3000GT 94/SL - reaktywacja |
Autor |
Wiadomość |
madź
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany
Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 535 Skąd: Katowice/Bytom
|
Wysłany: 02-11-2014, 18:40
|
|
|
piotr_bb napisał/a: | Dodam tylko że tarcze 276 miały jedynie 3kgt SL na USA zaś te w EU były 297 dość dziwnie to wymyślili . |
Chwila, chwila...
Mitsubishi 3000GT SL i Base (tj. nadwozie Z11A, napęd na przód) były TYLKO I WYŁĄCZNIE produkowane na Stany Zjednoczone. Nigdy nie były produkowane na rynek europejski (gdzie był jedynie VR4) i japoński (gdzie znowu było GTO w nadwoziu Z15A/Z16A z napędem na obie osie).
Wspomniane 297mm to tarcza przedliftowego 3000GT VR4, GTO oraz GTO Twin Turbo. |
|
|
|
 |
piotr_bb
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011 Posty: 249 Skąd: Bielsko - Biała
|
|
|
|
 |
piotr_bb
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011 Posty: 249 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 01-03-2015, 19:53
|
|
|
Takie tam drobne zakupy nowe tarcze Black Diamond Combi i sprężyny Teina około 5 cm w dół , mam nadzieje że będzie się dało spokojnie jeździć .
Niestety jak to bywa ze starociami do wymiany mam oba łożyska w McPersonie + dodatkowo gniazda gumowe pod springi + końcówka drążka kierowniczego .
Ciekawe jak to jest chcesz zrobić jedną rzecz a wychodzi zawsze kilka .
 |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 |
Ostatnio zmieniony przez piotr_bb 01-02-2016, 22:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ziggi
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G GS Legacy GT Spec-B
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 66 Skąd: Łódź -> Dublin
|
Wysłany: 03-03-2015, 01:07
|
|
|
Właśnie przeczytałem cały temat.
Piękny! I czerewony do tego
Gratuluję zaparcia i podziwiam włożoną pracę.
Ja po wielu latach powracam na forum. Przedwczoraj kupiłem Lancera. Prezentacja niebawem jak będę miał lepsze zdjęcia.
Pozdrawiam i czekam na nowe zdjęcia. |
|
|
|
 |
piotr_bb
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011 Posty: 249 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 03-03-2015, 21:56
|
|
|
Będzie mała fotorelacja .
Może ktoś mi pomoże w doborze łożyska kolumny McPhersona bo mam spory problem , ale od początku .
Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe o oznaczeniach 6302-4 z jednej strony i 83B185A z drugiej firmy KOYO ( nie ma nigdzie ) jednak boje się zakładać zwykłe kulkowe bo przecież nie przenosi obciążeń wzdłużnych a misiek wisi na dwóch mizernych łożyskach i zastanawiam się czy może kulkowe skośne na przykład 7302 B lub o innym kącie działania .
Proszę o poradę bo na łożyskach znam się średnio , będę wdzięczny . |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 |
Ostatnio zmieniony przez piotr_bb 03-03-2015, 22:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-03-2015, 22:29
|
|
|
Zapytaj tutaj http://www.stozek.pl/ |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotr_bb
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011 Posty: 249 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 05-03-2015, 19:42
|
|
|
Dzięki za namiary , ale tam też mają problem w doborze jednak znaleźli w katalogach iż zwykłe łożysko kulkowe ma wytrzymałość wzdłużną statyczną 11 400N a dynamiczną 5 450N co po przeliczeniu na kilogramy daje przy dynamicznej 545 kg więc prawdopodobnie podoła obciążeniu jakie daje misiek
Będę zakładał się okarze . |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-03-2015, 19:51
|
|
|
piotr_bb napisał/a: | dynamiczną 5 450N co po przeliczeniu na kilogramy daje przy dynamicznej 545 kg więc prawdopodobnie podoła obciążeniu jakie daje misiek | udar jaki da pierwsza większa dziura w drodze rozsypie je w drobny mak (to tylko moje zdanie). Uczono mnie, że tam gdzie występuje obciążenie osiowe nie daje się łożysk kulkowych.
Poszukaj łożyska stożkowego, moim zdaniem idealne w to miejsce.
Jakie było w oryginale montowane? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-03-2015, 19:54
|
|
|
sveno napisał/a: | Uczono mnie, że tam gdzie występuje obciążenie osiowe nie daje się łożysk kulkowych.
| Czego innego uczą co inne robią, wiadomo skąd te częste przypadki rozsypujących się mocowań skrętnych amortyzatorów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotr_bb
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011 Posty: 249 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 05-03-2015, 20:10
|
|
|
sveno napisał/a: |
Poszukaj łożyska stożkowego, moim zdaniem idealne w to miejsce.
Jakie było w oryginale montowane? |
Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe o oznaczeniach 6302-4 z jednej strony i 83B185A z drugiej firmy KOYO
Myślałem o łożysku kulkowym skośnym ma lepsze obciążalności niż zwykłe ale bez szału , piszesz że stożkowe ale czy ma luz bo musi dziać też na boki .
Znalazłem łożysko stożkowe pasujące wymiarami i rzeczywiście nośność statyczna i dynamiczna jest na poziomie 23 000N więc super - spróbuje dzięki . |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-03-2015, 20:33
|
|
|
piotr_bb napisał/a: | piszesz że stożkowe ale czy ma luz bo musi dziać też na boki . | ale że jak? Ono tam pracuje jakoś inaczej czy tylko ma się kręcić?
piotr_bb napisał/a: | Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe | no i piszesz, że się rozsypały? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
piotr_bb
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011 Posty: 249 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 05-03-2015, 20:49
|
|
|
Przejrzałem sporo tematów związanych z McPhersonem i w prawie każdym jest mowa o luzie łożyska i że nie może tam być łożysko dokładne precyzyjne musi mieć luz boczny .
Nie jest to mój wymysł zresztą już na wstępie napisałem że znam się na łożyskach średnio i może palnąłem jakieś głupstwo sorry . |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-03-2015, 21:43
|
|
|
piotr_bb napisał/a: | luz boczny . | mają jakieś rysunki o którą płaszczyznę chodzi?
Łożysko kulkowe raczej nie ma żadnych luzów. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-03-2015, 22:25
|
|
|
W kocu temat ruszył. Śledziłem na lakierowano.info |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
piotr_bb
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011 Posty: 249 Skąd: Bielsko - Biała
|
|
|
|
 |
|