacji, który wynosi ok. 8-10 tyś. zł.
W każdym bądź razie z zainteresowaniem będę śledził dyskusję, chociaż w mojej Cari nie mam silnika GDI, a zwykły SOHC, i nie miałbym problemów z założeniem instalacji LPG.
Z jednej strony to ciekawe, jak ktoś usiłuje wyważyć otwarte drzwi Z drugiej jestem zaintrygowany - skoro zmajstrowanie domowym sposobem instalacji LPG do silników GDI jest tak proste, to za co te firmy żądają dziesięć tysięcy złotych ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-03-2015, 09:35
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Z jednej strony to ciekawe, jak ktoś usiłuje wyważyć otwarte drzwi Z drugiej jestem zaintrygowany - skoro zmajstrowanie domowym sposobem instalacji LPG do silników GDI jest tak proste, to za co te firmy żądają dziesięć tysięcy złotych ? |
Dokłądnie o tym samym pomyślałem.
Pamiętam jak miałem carismę GDI w to w 2005r szukałem takiego rozwiązania...ale 10 lat temu była lipa, bo tez chciałem lpg zakładać, na szczeście problem się rozwiązał sam i po wypadku kupiłem galanta:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-03-2015, 10:41
|
|
|
cojac, problemów jest dużo - np. gaz pod ciśnieniem 3 barów (ciśnienie na wejście pompy WC) przestanie być płynny, a sprężenie do 50 bar gazu przy pomocy pompy do płynu będzie niemożliwe. LPdi wykorzystuje oddzielną pompę, a jedyną wspólną drogą benzyny i gazu jest listwa wtryskowa i wtryski.
Jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy - bezpieczeństwo. Wszystkie elementy instalacji są badane i homologowane pod tym kątem - nie widzę jakoś możliwości legalizacji takiej wydumki, pomijając nawet fakt stwarzania realnego zagrożenia dla siebie i innych użytkując coś takiego.
Myślę, że jedyną drogą zagazowania GDi jest wyrwanie chwasta z korzeniami, co uczyniłem w 2008 roku i do dziś nie żałuję tej decyzji i chyba jestem jedyną osobą która zagazowała GDi i jest zadowolona |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 05-03-2015, 14:25
|
|
|
apg2312 napisał/a: | skoro zmajstrowanie domowym sposobem instalacji LPG do silników GDI jest tak proste, to za co te firmy żądają dziesięć tysięcy złotych ? |
Raczej nie jest takie proste, prosto wynika z opisu na stronie producenta. Samo atestowanie pompy i komponentów to zapewne wydatek w dziesiątkach albo i setkach tysięcy ojro, a gdzie koszty skonstruowania i testowania.
Bartek napisał/a: | Jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy - bezpieczeństwo. |
To jest jakby podstawa. Takich modów nie robi się w pobliżu zabudowań i bardzo pożądanym byłby zdalny zapłon silnika wraz ze sterowaniem przepustnicą. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-03-2015, 15:24
|
|
|
i9i napisał/a: | To jest jakby podstawa. |
Dla większości podstawą jest niestety zupełnie coś innego - $$$ + postawa: "Ja nie wyląduję????" |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-03-2015, 15:57
|
|
|
i9i napisał/a: | apg2312 napisał/a: | skoro zmajstrowanie domowym sposobem instalacji LPG do silników GDI jest tak proste, to za co te firmy żądają dziesięć tysięcy złotych ? |
Raczej nie jest takie proste, prosto wynika z opisu na stronie producenta. Samo atestowanie pompy i komponentów to zapewne wydatek w dziesiątkach albo i setkach tysięcy ojro, a gdzie koszty skonstruowania i testowania. |
Cóż...wbrew pozorom dobrze o tym wiem. Dlatego w sumie śmieszy mnie ten wątek, gdzie domorosły "fachowiec" i "złota rączka" (ale w negatywnym tych słów znaczeniu) uważa, że co tam, frajerzy niech płacą po 10 tysiaków, on sobie samodzielnie skonstruuje i zamontuje taki układ za 500, góra 1000 zł i będzie sobie tanio jeździł.
Ale zawsze jest szansa, że już przy pierwszych próbach (o ile w ogóle do nich dojdzie) kolega cojac zostanie pierwszym polskim sztucznym satelitą Ziemii |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 05-03-2015, 18:02
|
|
|
To jest do zrobienia, tylko wiąże się z kradzieżą patentów. Ja w ogóle przed rozpoczęciem całego procederu poszukałbym jakiegoś Vag-a na zagramanicznym szrocie uzbrojonego w takową instalację i organoleptycznie stwierdził czy gra jest warta świeczki, czy jednak szukać O1T po solidnym crash teście (bądź innego dawcy w zależności od budżetu). Ale cóż nie ma co broni składać, do odważnych świat należy. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|